"جهاد روشنایی" به همت بسیج مهندسین آغاز به کار کرد

مسئول سازمان بسیج مهندسین صنعتی خراسان رضوی گفت:طرح " جهاد روشنایی"به منظور کمک به محرومین و ایجاد اشتغال و محرومیت زدایی کلید خورد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مجتبی تنها رئیس بسیج مهندسین صنعتی خراسان رضوی گفت:  این طرح یک طرح ابلاغی از سوی سازمان بسیج مهندسین کشور است که با همکاری سازمان بسیج سازندگی و تعامل با دیگر سازمان‌ها از جمله بهزیستی، کمیته امداد، بانک‌ها و شرکت‌های برق استان و مشهد قابل اجراست.

او افزود: این طرح یکی از محور‌های بسیج است که به منظور کمک به محرومین و ایجاد اشتغال و محرومیت زدایی کلید خورده است.

مسئول سازمان بسیج مهندسین صنعتی خراسان رضوی ادامه داد: در این حوزه با وام‌های مناسبی که پرداخت می‌شود امکان ایجاد نیروگاه‌های ۵ کیلوواتی برق خورشیدی را در مناطق کمتر برخوردار و محروم با معرفی از کمیته امداد و بهزیستی خواهد شد وجود خواهد داشت.

تنها بیان کرد: در این طرح تلاش ما این است که از توان و ظرفیت ملی در عرصه‌هایی که توانمندی وجود دارد از حوزه‌های داخل استان بهره‌مند شویم.

او با اشاره به اینکه شرکت‌های توانمندی در زمینه اینورتر و پنل‌های خورشیدی در سطح کشور وجود دارد که جزء بهترین رده‌های تولیدکننده محصولات هستند، تصریح کرد: با توجه به ظرفیت موجود در مشهد ما در زمینه پیمانکار و توزیع شرکت برق در سطح مشهد و استان توانستیم در کشور سرآمد باشیم.

مسئول سازمان بسیج مهندسین صنعتی خراسان رضوی  تاکید کرد: ظرفیت خوبی در حوزه پنل‌های خورشیدی و انرژی‌های تجدیدپذیر داریم. در این طرح با ساخت پنل‌های خورشیدی و اینورتر‌ها و سازه‌های پروژه برق خورشیدی علاوه بر کمک به ایجاد اشتغال و تولیدکننده داخلی افزایش تولید و ارزآوری خوبی را به همراه خواهد داشت.

تنها اظهار کرد: فروش برق در واقع یکی از راه‌های ارزآوری راحت و خوب است که می‌توان تولیدات برقی که به روش پاک انجام می‌شود را صادر نمود.

بیشتر بخوانید
  • راه اندازی پنل خورشیدی، فرصتی برای ایجاد اشتغال

    او افزود: در سال گذشته ساخت حدود ۱۰۰۰ پنل خورشیدی ابلاغ شد که متاسفانه با توجه به مشکلاتی که برای دولت به وجود آمد امکان واگذاری وام‌ها انجام نشد و این امر محقق نشد. امسال هنوز بابت تعداد ساخت پنل‌ها ابلاغی صورت نگرفته، اما قطعا حدود ۱۰۰۰ پنل باید مصوب شود و ما با توجه به واگذاری تسهیلات، آمادگی و اجرای این طرح را خواهیم داشت که تا پایان سال باید اجرایی و به اتمام برسد.

    مسئول سازمان بسیج مهندسین صنعتی خراسان رضوی ادامه داد: از زمان صدور ابلاغ ظرف مدت یک ماه می‌توانیم اجرای پروژه را داشته باشیم. به لحاظ زیر ساخت‌ها شرکت‌هایی که توانمندی دارند و افرادی که متقاضی نصب پنل‌ها هستند، شناسایی و مشخص شده‌اند و به محض ابلاغ وام‌ها و پرداخت تسهیلات ظرف مدت یک ماه پروژه را اجرایی می‌کنیم.
 
انتهای پیام// ف.غ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.