در صورت داشتن علائم مشکوک به کرونا چه باید کرد؟

افراد دارای علائم مشکوک به بیماری کرونا باید به مراکز خدمات جامع سلامت در مناطق زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مراجعه کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،   شاپور بدیعی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در حال حاضر ۲۹ مرکز خدمات جامع سلامت ارائه دهنده خدمات سطح یک به بیماران مشکوک یا مبتلا به کووید ۱۹ در مناطق زیرپوشش این دانشگاه فعال است که در این مراکز تست و داروی مورد نیاز به بیماران ارائه می‌شود.

او افزود: از این تعداد ۱۹ مرکز در شهرستان‌های زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد فعال است که با توجه به افزایش تعداد بیماران سرپایی و بستری، احتمال افزایش این مراکز وجود دارد.

بیشتر بخوانید
  • کاهش چشمگیر اعتقاد عملی مردم به رعایت بهداشت کرونا

    معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: مراکز خدمات جامع سلامت خط اول مراجعان افراد با علائم مشکوک به کرونا به شمار می‌روند به طوریکه مراجعه کنندگان در صورت داشتن علائم بررسی و غربالگری می‌شوند و در صورت نیاز به مراکز سطح دو و سه برای دریافت خدمات تصویربرداری یا بستری ارجاع داده می‌شوند.

    معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: با اجرای این طرح از ایجاد ازدحام و حضور غیرضروری شهروندان در اورژانس بیمارستان‌ها جلوگیری می‌شود.
 

تست کرونا روزانه انجام می شود

محمدحسن درخشان مدیر توسعه شبکه و ارتقای سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز گفت: در حال حاضر روزانه حدود ۶۰۰ تست کرونا از مراجعه کنندگان به مراکز خدمات جامع سلامت در مناطق زیرپوشش این دانشگاه انجام می‌شود.

 او افزود: نتیجه تست حدود ۳۵ تا ۴۰ درصد افراد مراجعه کننده مثبت است.

 مدیر توسعه شبکه و ارتقای سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: تست‌های گرفته شده از افراد مشکوک در مراکز خدمات جامع سلامت به آزمایشگاه‌های سلولی مولکولی ارسال و پس از دریافت نتیجه، بیماران زیرپوشش خدمات مراقبتی قرار می‌گیرند.
 
انتهای پیام// ف.غ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.