در بسته حوادث امروز بخوانید؛

کشف مواد افیونی در اصفهان / دستگیری کلاهبردار ۵ میلیاردی در اصفهان

مهم‌ترین حوادث امروز ۱۴ تیر ماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مهم‌ترین حوادث امروز۱۴ تیر ماه  سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

 

کشف مواد افیونی در اصفهان

سرهنگ" غلامحسین صفری رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی استان اصفهان اظهار داشت: ماموران یگان تکاوری فرماندهی انتظامی استان اصفهان با اشرافیت و هوشمندی بالای خود حین رصد و کنترل محورکویری شرق استان به یک دستگاه پژو ۴۰۵ که در حال عبور از این منطقه بود مشکوک شده و آن را متوقف کردند.

او افزود: ماموران در این عملیات پس از متوقف کردن خودرو طی بازرسی دقیق از آن ۳۵۶ کیلو تریاک کشف و ۲ سوداگر مرگ را نیز دستگیر کردند.
 
کشف مواد افیونی در اصفهان / دستگیری کلاهبردار ۵ میلیاردی در اصفهان
 

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه این محموله از مرز‌های شرقی کشور بارگیری و به مقصد تهران در حرکت بود اظهار داشت: در این رابطه پرونده تشکیل و متهمان دستگیر شده برای اقدامات قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.
 

دستگیری کلاهبردار ۵ میلیاردی در اصفهان

سرهنگ" حسین ترکیان رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان گفت: کارآگاهان پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی شهرستان برخوار در پی شکایت تعدادی از متصدیان واحد‌های صنفی مبنی بر کلاهبرداری فردی ناشناس از آنان با صدور چک در قبال خرید اجناس از مغازه آن‌ها موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی این شهرستان قرار گرفت.

او افزود: کارآگاهان با انجام تحقیقات گسترده علمی و تخصصی و بکارگیری یک سری اقدامات هوشمندانه موفق شدند هویت فرد کلاهبردار که دارای ۸ فقره سابقه کلاهبرداری در استان‌های کشور بود را به دست آورند.

سرهنگ ترکیان تصریح کرد: با بدست آمدن هویت متهم، ماموران موفق شدند با طی چندین شبانه روز کار اطلاعاتی ویژه مخفیگاه وی نیز شناسایی و ماموران طی یک عملیات ضربتی با هماهنگی مقام قضائی او را دستگیر کردند.

رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان، از کشف تعداد قابل توجهی مدارک مسروقه از جمله دسته چک و کارت ماشین و تعدادی از اقلام کلاهبرداری شده شامل ۷ دستگاه آلات موسیقی، ۲ تخته فرش، یک دستگاه کولر گازی و ۲ دستگاه لب تاپ خبر داد.

او گفت: در ادامه تحقیقات بر روی این پرونده مشخص شد متهم به همراه همسر و فرزند خردسالش به یک طلافروشی در شهرستان آران و بیدگل رفته و همسر وی در یک فرصت مناسب اقدام به سرقت دسته چک صاحب مغازه کرده بود که در این رابطه همسر متهم نیز دستگیر شد.

این مقام انتظامی با اشاره به شناسایی ۱۶ نفر از شاکیان این پرونده اظهار داشت: متهمان در مواجهه با مدارک و مستندات محکم پلیس لب به اعتراف باز کرده و به ۵ میلیارد ریال کلاه برداری با شیوه خرید اجناس از صاحبان صنوف با صدور چک‌های بلامحل و سرقتی اقرار کردند.

سرهنگ ترکیان خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه متهمان در استان‌ها و شهرستان‌های مختلف تردد داشتند احتمال ارتکاب کلاه برداری‌های بیشتری توسط آن‌ها وجود دارد که در این خصوص تحقیقات همچنان ادامه دارد.
 

کشف محموله ۲۰ میلیاردی قاچاق در برخوار

سرهنگ "حجت فرهادی جانشین فرماندهی انتظامی برخوار اظهار داشت: ماموران پلیس نظارت بر اماکن عمومی پلیس امنیت عمومی فرماندهی انتظامی فرماندهی انتظامی شهرستان برخوار با اشرافیت و تیزهوشی بالای خود از دپوی کالا‌های خارجی قاچاق در یک واحد صنفی مطلع و بلافاصله موضوع را در دستور کار قرار دادند.

