مشهد تعطیل می شود؟

سخنگوی ستاد پیشگیری و مقابله با کرونای خراسان رضوی توضیحاتی را در مورد محدودیت های کرونایی در مشهد ارائه داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،  محمد حسین بحرینی سخنگوی ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا خراسان رضوی گفت: تمام دانشگاه‌ها، مدارس، حوزه‌های علمیه، آموزشگاه‌های زبان و کتابخانه‌ها در حوزه آموزش، مهد‌های کودک، استخرها، سینما و مراکز هنری و فرهنگی، موزه ها، تالار‌های پذیرایی، سالن‌های زیبایی بانوان در حوزه اصناف، کاهش زمان فعالیت‌های مترو و اتوبوسرانی، مساجد و تکایا و آزمون‌های حضوری در تمامی رشته‌های تحصیلی تعطیل خواهند بود.

او افزود:  فعالیت‌های آسیب زا، برگزاری هرگونه مراسم و همایش اجتماعی، فرهنگی و مذهبی تعطیل می‌شود.
 

بیشتر بخوانید: 

 

تعداد مبتلایان کرونا در مشهد دو برابر شد

بحرینی بیان کرد: در حدود بیست روز گذشته افزایش قابل توجهی در تمام مراکز سرپایی، بستری و موارد فوتی داشته ایم که زنگ خطر جدی برای خراسان رضوی است.
 
او تصریح کرد: تعداد موارد بستری ابتلا به کرونا در روز دهم تیر ماه نسبت به یک ماه پیش یعنی دهم خرداد ماه در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد دو برابر شده است. 
 
سخنگوی ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا خراسان رضوی تاکید کرد: همچنین تعداد فوتی های مشکوک به کرونا و افرادی که تست کرونای آنان مثبت اعلام شده بود نیز سه برابر شده است.
 
بحرینی اظهار کرد: متاسفانه رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی و حمله مجدد ویروس کرونا موجب شد تا بیمارستان ۶۱۰ تخت خوابی امام رضا (ع) را که به حالت عادی برای پذیرش بیماران غیرکرونایی آماده کرده بودیم، دوباره برای بیماران کرونایی اختصاص دهیم.
 
سیدکاظم فرهمند قائم مقام معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز گفت:  استفاده از ماسک از ۱۵ تیر ماه در اماکن عمومی الزامی می‌شود.

 

 به مشهد سفر نکنید

 حسن جعفری معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان رضوی گفت: با توجه به نزدیک بودن به میلاد امام رضا (ع) از مردم عزیز کشورمان می‌خواهیم که برنامه سفر خود به مشهد را به زمان دیگری موکول کنند، زیرا نگران جان آن‌ها هستیم.

 او افزود: از آستان قدس رضوی برای انجام و رعایت پروتکل‌های بهداشتی قدردانی می‌شود، ولی به واسطه ازدحام جمعیت در روز میلاد امام رضا (ع) امکان شیوع بیماری کرونا وجود دارد و به همین دلیل از مردم می‌خواهیم که از راه دور به عرض ارادت و سلام به آن حضرت اکتفا کنند تا شاهد تجمع و ابتلای افراد بیشتر به بیماری کرونا نشویم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان رضوی ادامه داد: هم اکنون از مجموع ۲۹ شهرستان خراسان رضوی دو شهرستان در وضعیت قرمز، هشت شهرستان در وضعیت زرد، ۱۱ شهرستان در وضعیت نارنجی و هشت شهرستان نیز در وضعیت سفید قرار دارند.

جعفری با اشاره به این که وضعیت هشدار در خصوص کرونا در خراسان رضوی نزدیک به قرمز است، بیان کرد: یکی دیگر از نگرانی‌های موجود، حضور مردم در مراسم مختلف عزا و شادی است که باید از حضور در این گونه مراسم نیز خودداری شود.

او تصریح کرد: از مجموع سه بیمارستان که از ابتدای شیوع کرونا به بستری افراد مبتلا به کرونا اختصاص یافته بود یک بیمارستان به دلیل کاهش افراد مبتلا به فعالیت عادی خود بازگشت، ولی به خاطر شیوع دوباره بیماری و مراجعه تعداد زیاد بیماران از ابتدای این ماه، این بیمارستان در حال تجهیز و آماده شدن برای بستری کردن دوباره بیماران کرونایی است.

برای «تعطیلی شهر» و اعمال محدودیت‌ها اختیار ویژه‌ای نداریم

حمیدرضا رحیمی مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: برای تعطیلی شهر و اعمال محدودیت‌ها اختیار ویژه‌ای نداریم و استاندار خراسان رضوی و ستاد پیشگیری از کرونا در این خصوص تصمیم‌گیری می‌کنند.

