وزیر راه و شهرسازی در لرستان؛

بازدید وزیر راه و شهرسازی از چند پروژه در حال اجرای لرستان/سیل ۹۸ پنج هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان به راههای کشور خسارت زد

محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی عصر چهارشنبه پس از ورود به لرستان از جاده در دست تعریض الیگودرز به شول‌آباد دیدن کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی عصر چهارشنبه پس از ورود به لرستان از جاده در دست تعریض الیگودرز به شول‌آباد دیدن کرد.

 وزیر راه و شهرسازی دراین بازدید مسایل و مشکلات پیش روی طرح را بررسی و دستور تسریع در تکمیل آن را برای خدمات دهی بهتر به مردم مناطق محروم شول آباد صادر کرد.

محمداسلامی افزود: تخصیص اول این خسارات که نصف آن ملی و بقیه استانی بوده یکهزار و ۵۰۰ تومان است که تنها ۹۰۰ میلیارد تومان ان برای جاده جدید پلدختر- خرم آباد اختصاص یافت.

او با اشاره به آسیب ۷۰۰ پل در سیل پارسال ادامه داد: شاخص‌های توسعه و برخورداری را در طرح ابرار تهیه کرده ایم و اولویت‌های ما در لرستان تیم مدیریتی و نمایندگان است.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اعزام ۱۰ نماینده ویژه وزارت راه و شهرسازی به لرستان گفت: طرح‌های مهم الیگودرز باید تا پایان سال و در فصل کاری انجام شود که مهمترین ان سه راهی شول آباد و تقاطع غیرهمسطح و ۹ کیلومتر جاده الیگودرز – داران است.

اسلامی در خصوص تخصیص زمین برای طرح گردشگری حوضیان گفت: این طرح را باید برای لرستان و کشور به فرصت تبدیل کنید در غیراینصورت وزارت راه و شهرسازی با آن مخالفت می‌کند.

اسلامی ادامه داد: بهترین زمین‌ها در جوار سد وجود دارند و ملاحظات زیست محیطی و اجتماعی برای طرح لحاظ شده بنابراین باید کار فاخر انجام و به برکت تبدیل گردد نه اینکه ضایعه‌ای برای مردم شود.

او افزود: اقداماتی برای سرمایه گذاری صنعت زمین و مسکن در بورس انجام شده که یک امر پیچیده است.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه برای این طرح مذاکراتی با بورس انجام شده است، اظهار داشت: بر این اساس افرادی که نیازمند مسکن نیستند، اما به سرمایه گذاری در صنعت زمین و مسکن علاقه دارند می‌توانند منابع مالی خود را به سهام تبدیل کنند.

اسلامی درباره روند اجرای طرح اقدام ملی مسکن نیز گفت: در سطح کشور این طرح از پیشرفت خوبی برخوردار است و تاکنون یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر ثبت نام کرده اند که از این تعداد ۸۰۰ هزار نفر واجد شرایط بودن دو در مرحله پایش قرار دارند.

او گفت: معدل سنی افراد پذیرفته شده ۳۴ سال است و جوانترین قشر جامعه هستند که فاقد مسکن و خانه اولی به شمار می‌روند.

وزیر راه و شهرسازی کرد: زمین این طرح تامین و طرح‌ها تعریف شده است که از این میان برخی فعال شده اند و برخی در حال شکل گیری است.

اسلامی در خصوص وضعیت اجاره بها تاکید کرد: با توجه به شیوع کرونا و خطر گسترش و تلفات ان با مصوبه ستاد ملی در مرحله اول برای پرهیز از جابجایی به عنوان یکی از عوامل تشدید کننده ویروس تصویب کردیم قرارداد‌ها دو ماه تمدید شود و در مرحله دوم حداکثر سقف افزایش را اعلام کردیم تا فردی متاثر از مسایل روانی اجحافی در حق مستاجران نباشد.

او گفت: حداکثر افزایش اجاره در تهران ۲۵، در هفت کلانشهر ۲۰ و سایر شهر‌ها ۱۵ درصد است.

اگر مستاجری تعهدات را انجام نداده موظف است بر اساس حکم صادره ظرف ۲ ماه تخلیه کند و مالکی که ملک را به صورت رسمی فروخته و کد رهگیری گرفته باشد مستاجر آن باید طی ۲ ماهه تخلیه کنند.

۱۱ کیلومتر از چهارخطه ازنا - شازند روز چهارشنبه هفتم خرداد امسال در آیینی با حضور استاندار لرستان به صورت رسمی افتتاح شد.

محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی روز چهارشنبه برای بازدید از طرح‌های راه‌سازی لرستان و شرکت در جلسه اقتصاد مقاومتی روز چهارشنبه وارد الیگودرز شد.

 وزیر راه و شهرسازی در شهرستان الیگودرز ابتدا از راه‌های این منطقه بازدید می‌کند ودر جلسه‌ای به بررسی مشکلات راه‌های شهرستان می‌پردازد.

همچنین با توجه به اینکه اسلامی وزیر معین دولت در بررسی طرح‌های اقتصاد مقاومتی لرستان است فردا پنجشنبه صبح جلسه اقتصاد مقاومتی از طریق ویدیو کنفرانس برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ر

 

 

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار