نتانیاهو دوباره گانتس را به انحلال کابینه تهدید کرد

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به دلیل اختلاف با متحد خود در کابینه ائتلافی، او را تهدید به برگزاری انتخابات زودهنگام کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از جروزالم پست، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی بار دیگر بنی گانتس، متحد خود در کابینه ائتلافی را به برگزاری انتخابات زودهنگام تهدید کرد.

بنا به گزارش کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی، نخست وزیر این رژیم که با رئیس حزب «آبی و سفید» بر سر لایحه بودجه دچار اختلاف نظر شده، تهدید کرده در صورتی که حزب گانتس با تصویب بودجه تا هفته آتی موافقت نکند، با انحلال کابینه زمینه برگزاری انتخابات زودهنگام را فراهم می‌کند.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی و وزیر جنگ این رژیم هفته پیش جلسه‌ای به منظور بررسی لایحه بودجه یک سال آتی کابینه تشکیل دادند که جلسه مذکور بدون هیچ آورده‌ای به پایان رسید.

به نظر می‌رسد نخست وزیران کابینه ائتلافی رژیم صهیونیستی برغم ائتلاف، اختلاف نظر‌های جدی در موضوعات مختلف دارند. پیش از این نیز نتانیاهو و گانتس بر سر الحاق جنجالی کرانه باختری دچار اختلاف نظر بودند. لایحه بودجه جدید کابینه رژیم صهیونیستی تازه‌ترین موضوع مورد اختلاف سران احزاب لیکود و آبی و سفید است.

موضوع الحاق کرانه باختری در جامعه صهیونیستی مخالفان و موافقان خود را نیز دارد. شخص بنیامین نتانیاهو و بخشی از حزب لیکود و احزاب راست افراطی از موافقان الحاق هستند، اما جناح چپ سیاسی به رهبری بنی گانتس، وزیر جنگ صهیونیستی با موضوع الحاق در شرایط کنونی مخالف هستند.

جریان سیاسی مخالف الحاق به رهبری گانتس نیز ضمن اینکه نگران سوء استفاده نتانیاهو از این موضوع و نیز تضعیف جایگاه خود است، نگران از دست دادن حمایت‌های بین المللی خصوصا دولت‌های اروپایی از رژیم صهیونیستی و نیز اختلال در روند عادی‌سازی روابط با رژیم‌های عربی نیز هست. خصوصا که این اقدام می‌تواند به یک انتفاضه فراگیر در کرانه باختری تبدیل شود که از حمایت غزه مسلح و شهروندان عرب مناطق اشغالی ۱۹۴۸ نیز برخوردار شود که در واقع به معنای ورود اجباری اسرائیل به جنگ چهارم با غزه است، آن هم در شرایطی که ارتش رژیم صهیونیستی اساسا آمادگی لازم برای این رخداد را ندارد.

برغم ادعای نتانیاهو برای الحاق کرانه باختری در اول ژوئیه، اجرایی شدن این طرح اشغالگرایانه همچنان در لایه‌ای از ابهام قرار دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار