برای برپاکنندگان تجمع‌های غیرضروری در مشهد پرونده قضایی تشکیل می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، علی اصغر حسنی رئیس گروه سلامت محیط دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: با برپاکنندگان تشکیل پرونده قضایی برای برپاکنندگان تجمع‌های غیرضروری در مشهدتجمعات غیرضروری مانند مراسم عروسی و ترحیم در مشهد برخورد قانونی خواهد شد و برای آن‌ها پرونده قضایی تشکیل می‌شود.

او افزود: برپایی مراسم عروسی و ترحیم همزمان با قرمز شدن وضعیت مشهد از نظر ابتلا به کرونا ممنوع بود و اکنون که وضعیت مشهد از قرمز هم عبور کرده است این محدودیت‌ها با جدیت بیشتری ادامه می‌یابد.

رئیس گروه سلامت محیط دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: برپایی مراسم عروسی در طرقبه و شاندیز که به لحاظ کرونا در وضعیت سفید قرار دارد با استفاده از ۵۰ درصد ظرفیت تالار‌های پذیرایی و رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی مانعی ندارد.

حسنی بیان کرد: با توجه به این که طرقبه و شاندیز در نزدیکی مشهد قرار دارد و بسیاری از مردم این کلانشهر مراسم جشن خود را در این شهر های  ییلاقی برگزار می‌کنند از این بابت خطر وجود دارد و تصمیم‌گیری برای اعمال محدودیت‌ها در این شهرستان با توجه به شرایط گفته شده در حال پیگیری است.

حسینی فرماندار شهرستان طرقبه و شاندیز نیز گفت: برگزاری مراسم عروسی در ۸۰ تالار این شهرستان با رعایت مضاعف شیوه نامه‌های بهداشتی به صورت استفاده از ظرفیت ۵۰درصد و تا جایی که امکان دارد در فضای روباز انجام می‌شود.

او افزود: بررسی‌های انجام شده حاکی از آن است که موارد تخلف و عدول از دستورالعمل‌های بهداشتی توسط تالار‌های عروسی بسیار محدود و اندک بوده است و تا کنون تنها دو اخطار به مالکان این مراکز داده شده است.
 
انتهای پیام// م.ب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.