او افزود: ماموران پس از کسب اطمینان از درستی موضوع و دریافت اطلاعات لازم طی هماهنگی با مقام قضائی به محل اعزام و طی بازرسی از محموله بزرگی از کالا‌های خارجی قاچاق شامل ۲۹ دستگاه انواع موتور خودرو‌های خارجی، ۱۱ دستگاه گیربُکس اتوماتیک خودرو‌های مذکور و سایر متعلقات خودرویی به همراه ۲ دستگاه تلویزیون LED، ۵ دستگاه ماشین لباسشویی، یک دستگاه ماشین ظرفشویی و ۴ دستگاه قهوه ساز را کشف کردند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه متصدی واحد صنفی هچگونه فاقد هرگونه مدارک مثبته گمرکی برای این محموله بود افزود: برابر اعلام نظر کارشناسان ارزش کالا‌های مکشوفه، ۲۰ میلیارد ریال برآورد شده است.

جانشین فرماندهی انتظامی برخوار با بیان اینکه در این خصوص یک نفر متهم دستگیر و تحویل مراجع قضائی شد، بر مبارزه همه جانبه با تهیه و توزیع کنندگان کالای قاچاق در راستای تحقق شعار جهش تولید تاکید کرد.
 

کشف ۱۰ خودروی صفر احتکاری در اصفهان

سرهنگ سید علی اکبر کاظمی با اعلام این خبر گفت: ماموران پلیس راه آهن استان اصفهان در راستای شناسایی و برخورد با محتکران کالا‌های اساسی و مورد نیاز جامعه طرح بازدید و سرکشی از انبار‌ها و پارکینگ‌های سطح حوزه ماموریتی را در دستور کار خود قرار دادند.

او افزود: در اجرای این طرح حین سرکشی از پارکینگ ایستگاه راه آهن به ۱۰ دستگاه خودروی صفر کیلومتر که در لابه لای خودرو‌های سایر مسافران پارک شده بود مشکوک و موضوع را مورد بررسی قرار دادند.

سرپرست پلیس راه آهن استان گفت: در بررسی‌های دقیق صورت گرفته مشخص شد خودرو‌ها توسط یک زوج در فاصله‌های زمانی معین به پارکینگ منتقل شدند.

این مقام انتظامی، با اشاره به محرز شدن احتکار خودرو‌های مذکور عنوان کرد: کارشناسان ارزش این خودرو‌ها را ۱۸ میلیارد ریال اعلام کردند که در این خصوص پرونده تشکیل و برای انجام اقدامات قانونی به اداره تعزیرات حکومتی استان ارسال شد.
 

کشف محموله میلیاردی لوازم آرایشی و بهداشتی قاچاق دراصفهان

سرهنگ"کامران ریاحی" در تشریح این خبر گفت: ماموران اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی استان اصفهان در راستای شناسایی و جمع آوری کالا‌های خارجی قاچاق طرح بازدید و نظارت از باربری‌های سطح شهر اصفهان را به اجرا گذاشتند.

او افزود: ماموران در این طرح حین سرکشی از یک باربری به یک محموله لوازم آرایشی و بهداشتی که در آن قرار داشت مشکوک و در بررسی دقیق صورت گرفته دریافتند این محموله فاقد هرگونه مدارک مثبته گمرکی بوده و به صورت قاچاق تهیه شده است.

سرپرست پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی استان اصفهان، با بیان اینکه ارزش این محموله برابر اعلام کارشناسان مربوطه یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برآورد شده است گفت: در این رابطه محموله مذکور توقیف و پرونده آن نیز برای اقدامات قانونی به اداره تعزیرات حکومتی استان ارسال شد.
 

توقیف ۵ هزار ماسک فیلتر دار در "شاهین شهر

سرهنگ "حسین بساطی" با اعلام این خبر اظهار داشت: ماموران فرماندهی انتظامی شهرستان شاهین شهر حین کنترل خودرو‌های عبوری در محور مواصلاتی شهرستان به یک دستگاه خودروی اتوبوس مسافربری که به سمت تهران در حرکت بود مشکوک و آن را متوقف کردند.

او افزود: در بازرسی دقیق از داخل اتوبوس، ۲۴ عدد پودر دکلره و ۵ هزارماسک فیلتر دار خارجی که فاقد هرگونه اسناد و مدارک قانونی بوده و به صورت قاچاق تهیه شده بودند کشف شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان شاهین شهر و میمه، ارزش محموله مکشوفه را ۳۰۰ میلیون ریال اعلام کرد و اظهار داشت: در این راستا، پرونده مقدماتی تشکیل و برای رسیدگی قانونی به مراجع قضایی ارسال شد.


انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.