او که دو شب قبل وضعیت مشهد را به لحاظ ابتلا به کرونا بحرانی توصیف کرده بود، افزود: محدودیتی که برای خراسان رضوی اعلام از سوی دکتر حریرچی معاون کل وزیر بهداشت اعلام شده، مربوط به تعطیلی تجمعات فرهنگی، مذهبی، اجتماعی و مراکز آموزشی شامل مدارس و دانشگاه‌ها و مراکز تفریحی و ورزشی است.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: امروز نیز جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا برگزار شد که اصلا مصوبه‌ای برای تعطیلی شهر‌ها و استان نداشته‌اند؛ هر مصوبه‌ای و یا محدودیتی برای شهر باشد استانداری اعلام می‌کند.
 
این در حالی است که روز قبل، دکتر سعید نمکی وزیر بهداشت نسبت به وضعیت اوج کرونا در مشهد اظهار نگرانی کرد و گفت: همواره نگران اوج فزاینده کرونا در مشهد هستم و دانشگاه علوم پزشکی این شهر باید خود را برای اوج ابتلا و درمان این بیماری آماده کند.
 
 او از تشکیل کارگروه ویژه‌ای برای رسیدگی به مشکلات مشهد خبر داده و گفته بود: موقعیت مشهد و مناطق حاشیه‌نشین این کلانشهر از اهمیت به سزایی برخوردار است، بنابراین باید تمامی تمهیدات لازم فراهم شود و مراکز مراقبت و نگهداری از بیماران مبتلا به کرونا ایجاد شود.

ایرج حریرچی معاون وزیر بهداشت هم شب گذشته در شبکه خبر، برای خراسان رضوی و چند استان دیگر محدودیت‌هایی اعلام کرده بود که در ستاد‌های استانی تصمیم‌گیری شود، حالا این سوال به وجود می‌آید که چرا محدودیت‌های در نظر گرفته شده کمتر از حد انتظار است و چرا استاندار خراسان رضوی به عنوان رییس ستاد استانی مقابله با کرونا، با وجود شرایط هشدار کرونا در این استان به این جمع‌بندی رسید که رفت و آمد در کلانشهر مشهد همچنان برقرار باشد؟ علاوه بر این، آیا این شیوه اطلاع‌رسانی که خبری اعلام و سپس تکذیب شود، باعث سردرگمی مردم به ویژه فعالان اقتصادی در این شرایط نخواهد شد؟!

 

انتهای پیام//ف. ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۱۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۲ ۱۳ تير ۱۳۹۹
مگه مردم فقط تو حرم کرونا میگیرن بیایید ببینید پارک و بازار چه خبره ما با ماشین برای خریدجرات نمی کنیم بریم بعد ملت راحت میان بیرون بدون ماسک و دستکش ولی از اون طرف حرم تا وارد میشی مواد ضدعفونی به وفور ماسکم که رایگان میدن ...تو بازار و پاساژ و خرید کسی کرونا نمیگیره اون وقت حرم شد عامل انتقال!!!البته این حرم هم فقط برای بومی ها باشه و مجاورها فعلا جلوی زائرها را بگیرید واقعا زائر میاد هم به خودش آسیب میزنه هم به دیگران ....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۹ ۱۷ تير ۱۳۹۹
خیلی درست گفتید من میخواستم تایید کنم اشتباهی منفی زدم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۱۶ ۱۳ تير ۱۳۹۹
فقط و فقط بیشترین آسیب رو توی این قضیه به مشهد مسافر وارد میکنه
که از همه بیشتر از طریق ریلی و راه آهن وارد مشهد میشوند

به نظر من باید حرم رو تعطیل کنن و راه اهن فعلا خدمات نده
تا انشاالله وضع و اوضاع خوب بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۲۱ ۱۳ تير ۱۳۹۹
مردمی که رعایت نمی کنند قاتل جان مردمی هستند که از اسفند تا الان کاملا رعایت کردند و بیرون نرفتند
Iran (Islamic Republic of)
الهام عرب
۲۰:۳۴ ۱۲ تير ۱۳۹۹
والا همه چی خوب بود تا حرم باز کردن و ورود و خروج مسافرارو میگرفتن اینطوری نمیشد چطور تو عید اینقدر کم شد... مشکل فقط مردم و رعایت نکردنشون نیست، مشکل خیلی چیزاس.....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۴ ۱۲ تير ۱۳۹۹
مسیرهای تفریحی مشهد طرقبه وشاندیز باید مخصوص ساکنین باشد واز ورود افراد غیر بومی جلوگیری شود
Iran (Islamic Republic of)
Mobina
۱۷:۱۸ ۱۲ تير ۱۳۹۹
اقا راهارو ببندید نیان برا تولد امام مشهد
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۷:۰۵ ۱۲ تير ۱۳۹۹
آقا این کنکور کجای دلمون بزاریم
Iran (Islamic Republic of)
من
۱۵:۵۵ ۱۲ تير ۱۳۹۹
یک شب با ماشین شخصی تا حرم رفتم
در بین راه از وکیل آباد تا حرم تمام مغازه ها و پاساژ ها و پارک بسیار بسیار شلوغ بود و هیچکس رعایت نکرده بود
اما اتفاقا توی حرم تقریبا همه رعایت کرده بودند و ماسک داشتند.
قابل توجه اونهایی که میگن حرم رو ببندند. چطوره تفریح و خریدتون برقرار باشه اما زیارت تعطیل.؟؟؟!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۰ ۱۲ تير ۱۳۹۹
سلام توروخدا ماسک بزنین ماکه پوسیدیم توی این ۴ماه توخونه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۹ ۱۲ تير ۱۳۹۹
چراهمه جارونمی بندن بایدهمه جاقرنطینه بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۶ ۱۲ تير ۱۳۹۹
خوهش میکنم از آنهایی که آمدن مشهد گرفتن پیامک بدهیدبفهمیم. تو به امام رضا. سالهای قبلی که آمدی ما در خدمت شما نبودیم من بچه حرم هستم دو پسر دارم که 3 سال پیش تصادف کردن هنوز درگیرم از دوره از ته دل سلام بده به جدم قبول میشه ممنون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۴ ۱۲ تير ۱۳۹۹
سلام
تعطیل میکنید یا نه؟
صادقانه بگین
ما دانشجو هستیم، امتحان حضوری داریم، تو برزخیم تو برزخ

اول تصمیم قاطع بگیرین بعدشم مردانه پاش بایستین
تکلیف ما رو روشن کنین
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۱:۲۸ ۱۲ تير ۱۳۹۹
برخی متعصبایی از خدابیخبر گیرمیدادن که چرا حرمو بستین ورفتن درب حرموشکوندن ونهایتا حرم باز شد وواقعا هیشکی رعایت نمیکنه جمعیت هم از خارج مشهد اومدن وعاقبت شده این وضع مشهد که میبینید..حرم باید بسته بشه مالک مشهد فقط یه عده دلواپس نیستند...
United States of America
علی
۱۰:۳۰ ۱۲ تير ۱۳۹۹
سلام لطفا پروتکل ها رو سختگیرانه تر کنین.
تالارا اصلا رعایت پرتکل نمیشه، بانک ها و جاهای شلوغ دیگه ام همین طور
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۱۰:۲۸ ۱۲ تير ۱۳۹۹
خداازباعث بانی هاشون نگذره ک مریضی رو ب وجوداوردن وازاون هایی ک رعایت نکردن نگذره ک بخاطر کرونا زندگی من کلانابودشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۸ ۱۲ تير ۱۳۹۹
خدا به دادمون برسه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۷ ۱۲ تير ۱۳۹۹
حرم تعطیل کنید ..زیارتی ک باعث افزایش و انتقال بیماری بین مردم میشه چ فایده داره...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۲ ۱۲ تير ۱۳۹۹
به خدا خود امام رضا هم راصی نیست که اینطوری مردم مبتلا بشن و امار فوتی ها بره بالا واقعا بایم حرم بسته بشه وبه صورت سخت گیرانه با کسانی که پرو تکل های بهداشتی رو رعایت نمی کنن باید به طور جد برخورد بشه واقعا وضیعیت تاسف بر انگیزی شده .
Iran (Islamic Republic of)
ّسحرخدادادی
۰۹:۴۱ ۱۲ تير ۱۳۹۹
کار اشتباهشون این بود که تالارا رو باز کردن و افراد غیر مشهدیو راه دادن تو مشهد که ما الان وضعمون اینه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۸ ۱۲ تير ۱۳۹۹
جلوی ورودی خروجی شهرمشهدروبگیرین حرم وببندن تالارهرهتلها روواسه یه مدت ببندن درضمن جنس روهم که گرون کردن وازاین موقعیت سواستفاده کردن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۰ ۱۲ تير ۱۳۹۹
تو رو خدا به فکر مردم هم باشید درسته باید تعطیلی همگانی بشه اما مردمی که ندارن ازکجا بیارن بخور مستاجرن چند تا بچه دارن وشغله شونم آزاده حداقل چندماهی کمک بشه به مردم و همه جاروهم تعطیل کنن مسولین تا به امیدخداازشراین بیماری لعنتی خلاص بشیم انشالله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۳ ۱۲ تير ۱۳۹۹
پایین شهر خیلی کرونا زیاد شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۱ ۱۲ تير ۱۳۹۹
مشهد باید تعطیل بشه وگرنه همه میریم فنا
Iran (Islamic Republic of)
مصطفی
۰۷:۵۹ ۱۲ تير ۱۳۹۹
ببخشید اونایی که ماسک و... رعایت نمیکنند باید جدی باهاشون برخورد بشه.
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۷:۱۶ ۱۲ تير ۱۳۹۹
یعنی چی تعطیل شه فعلا که کنکور داره میاد....!!!!
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۷:۱۶ ۱۲ تير ۱۳۹۹
یعنی چی تعطیل شه فعلا که کنکور داره میاد....!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۵۴ ۱۲ تير ۱۳۹۹
تعطیلی چاره کار نیست تا کی میشه تعطیل کرد و تا کجا ؟
باید کار درست انجام بشه و مردم رو ملزم به رعایت کرد با اطلاع رسانی صحیح و نظارت جدی و قوی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۴۹ ۱۲ تير ۱۳۹۹
مدیریتدحمل نقل و مسئولین بهداشتی در مورد حمل نقل ضعیف بوده و جای بررسی رو دارد چرا که ضدعفونی حمل نقل عمومی بدرستی انجام نمیشه و فقط در حد رفع تکلیف است .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۱۳ ۱۲ تير ۱۳۹۹
وقتی حرم باز شده معلوم یه عده بی عقل پا میشن میرن، دیگه رستوران گردی، عروسی و ... پیشکش
Germany
امیر
۰۳:۴۸ ۱۲ تير ۱۳۹۹
اگه پاساژ ها رو ببندن و شهر رو قرنطینه کنن مردم از کجا بیارن بخورن موندیم سر دوراهی نه راه پس نه راه پیش
Iran (Islamic Republic of)
م
۱۱:۴۶ ۱۲ تير ۱۳۹۹
وای خدایا به دادمون برس همینو کم داشتیم ای خدا سیل زلزله گرونی فساد بعدشم که این ویروس لعنتس ای خدا یه دفه هممونو ببر دیگه دستت درد نکنه خدا جون که به فکر بندهاتی بخدا تو رو خدا جدی کنید سخت بگیرین ماسک بزنن ای بابا چرا رعایت نمیکنن اخه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۳۰ ۱۲ تير ۱۳۹۹
باید جلوورود افراد غیرمشهدی رو دربدوورودیه شهرگرفت ومحدودیت هادوباره اجراشود باید دولت تدبیری بیاندیشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۱۲ ۱۲ تير ۱۳۹۹
من ار شهر مقدس مشهد هستم باید تمام پلیس راها که سمت خراسان رضوی میاند باید ماشینها را نگذارند که مردم نیایند به مشهد اگر زیارت امام رضا را میخواهند از شهر خودشان میتواندد سلام بدهند نیازی به حرم نیست من از زمان کرونا یک بار هم حرم نرفتم از خانه خودم سلام دادم
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه عباسی از مشهد
۰۲:۳۶ ۱۲ تير ۱۳۹۹
سلام،چراا تابحث کرونا میشه گیر میدید به حرم که شفا بخش همه دردهاست لطفا مغرضانه سخن نگویید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۲۰ ۱۲ تير ۱۳۹۹
واقعا متاسفم با مدیریت شهر مشهد اینم عاقبتمون....ما خانوادگی الان مبتلا شدیم با یه بچه کوچیک چیکار کنم....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۰۵ ۱۲ تير ۱۳۹۹
میخواین تولد امام رضا همه بیان بعد که کرونا گرفتن یک فکری بکنین از همه هموطن ها خواهش میکنم به مشهد نیان بخاطر خودتونو خانوادتون والا امام رضا رو هم میشه ازدور سلام داد کسی بفکر جان شما نیست خودتون بفکر باشین تمام تخت های بیمارستانهای مشهد پر شده از مریض های کرونایی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۰۵ ۱۲ تير ۱۳۹۹
جون مادرتان به داد مردم برسید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۵۰ ۱۲ تير ۱۳۹۹
اگه به جای این همه باز و بسته کردن یه مدت سفت و سخت قرنطینه کنن و واقعا همه جا رو تعطیل کنن این موج انتقال از بین میره، تو رو خدا به مردم رحم کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۴۱ ۱۲ تير ۱۳۹۹
به فکر کارکنان بیمارستان ها باشید
Iran (Islamic Republic of)
علی اکبر
۰۱:۲۶ ۱۲ تير ۱۳۹۹
به نظر من باید کارخانه ها رو هم تعطیل کنن و همهی شغل ها تعطیل شوند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۲۱ ۱۲ تير ۱۳۹۹
اگه باغ ها و تالارهارو باز نمیکردین و مردم رو تو پارک ها راه نمیدادین و جریمه میکردین اینطوری نمیشد.بابا عروسی واجب نیست سلامتی مهمه بدون عروسی هم میشه رفت سر خونه زندگی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۰ ۱۲ تير ۱۳۹۹
لطفا حرم را تعطیل کنید تا حرم باز باشه وضعیت همینه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۳ ۱۲ تير ۱۳۹۹
خدا بخیر کنه
Iran (Islamic Republic of)
فائزه
۰۰:۱۶ ۱۲ تير ۱۳۹۹
یعنی چی تالارا طرقبه شاندیز میتونن باز باشن توی اون تالارا مهمون از مشهد میره .سرخودتونو دارین کلاه میزارین .اصلا واسه جون مردم ارزشی قائل نمیشین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۹ ۱۱ تير ۱۳۹۹
من بچه هامو ۳ماه ازخونه نبردم بیرون .چرا هیچ کس رعایت نمیکنه بعضی ها همیشه درحال تفریح وگردش هستن باور کنید دارین در حق امسال ما که قرنتینه روجدی گرفتیم حق الناس مکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۱ ۱۱ تير ۱۳۹۹
دوست عزیزی وقتی پول نباشه چه کرونا بگیری بمیری چه از گرسنگی بمیری چه فرقی میکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۸ ۱۱ تير ۱۳۹۹
آقای استاندار چرا بی فکرید مشهد خیلی وضعیت خوبی ندارد منتظر چی هستید واقعا که
