تخصیص استانی ارز، راه حل رفع مشکلات خوراک دام

فشار برای تخصیص ارز به استان، مشکلات کارخانجات خوراک دام برای تامین نهاده‌های دامی را حل نمی‌کند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، علی اکبر لبافی رئیس دبیرخانه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی خراسان رضوی گفت: فشار برای تخصیص ارز به استان، مشکلات کارخانجات خوراک دام برای تامین نهاده‌های دامی را حل نمی‌کند، تخصیص استانی ارز می‌تواند این مشکل را تا حدودی حل و فصل نماید، اما لازم است راهکاری براساس اختیارات تفویض شده برای عبور از این چالش بیابیم.

او افزود: اقدام بسیار مهم متولیان امر باید تشدید نظارت‌ها در توزیع نهاده‌های دامی باشد تا به تشدید دشواری‌ها منجر نگردد و کارخانجاتی که با ارز ۴۲۰۰ تومانی نهاده را دریافت می‌کنند، باید مشمول نظارت‌ها شوند.

رئیس دبیرخانه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی خراسان رضوی ادامه داد: در بحث دموراژ نیز که خارج از میل و اراده واردکننده است، دولت و گمرک باید تدبیری داشته باشند تا حداقل بار‌ها از کشتی به بنادر تخلیه شود.

بیشتر بخوانید
  • رتبه نخست خراسان رضوی در تولیدات دامی

    لبافی بیان کرد: استفاده از ظرفیت‌های استانی و ستاد تدابیر ویژه اقتصادی در موضوع تامین نهاده‌های دامی مورد نیاز هم نکته‌ای مهم است که به همین منظور پیشنهادات مطرح شده باید با جزییات از سوی جهاد کشاورزی و شرکت‌های واردکننده نهاده دامی ارائه شود.

    او تصریح کرد: همچنین، دفتر کشاورزی اتاق مشهد نیز باید در این زمینه تحقیقات لازم را انجام دهد تا پیشنهاداتی متقن به شورای گفتگو ارائه شود و بتوانیم ظرفیت تولیدات خوراک دام استان و اشتغال ناشی از آن را احیا کنیم. از طرفی، این ظرفیت وجود دارد که از مرز‌های استان واردات مواد اولیه برای کارخانجات خوراک دام صورت بگیرد و این امر می‌تواند به یکی از روش‌های تکمیل ظرفیت‌های خالی تبدیل شود.

    انتهای پیام//م. ب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.