اعطای تسهیلات به پذیرفته شدگان سواد آموزی کهگیلویه و بویراحمد آغاز شد

معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: اعطای تسهیلات قرض الحسنه به پذیرفته شدگان دوره سواد آموزی سال ۱۳۹۸ این استان از روز شنبه آغاز شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، سید حمدالله خواهش نیک معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: این تسهیلات با مشارکت بانک ملی، بانک قرض الحسنه مهر ایران و صندوق کارآفرینی امید کهگیلویه و بویراحمد و بر اساس مصوبه شورای پشتیبانی سوادآموزی استان پرداخت می شود.

او افزود: تفاهم نامه ای در زمینه پرداخت این تسهیلات بین اداره کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد و سه بانک عامل مربوطه منعقد شده است. 

معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش استان بیان کرد: این تسهیلات شامل ۲ نوع وام ۱۰ میلیون ریالی و وام طرح کالا کارت تا سقف ۲۰۰ میلیون ریال است.

خواهش نیک گفت: در مرحله نخست به ۲۵۰ نفر از پذیرفته شدگان دوره سواد آموزی کهگیلویه و بویراحمد در هشت شهرستان این استان تسهیلات پرداخت می شود.

او افزود: مبلغ اختصاصی از سوی سه بانک عامل مربوطه برای پرداخت تسهیلات به پذیرفته شدگان دوره سوادآموزی کهگیلویه و بویراحمد در مرحله نخست ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال است.

بر اساس سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال ۱۳۹۵ نرخ باسوادی گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال در کهگیلویه و بویراحمد ۹۲.۷ درصد است.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.