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۶ ۱۱ تير ۱۳۹۹
لطفا محدودیت ها رابرگردانید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۳ ۱۱ تير ۱۳۹۹
نخیر دلیلش رعایت نکردن نیست....دلیلش هجوم قوم زابل و زاهدانی هست که با ویروس وارد مشهد شده اند......اشکال از برنامه های دولت بی تدبیره....نباید میزاشتن اونا که توی سیستان و بلوچ دچار آمار بالای کرونا هستن وارد مشهد بشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۸ ۱۱ تير ۱۳۹۹
اون کسی که میگه از گرسنگی نمیره کسی میخواستم بگم چرا از گرسنگی که میرن بیرون باعث ازدحام وشلوغی میشه و به همین راحتی ویروس میگیره وقتی گرسنه نباشه با خیال راحت میشینه تو خونش و سلامتیشم تضمینه کاش یه کسی بود که به فکر مردم بیچاره می بود تمام مردم دارن میمیرند بی عدالتی بیداد میکنه یکسری فقط به فکر جیب خودشوناینجا قانون قانون جنگله !!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۲ ۱۱ تير ۱۳۹۹
با تمام ارادتی که به ساحت مقدس ائمه ی معصومین علیها سلام و مخصوصا امام رئوف مان،امام رضا علیه السلام داریم، تنها راه جلو گیری از شیوع و همه گیری کرونا،بستن مجدد حرم و تعطیلی مراکز اقامتی و رستورانهاست.
اگر مردم ایران بدانند که حرم مطهر ومراکز اقامتی تعطیلند ،مطمئنا به مشهد سفر نخواهند کرد چون جایی برای اقامت ندارند.
United States of America
ناشناس
۰۹:۵۷ ۱۲ تير ۱۳۹۹
منم کاملا موافقم ....بخدا امام رضام راضی نیس تواین اوضاع کسی بره زیارتش. واقعا نمیدونم چرا مسئولین جدی برخورد نمیکنن با مردم!!!!!!!
Poland
محمد
۱۸:۲۵ ۱۲ تير ۱۳۹۹
حرف زدن رو بلد نیستی
حرف نزدن رو یاد بگیر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۸ ۱۱ تير ۱۳۹۹
ازهمه مهمترکارخانه های مواد شوینده وشرکتهای موادغذایی هستند،چراکه اگه فقط یه نفرازکارگران این کارخانه یاشرکتها کروناداشته باشه براحتی می‌تونه صدهانفرروآلوده کنه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۶ ۱۱ تير ۱۳۹۹
عزیزان بدون ماسک و برای کارهای غیر ضروری بیرون نروید. تعطیلی راه مناسب نیست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۶ ۱۲ تير ۱۳۹۹
تا زور بالا سر مردم نباشه رعایت نمیکنن
Iran (Islamic Republic of)
معصومه
۲۲:۲۲ ۱۱ تير ۱۳۹۹
سلام یک عده از مردم اصلا رعایت نمی کنن باید بامردم جدی باشین وباید حتما زور روی سرشون باشه لطفا جریمه سنگین بذارین تا اینقدر به بقیه ظلم نکنن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۲ ۱۱ تير ۱۳۹۹
سلام یک عده از مردم اصلا رعایت نمی کنن باید بامردم جدی باشین وباید حتما زور روی سرشون باشه لطفا جریمه سنگین بذارین تا اینقدر به بقیه ظلم نکنن.
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۲۲:۱۵ ۱۱ تير ۱۳۹۹
ورودی و خروجی های هر شهر باید بسته شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۶ ۱۱ تير ۱۳۹۹
چرا وقتی کار پول نباشه چجوری اعصاب آروم داشته باشید مگه زندگی شوخی هست
Iran (Islamic Republic of)
نسیم
۲۱:۳۱ ۱۱ تير ۱۳۹۹
مردم فقط بخاطر حرم میان مشهد مگه شهرای دیگه مراکز خرید و تفریحی و رستوران نداره ؟؟؟ داره اینا فقط دارن بخاطر حرم میان پس حرمو ببندید .خون تک تک کسایی که میمیرم گردن کسایی باشه انشاالله که نمیذارن حرم بسته بشه ...الاهی به حق همین تولد امام رضا خودشون بگیرن تا درد مردمو بفهمن .یه درد که نیس کرایه خونه .قبض ابو برق تخم مرغ ۱۵ هزارتومنی خدایا خودت نجاتمون بده از دسته این دولت و ملت خودت بهمون رحم کن به بزرگی خودت قسم فقط داریم نفس میکشیم که اونم الان دیگه باید محدود بشه
Iran (Islamic Republic of)
مشهدی
۲۱:۲۳ ۱۱ تير ۱۳۹۹
هر کی اومده مشهد یک راست رفته بیمارستان ،حالا هر کی دوست داره بیاد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۳ ۱۱ تير ۱۳۹۹
وقتی شهرداری تهران اصرار میکنه حتما طرح ترافیک اجرا بشه اوضاع تهران هم بحرانی میشه درکل یه عده ازمسولان درکشور تمام زحمات وزیر بهداشت وکادر درمان را با بی تدبیری ازبین میبرن ازوزیر بهداشت درخواست داریم جلوی زیاده خواهی شهرداری تهران رو بگیره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۲ ۱۱ تير ۱۳۹۹
حرما رو باز میکنن مردم میرم مسافرت کسی رعایت نمیکنه میخواد وضعیت قرمز نشه
Iran (Islamic Republic of)
م،م
۲۰:۳۴ ۱۱ تير ۱۳۹۹
مردم همه بدبخت شدن چرا همه جارو نمیبندن ،چرا همجا ازاد بدون ماسک میگردن مملکت تعطیل کنید مردم همه مردن
Iran (Islamic Republic of)
پ
۲۰:۳۳ ۱۱ تير ۱۳۹۹
حرم باید بازباشدتاخدا به ما رحم کند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۲ ۱۱ تير ۱۳۹۹
قربون امام رضا بشم
Iran (Islamic Republic of)
Rozhin
۰۰:۲۱ ۱۲ تير ۱۳۹۹
والا امام رضا هیچوق به این راضی نیس که بخاد زایرینش تو خطر بیفته، ببین عقل چی حکم می کنه وقتی جون همه ی مردم در خطر ، امام رضا از دل هرکی بهتر باخبره حتا اگه ارادت و سلامی از راه دور به آقا بشه، بهتره رو کارهای دیگتون زووم کنین
Iran (Islamic Republic of)
بی نام
۰۰:۵۰ ۱۲ تير ۱۳۹۹
وقتی ما خودمون به خودمون رحم نمیکنیم...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۵۳ ۱۲ تير ۱۳۹۹
خدا به انسان عقل داده، شما رو به خدا بذارید کنار این حرفها رو، میدونید چند تا خونواده عزیزشون رو از دست دادن؟ چند تا بچه کوچیک پدر و مادرشون رو از دست دادن؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۰۷ ۱۲ تير ۱۳۹۹
چه ربطی ب باز بودن حرم داره مردم باید رعایت کنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۸ ۱۲ تير ۱۳۹۹
هیچ کی دوست نداره حرم بسته باشه ولی چاره ای نیست بهترین کار بستن حرم هست تا مسافر نیاد
Iran (Islamic Republic of)
آیدین
۲۰:۰۹ ۱۱ تير ۱۳۹۹
من مشهدیم،کلا زندگیم تعطیل شد بخاطر اینکه حرم باز شد،تالارهای عروسی باز شد مردم مشهد هم که ماشاالله فکر میکنن با بقیه دنیا فرق دارن اصلا مراعات نکردن.اینم عاقبتمون،خدا رحم کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۹ ۱۱ تير ۱۳۹۹
ازهمه مهمتر پایانه مسافربری هس که باید تعطیل بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۳ ۱۱ تير ۱۳۹۹
خبر ساعت ۱۴ ظهر اعلام کرد در آلمان هر کسی ماسک نداره ۱۵۰۰ یورو جریمه میشه فیلمشو گزارشگر ایران تو برلین نشون داد پلیس واقعا داشت گشت زنی تو مترو واتوبوس می کرد وجریمه می کرد ملتشون هم از ترس جریمه همه ماسک داشتند تازه شعارشونم گفت که ماسک زدن وبیرون نیامدن بهتر از مردن هست شعار آلمانی هاست جالبه
Iran (Islamic Republic of)
آرش
۱۹:۴۷ ۱۱ تير ۱۳۹۹
تقصیر مردم نیست .تقصیر مسئولینی هست که ۲۰ روز قرنطینه و حکمت نظامی نکردند تا ریشه کن بشه این بیماری حالا باید چند سالی شاهد مرگ و میر مردم بود
Netherlands
ناشناس
۱۹:۳۷ ۱۱ تير ۱۳۹۹
کرنا یه بیماری شیطانیه ، قابل توجه اونایی که سنگ شیطون ور سینه میزند وازش دفاع میکردند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۵ ۱۱ تير ۱۳۹۹
اگه وزارت بهداشت درباره داروی امام کاظم جبهه گیری نمیکرد و استفاده از این دارو بین مردم رواج پیدا میکرد وضع اینطور نمیشد. جالبه که وزارت بهداشت داروهای سازمان بهداشت جهانی مثل رانیتیدین را چشم بسته و بدون ذره ای تحقیق و تردید قبول میکنه اما به دارو گیاهی که میرسه میگه علمی نیست، اگه محدودیت بذارن مثل قبل یک مدت آمارها کم میشه ولی با برداشتن محدودیت ها دوباره وضع همینه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۰ ۱۱ تير ۱۳۹۹
مسؤلین تروخدا یه فکری کنین تو مشهد همه به حالت عادی برگشته انگار نه انگار که کرونا هست یه فکر اساسی کنین....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۷ ۱۱ تير ۱۳۹۹
خدالعنتتون کند که با جان مردم بازی میکنید
United States of America
ناشناس
۱۹:۰۲ ۱۱ تير ۱۳۹۹
لطفا به مشهد سفر نکنید ما مجاوران امام رضا نایب الزیاره تمام ملت هستیم
Iran (Islamic Republic of)
مرتضی سنایی
۱۸:۵۱ ۱۱ تير ۱۳۹۹
وقتی طرقبه شاندیز باز باشه حرم باز باشه دیگه بهتر از این نمیشه من مسافر کش هستم بیشترین شلوغی سمت احمد اباد و وکیل اباد میدان استقلال هست
Iran (Islamic Republic of)
مرتضی سنایی
۱۸:۵۱ ۱۱ تير ۱۳۹۹
وقتی طرقبه شاندیز باز باشه حرم باز باشه دیگه بهتر از این نمیشه من مسافر کش هستم بیشترین شلوغی سمت احمد اباد و وکیل اباد میدان استقلال هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۳ ۱۱ تير ۱۳۹۹
شیراز چیطو تعطیل نمیشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۲ ۱۱ تير ۱۳۹۹
اماكن شلوغ را باز نكنيد
Iran (Islamic Republic of)
مصطفی
۱۷:۱۹ ۱۱ تير ۱۳۹۹
فقط باید حرمها بازشود و بقیه جاها تعطیل شود انشاالله باژیارت همه کارها درست میشود
Poland
محمد
۱۸:۱۹ ۱۲ تير ۱۳۹۹
خدا خیرت بده عزیز
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۹ ۱۱ تير ۱۳۹۹
دانشگاه ما که باز هست خوابگاه هم بازه. آخه تو این شرایط...
فقط مشکل حرم هست؟! خوابگاهی هایی که از شهرهای مختلف میان... قضاوت با خودتون. چطور میخوایم کرونا رو شکست بدیم.!!! فقط میگن در خانه بمانید آخه اینجوری. وقتی مجبوریم که بیایم.
Iran (Islamic Republic of)
نیما
۱۷:۰۲ ۱۱ تير ۱۳۹۹
تعطیل که نمیکنین لاقل برای نزدن ماسک جریمه بزارید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۰ ۱۱ تير ۱۳۹۹
مشهد خوب کنترل کرد..ولی از وقتی حرم مطهر اقا رو باز کردن وضعیت بد و بدتر شد .. همه اومدن سمت مشهد .. اونایی که مقصرن اون دنیا باس جوابگوی اقا باشن چرا بدون هیچ تدبیری عمل کردند
Iran (Islamic Republic of)
حمود
۱۶:۴۸ ۱۱ تير ۱۳۹۹
حرم رو هم ببندین بابا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۸ ۱۱ تير ۱۳۹۹
مدارس و دانشگاه خودش تعطیل هست
Iran (Islamic Republic of)
راضیه
۱۶:۱۸ ۱۱ تير ۱۳۹۹
حرم چیه. همه جا داره کنسرتا تو سالن برگزار میشه
تو مشکلت حرمه؟؟؟؟! که محیطش بازه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۲ ۱۲ تير ۱۳۹۹
باید بدوت تعصب اظهار نظر کنید. قربون آقا بشم. ولی سلامتی و حفظ جان مهمتر از زیارت.. حرم باید بسته باشد و البته به موازات اون پارک و پاساژ تالار هم بسته باشه.. یک بوم و دو هوا نباشه که حرمو ببندن اون وقت مردم نتوی پارک و پاساژها پرسه بزنن
United States of America
ناشناس
۱۵:۴۲ ۱۱ تير ۱۳۹۹
ما که شب و روز دعا میکنیم همه کشور تعطیل بشه
Poland
Mohamad
۱۸:۱۷ ۱۲ تير ۱۳۹۹
مثل این ک جیبتون پره
ب فکر بقیه‌ هم باشید
اطراف مشهد عده ای تو چاه یا تو لوله های صنعتی زندگی میکنن یعنی اینقدر اوضاعشون خرابه
این جور دعا کردن درست نیست...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۶ ۱۱ تير ۱۳۹۹
خوزستان 2 هفته است از قرمز گذشته علیرغم واگذاری مسؤلیت تعطیلی آن اما استاندار هنوز به نتیجه نرسیده
Iran (Islamic Republic of)
سید جواد
۱۴:۵۰ ۱۱ تير ۱۳۹۹
الان برای تایید محل سکونت منو فرستادن مرکز تعویض پلاک.غلغله جمعیت.چکار کنم؟
Germany
ناشناس
۱۴:۴۰ ۱۱ تير ۱۳۹۹
خداوند به حال همگی رحم کند بخصوص به حال مشهدی های عزیز ( آمین )
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۱ ۱۱ تير ۱۳۹۹
وقتی حرمها رو باز می کنن وهمه مردم راهی زیارت میشن،انتظار دیگه ای داشتین؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۶ ۱۱ تير ۱۳۹۹
