برگزاری جلساتی با حال و هوای شکست کرونا

در حالی که شیوع کرونا بار دیگر شدت گرفته است اما گویی آموزش و پرورش به برگزاری جلسات مجازی اعتقادی ندارد.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، سوغات ناخواسته چینی طبق اعلام رسمی وزارت بهداشت از اسفند به ایران رسید و همچنان پر قدرت می‌تازد و آنطور که آمار‌های فعلی نشان می‌دهد تا امروز ۲۳۵ هزار و ۴۲۹ نفر به این ویروس منحوس مبتلا شدند و از این میان ۱۱ هزار و ۲۶۹ نفر هم جان خود را به دلیل ابتلا به این بیماری از دست دادند.

آن طور که آمار‌های اخیر هم نشان می‌دهد موج سینوسی شیوع بیماری در روز‌های اخیر بار دیگر به اوج رسیده است و تب ابتلا به بیماری آنقدر بالا رفته است که در همین هفته رکورد فوتی‌های ناشی از کروناویروس شکسته شد.

اما و اگر‌های بسیاری درباره شیب تند ابتلا مطرح شد و اغلب عادی سازی شرایط را عامل این بحران می‌دانند البته که نباید از پروتکل‌هاd مغفول مانده و رعایت حفاظت شخصی که این روز‌ها به تدریج رو به فراموشی رفته است و گاه صرفا در حد یک نمایش روشنفکرانه بیان می‌شود و از عمل به آن خبری نیست.

دستگاه‌های دولتی و بی توجهی به جلسات مجازی!

آنطور که اوضاع و احوال شیوع بیماری نشان می‌دهد شرایط بسیاری از استان‌ها قرمز اعلام شده است و باید بار دیگر محدودیت‌ها باز گردد، بر همین اساس ایرج حریرچی معاون کل وزارت بهداشت هم اخیرا اعلام کرد که ابلاغ محدودیت‌های کرونایی به ۱۱ استان مورد توجه قرار گرفته است و ابلاغ اعمال محدودیت‌های کرونایی به استانداران ۱۱ استان خوزستان، سیستان و بلوچستان، هرمزگان، بوشهر، فارس، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، خراسان رضوی، کرمان، تهران و البرز انجام شده است.

در این میانه و با وجود شرایط خطرناک این روز‌ها گویی برپایی جلسات و تجمعات کاری تمامی ندارد و معاف از این شرایط هستند؛ در شرایطی که رعایت پروتکل‌های بهداشتی در برخی دستگاه‌ها نظیر وزارت بهداشت و آموزش و پرورش به سبب ماموریت خطیر و تاثیرگذار آن‌ها بیش از دیگر دستگاه‌ها خودنمایی می‌کند، اما انگار این دو دستگاه‌ها استراتژی عادی‌سازی را پی گرفته‌اند و این در حالی است که ظرفیت فضای مجازی برای برگزاری جلسات نادیده گرفته می‌شود.

در همین هفته‌ای که گذشت برگزاری نشست‌های خبری و جلسات مدیران البته که با رعایت فاصله گذاری در نظر گرفته شده بود، اما باز هم خطر ابتلا را به صفر نمی‌رساند آن هم در شرایطی که امکان برگزاری جلسات مجازی میسر است.

البته در وزارت آموزش و پرورش در برگزاری نشست‌های خبری با اصحاب رسانه اعتقادی به فضای مجازی وجود ندارد و گاه انگشت‌شمار در معاونت‌ها و سازمان‌های مختلف این کار انجام شده است و نباید فراموش کرد که این روز‌ها برای وزارتخانه عیالوار کشور روز‌های حساسی به سبب سیاستگذاری و برنامه ریزی سال تحصیلی آینده است و به تبع آن ضرورت برگزاری جلسات حتی در سطح ملی احساس می‌شود، اما اینکه این جلسات با وجود شرایط موجود حضوری یا مجازی باشد از اهمیت بسزایی برخوردار است.

بی‌شک زیرساخت‌های فضای مجازی برای برگزاری جلسات، کم و بیش در هر استانی وجود دارد، اما آنچه مهم به نظر می‌رسد توجه به رعایت این کار است تا به جای راه انداختن کارناوال‌های تبلیغاتی در پایتخت به منظور نمایش فعالیت‌ها، از ظرفیت فضای مجازی به عنوان گفتمان غالب این روز‌ها بهره گرفته شود و امور محوله در هر دستگاهی به این ترتیب پیش رود.

همین ظرفیت بی شک مشوقی جدی خواهد بود تا دانش آموزان و معلمانی هم که شاید اعتقادشان به آموزش‌های مجازی آموزش و پرورش نظیر بستر شبکه شاد چندان رمقی ندارد، تغییر رویکرد دهد، اما به این شرط که سکانداران بخش‌های مختلف وزارتخانه عریض و طویل کشور خود به ظرفیت و کیفیت فضای مجازی موجود در این وزارتخانه اعتقاد داشته باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۹ ۱۴ تير ۱۳۹۹
شکست کرونا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
آخرین اخبار