۴۰ میلی‌متر باران در سیستان و بلوچستان بارید

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: در ایستگاه باران‌سنجی «انجیرک» از توابع شهرستان مهرستان به ۴۰ میلی‌متر رسید.

محسن حیدری  مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستاندر گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، گفت:در حالی گرمای هوا در یازدهمین روز تابستان اکثر شهر‌های کشور را فرا گرفته که در شبانه روز گذشته ارتفاع بارش‌های تابستان در ایستگاه باران‌سنجی «انجیرک» از توابع شهرستان مهرستان به ۴۰ میلی‌متر رسید.

محسن حیدری  اظهارداشت: به طور کلی در شبانه روز گذشته آسمان تابستان در ۳۸ ایستگاه باران‌سنجی سیستان و بلوچستان بارانی بود به طوریکه میزان بارش در ۱۷ ایستگاه بیش از ۱۰ میلی‌متر بوده است.


بیشتربخوانید: 

بارندگی‌های فصلی به مسیر اصلی سراوان- خاش خسارت وارد کرد

طوفان و بارندگی ۲.۸ میلیارد ریال به شبکه برق سیستان و بلوچستان خسارت وارد کرد


او ادامه داد: سامانه همرفتی در شبانه روز گذشته ۹ شهرستان خاش، ایرانشهر، نیکشهر، فنوج، قصرقند، راسک، مهرستان، سیب سوران و سراوان را فرا گرفت و در برخی نقاط منجر به آبگرفتگی و جریان یافتن رودخانه‌های محلی شد.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: بر اساس آخرین اطلاعات دریافتی از ایستگاه‌ها تا این موقع بیشترین بارش‌ها به ترتیب از ایستگاه‌های «انجیرک» مهرستان با ۴۰، «گشت» سراوان و «تیغ آب دامن» ایرانشهر ۳۱، «چاهوک» مهرستان ۲۶، شهر فنوج و ایستگاه «دستگرد» نیکشهر ۲۵ و «رحمان آباد ایرندگان» خاش ۲۴ میلی‌متر گزارش شده است.

او با بیان اینکه بارش‌های همرفتی امروز نیز در ارتفاعات جنوب و جنوب شرق سیستان و بلوچستان ادامه دارد، افزود: بر اساس آخرین خروجی نقشه‌های پیش‌یابی و مدل‌های جوی افزایش ابر و بارش‌های رگباری همچنان الگوی ثابت دو روز آینده نیمه جنوبی استان است.

حیدری اظهار داشت: با توجه به ویژگی سامانه‌های همرفتی انتظار وقوع تندباد لحظه‌ای، صاعقه و بارش تگرگ بویژه در ارتفاعات وجود دارد.

او ادامه داد: در این مدت آبگرفتگی معابر، سیلاب ناگهانی و طغیان موقتی رودخانه‌های فصلی، پیش‌بینی می‌شود بنابراین مردم در مناطق ذکر شده از رفتن به ارتفاعات، توقف و تردد در بستر، حاشیه مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی خودداری کنند.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان به شدت گرفتن وزش باد‌های ۱۲۰ روزه از جمعه پیشرو در شمال استان خبر داد و گفت: وزش این باد‌ها علاوه‌بر پنج شهرستان منطقه سیستان با شدت کمتر مرز شرقی و نوار غربی استان را نیز فرا می‌گیرد.

او ادامه داد: وزش این باد شدید علاوه‌بر کاهش دید افقی و کیفیت هوا، در برخی محور‌های مواصلاتی شمال سیستان و بلوچستان نیز سبب خیزش گردوخاک و کاهش دید می‌شود.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار