اجرای طرح توسعه سواد زنان و دختران عشایر در کهگیلویه و بویراحمد

همزمان با ۱۱ استان کشور طرح توسعه سواد زنان و دختران عشایر در کهگیلویه و بویراحمد اجرا می شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج ، مدیر کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: این طرح با هدف ارتقاء آگاهی سواد زنان و دختران ۱۰تا۴۹ساله عشایر و ایجاد عدالت آموزشی اجرا می‌شود.

هادی زارع پور افزود: امسال ۴۰۰سوادآموز در مناطق عشایری دهدشت ، دنا ، چاروسا، دیشموک ، لوداب و مارگون وآموزش ۴۰مربی اجرا می‌شود.

او گفت:در۳ سال گذشته ۷۶۳نفر زیر پوشش این طرح قرار گرفتند

مدیر کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمداضافه کرد: این طرح همزمان در ۱۱ استان کشور و با پوشش ۶هزار و ۲۵۰نفر از زنان ودختران عشایر برگزار می‌شود.

مشاور امور بانوان استانداری استان کهگیلویه و بویراحمدنیز گفت: اجرای این طرح فرصتی برای ارتقاء کمی و کیفی شاخص‌های دسترسی به منابع و امکانات بویژه در حوزه آموزش برای زنان و دختران عشایر است.

 نادیا صداقت گفت: در این طرح توانمند سازی زنان و دختران عشایر براساس اولویت‌های معاونت امور زنان و خانواده دختران و زنان عشایر در زمینه مهارت‌های زندگی و اجتماعی است.

معاون سوادآموزی آموزش وپرورش استان کهگیلویه و بویراحمد هم گفت: طرح توسعه سواد زنان و دختران عشایر برای چهارمین سال در استان اجرا وعلاوه بر مناطق عشایر در برخی شهرستان‌ها برای نخستین سال اجرا می‌شود.

سید حمدالله خواهش نیک افزود: افزایش پوشش تحصیلی زنان و دختران بازمانده از تحصیل عشایری از اهداف طرح است که در۳ سال گذشته مورد ارزیابی سازمان نهضت سواد آموزی قرار گرفت.

او گفت:مهارت‌های زندگی _اجتماعی و همچنین کلیات روش‌ها و فنون تدریس _سنجش و ارزشیابی از محتوای این دوره آموزشی مربیان این طرح است.

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.