آژانس بین‌المللی انرژی اتمی:

مواد هسته‌ای در محل حادثه نطنز وجود نداشت

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با انتشار بیانیه‌ای درباره وقوع حادثه نطنز، اعلام کرد که در محل این حادثه مواد هسته‌ای و یا رادیواکتیو وجود نداشت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگران جوان، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با انتشار بیانیه‌ای به وقوع حادثه در یکی از سوله‌های در دست احداث مجتمع غنی‌سازی اورانیوم نطنز واکنش نشان داد.

در این بیانیه آمده است: اوایل روز پنج‌شنبه آژانس از طریق ایران از حادثه آتش‌سوزی در سایت غنی‌سازی اورانیوم نطنز مطلع شد. ایران همچنین به آژانس اطلاع داده که این آتش‌سوزی به سرعت مهار شده و هیچگونه مواد هسته‌ای و یا رادیواکتیو در محل حادثه یافت نشده است.

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در این بیانیه می‌افزاید: ایران می‌گوید که علت این حادثه هنوز مشخص نیست و هیچگونه مجروح و آلودگی رادیواکتیو وجود ندارد.

در ادامه این بیانیه آمده است: سایت نطنز تحت پادمان‌های آژانس شامل راستی‌آزمایی‌های پادمانی و راستی‌آزمایی و نظارت‌های برجام قرار دارد. آژانس می‌تواند تایید کند که در زمان حادثه هیچ یک از بازرسان در محل حضور نداشته‌اند و محل حادثه حاوی هیچگونه مواد هسته‌ای نیست.

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی می‌گوید که به تماس‌ها با ایران برای اطمینان از این موضوع که این حادثه تاثیری بر روی فعالیت‌های راستی‌آزمایی نخواهد داشت، ادامه خواهد داد.


بیشتر بخوانید


در همین حال «لارنس نورمن»، خبرنگار «وال‌استریت ژورنال»، گزارش داده که بازرسان آژانس انرژی اتمی روز شنبه در محل تاسیسات غنی‌سازی نطنز حاضر خواهند شد.

بهروز کمالوندی، سخنگوی سازمان انرژی اتمی گفت: بامداد امروز پنج‌شنبه به‌دنبال وقوع حادثه‌ای که چگونگی آن در دست بررسی است، یکی از سوله‌های در دست احداث در محوطه باز سایت نطنز دچار آسیب شد.

وی افزود: این رویداد هیچ‌گونه تلفات جانی نداشته و لطمه‌ای به فعالیت‌های جاری این مجموعه نیز وارد نکرده است.

کمالوندی گفت: بامداد امروز یک سوله‌ای که در فضای باز است دچار حادثه شده است، این سوله فاقد مواد هسته‌ای است و هیچ‌گونه آلودگی ندارد. تیم‌های کارشناسی در محل حضور دارند و در حال بررسی علت حادثه هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۵۰ ۱۴ تير ۱۳۹۹
اینقدر ترسو ...طرف مقابل میزنه خرابکاری میکنه بعضی ها وطن فروشی میکنند، شما تاییدیه آژانسو میخواهید . واقعا آژانس پوست سر تونو میکنه .
Iran (Islamic Republic of)
پیمان اشراقی
۰۰:۵۸ ۱۴ تير ۱۳۹۹
تو از کجا خبر داری آژانس ،
نکنه خاله زنک بازی شغل جدیدتان شده است .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۷ ۱۴ تير ۱۳۹۹
فقط ترس از نطنز وگرن حالا حمله کرده بودن بهمون بذارید الکی الکی بترسن خاک تو سرا
آخرین اخبار