مهار کامل آتش سوزی در مراتع و جنگل های باشت

فرماندار شهرستان باشت از مهار آتش سوزی ها در این شهرستان خبر داد.

مسعود حسینی فرماندار باشت در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج،گفت: آتش سوزی‌ها از روز پنجشنبه در مناطقی از شهرستان باشت آغاز شد.

حسینی اظهار کرد: آتش سوزی در چند روز اخیر در مناطق شلان دان، دشت قریب،کوه‌های مشرف بر بخش بوستان، کوه‌های مشرف بر تنگ آب و کوه‌های لار رخ داده است که با حضور گسترده نیرو‌های محلی و اداری توانستیم آن را مهار کنیم.

فرماندار باشت افزود: متاسفانه به دلیل شیب تند در کوه‌ها و وجود درختانی که بر اثر بی آبی خشک شده‌اند و همچنین عدم دسترسی مناسب به آن ها، این منطقه به شدت مستعد آتش سوزی است و در صورت مهار آتش امکان برافروخته شدن آتش وجود دارد.

او ادامه داد: این آتش سوزی‌ها در منطقه به گونه‌ای بود که پس از وقوع هر آتش سوزی با حضور و تلاش گسترده نیرو‌ها آتش مهار می‌شد و چند ساعت بعد مجدد به دلیل افتادن کنده‌های آتشین بر دیگر مناطق خشک، آتش جان می‌گرفت.

همچنین مسعود حسینی از نبود امکانات و اعتبارات برای مهار و جلوگیری از آتش سوزی در مناطق مختلف اظهار نگرانی کرد.

به گفته افراد محلی ساعتی پیش از بروز آتش سوزی افرادی در نزدیکی منطقه شلال دان باشت، برای صرف چای آتش روشن می‌کنند و متاسفانه در کمال بی توجهی آتش را رها کرده و می‌روند.

مسعود حسینی فرماندار باشت نیز از علت آتش سوزی‌ها این چنین گفت که افراد توجه داشته باشند که برافروختن آتش در مناطق جنگلی برای صرف چای و رها کردن آتش در آن منطقه، موجب بروز آتش سوزی‌ها و در نهایت از بین رفتن طبیعت در منطقه می‌شود.

در پایان فرماندار باشت از مهار کامل آتش سوزی در این شهرستان خبر داد و گفت: هم اکنون در هیچ نقطه‌ای از شهرستان باشت آتش سوزی وجود ندارد مگر اینکه عوامل ذکر شده مجدداً باعث برافروختن آتش در منطقه شوند.
 
انتهای پیام/ک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.