رایزنی «خلیلزاد» با اشرف غنی و عبدالله درباره آغاز مذاکرات بین الافغانی

رئیس شورای عالی مصالحه و رئیس جمهور افغانستان در گفتگوی ویدئویی با نماینده ویژه وزارت خارجه آمریکا در مورد روند صلح و آغاز مذاکرات بین الافغانی گفتگو کردند.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، عبدالله عبدالله، رئیس شورای عالی مصالحه و اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان در گفتگوی ویدئویی با زلمی خلیلزاد، نماینده ویژه وزارت امور خارجه آمریکا در مورد روند صلح و آغاز مذاکرات بین الافغانی بحث و تبادل نظر کردند.

طرفین در این ویدئو کنفرانس، موضوعات کاهش خشونت، تکمیل روند رهایی زندانیان، آغاز مذاکرات بین‌الافغانی و حمایت منطقه‌ای از صلح را مورد بحث قرار داده و بر کاهش خشونت برای حرکت به سوی مذاکرات صلح و دست یافتن به توافق به رهبری و مالکیت افغان‌ها تاکید کرده اند.

بر اساس گزارشات، نماینده آمریکا در صحبت های خود تاکید کرده است که صلح در افغانستان به معنای صلح و توسعه در منطقه است و ایالات متحده آماده است که در این بخش سرمایه گذاری کند.

گفتنی است که زلمی خلیلزاد، نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان یکشنبه هفته جاری دور تازه ای از سفرهای خود به منطقه برای پیگیری روند صلح افغانستان را آغاز کرد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.