رئیس سازمان هواشناسی کشور مطرح کرد:

پاییز کم بارش، پیش روی کشور

سحر تاجبخش گفت: بارش ها در پاییز امسال دیرتر آغاز شده و کمتر از میزان عادی خواهد بود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، سحر تاجبخش مسلمان، رئیس سازمان هواشناسی کشور گفت: پیش بینی‌های بلند مدت ما برای فصل پاییز نشان می‌دهد که بارش‌ها دیرتر از زمان متداول آغاز می‌شود و و طبق پیش‌بینی‌ها میزان بارش‌ها از مقدار نرمال پایین‌تر است بنابراین ما پاییز پربارانی نخواهیم داشت.

او گفت: در زمستان نیز پیش‌بینی شده شرایط مشابه پاییز ادامه داشته باشد هرچند باید اطلاعات دوباره به روز رسانی شده و بعد اعلام رسمی می‌شود.

او با بیان این که توسعه ایستگاه‌های هواشناسی البرز با توجه به توپوگرافی بسیار پیچیده این استان، ضروری است، گفت: برای پایش بهتر و صدور پیش‌بینی‌های بهتر در البرز ضمن  توسعه ایستگاه‌های البرز باید تعداد آن‌ها را نیز افزایش دهیم.

او افزود: کیفیت ایستگاه‌ها نیز از لحاظ تولید داده و دیتا که اکنون تولید می‌کنند را باید بالاتر ببریم تا بتوانیم روند بهبود پیش‌بینی‌ها در استان البرز را شاهد باشیم.

رئیس سازمان هواشناسی کشور گفت: اگر در کوتاه مدت، داده دیدبانی‌تر بیشتری داشته باشی پیش‌بینی بهتری می‌توانی انجام بدهیم، در بلند مدت هم این داده‌ها جمع آوری شده و در داخل بانک‌های اطلاعاتی قرار می‌گیرند برای اجرای مدل‌های پیش بینی عددی و به صورت ورودی وارد مدل‌ها شده و خروجی مدل‌ها را بهبود می‌بخشد و هر چقدر تعداد شبکه دیده‌بانی را به استاندارد‌های بین‌المللی نزدیک تر کنیم کیفیت و سرعت پیش بینی‌ها افزایش می‌یابد.

انتهای پیام/د.خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.