چرا تا چیزی میشه. حرم رو می‌کشید وسط، اون وقت پارک ها و تالار ها و پاساژها به قوت خود باز باشن.. یک بوم و دو هوا مه نمیشه... اینطور بگید بهتره:علاوه بر حرم کلیه اماکن عمومی، پاساژها، پارک ها، تالارها ممنوع بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۹ ۱۱ تير ۱۳۹۹
ولا اینقدر که پاساژها و بازارها و پارک ها و تفریحگاهها و لب ساحل دریای شمال ... شلوغن یک دهمش هم حرم ها شلوغ نیستن . لطفاً دنبال مقصر دیگه ای جز حرم های مطهر بگردین .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۴۸ ۱۲ تير ۱۳۹۹
کرونا فقط توی حرم هست؟؟؟؟ توی تالار عروسی نیست؟؟؟؟؟ چی حرفا!!!! خوبه خادمین حرم مدام درحال ضد عفونی کردن محیط هستن.
Hong Kong
زیبا
۱۳:۳۱ ۱۱ تير ۱۳۹۹
اره رعایت نمیکنن.هیچ کس ماسک نمیرنه .تمام زحمات رو بیچاره پرستارا و دکترا متحمل میشن.جریمه کنین هرکی رو رعایت نمیکنه
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۳:۱۸ ۱۱ تير ۱۳۹۹
مناطق متوسط و پایین مشهد ..اصلا ماسک نمیزنن ...بلوار توس مشهد که حمل و نقل عمومیش اکثرا مینی بوس های قدیمی هست ..هیچکس ماسک نمیزنه ...دفاتر خدمات ایرانسل و همراه اول همچنان شلوغ و مردم توی صف هستن ...بچه ها گروهی توی کوچه بازی میکنن بدون رعایت اصول بهداشتی ...پارکها خیلی شلوغ شده همه میان زیر انداز میندازن و چند تا خانواده دور هم شام میخورن ..باشگاها ی ورزشی فقط به ظاهر یه دست نوشته در ورودی زدن که با ماسک وارد شوید اما عملا رعایت نمیشه ...
United States of America
ناشناس
۱۶:۱۶ ۱۱ تير ۱۳۹۹
ماسک برا مناطق بالا مشهده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۸ ۱۱ تير ۱۳۹۹
دانشگاه و مدارس که تعطیل بود لا اقل پاساژ ها رو تعطیل می کردن و ادارات رو
Iran (Islamic Republic of)
بی نام
۱۲:۴۴ ۱۱ تير ۱۳۹۹
دکتر ها و پرستاران در بیمارستانها زحمت میکشند و جانشان را میدهند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۴ ۱۱ تير ۱۳۹۹
حرم هم تعطیل میشود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۴۸ ۱۲ تير ۱۳۹۹
تو رو خدا حرم رو تعطیل کنید، اگه حرم تعطیل بشه دیگه این همه مسافر نمیاد، ما مشهدی ها چه گناهی کردیم که دارین با جونمون بازی میکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۰ ۱۱ تير ۱۳۹۹
از امروز باید تعطیلی ها آغاز بشه هیچکس رعایت نمیکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۳۸ ۱۲ تير ۱۳۹۹
آره تعطیل کنین ببینین کسی از گرسنگی میمیره یا نه یا از سکته برگشت چک و ورشکستی.
مثل اینکه تاحالا گشنگی نکشیدین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۸ ۱۱ تير ۱۳۹۹
خرم آباد هم از شنبه آینده به مدت یه هفته تعطیل خواهد شد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۱ ۱۱ تير ۱۳۹۹
به خدا تعطیلی تنها راه نیست.
سخت گیری و اجباری کردن ماسک بذارید.
بابا همه کارمند رسمی نیستن، همه سوپرمارکت و صرافی ندارن.
زندگی نمی چرخه. اقتصاد داغون هست، داغون ترش نکنید لطفا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۲ ۱۱ تير ۱۳۹۹
کسی از گرسنه گی و اسیب اقتصاد نمیمیره. ولی از کرونا همه میمیرن. جون انسانها مهمه یا اقتصاد؟ وقتی سلامتی نباشه اقتصاد و پول به چه درد نی خوره. مطمئن باشین کسی از گرسنگی نمیمیره ولی کرونا جون آدمها رو میگیره.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۰ ۱۱ تير ۱۳۹۹
این ناشناسی که گفته کسی از گرسنگی و آسیب اقتصاد نمیمیره، صداش از جای گرم بلند میشه
توی این اوضاع بهتره شما و مسئولین مرفه بیفکر اینو بدونین که آدم اگه پول نداشته باشه، روزی صد دفعه آرزوی مرگ میکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۴۶ ۱۲ تير ۱۳۹۹
دوست عزیز اگه خدای ناکرده کسی کرونا گرفت و مرد دیگه اقتصاد خوب یا بد چه فرقی به حالش میکنه؟