آغاز طرح رایگان واکسیناسیون تب مالت در راور

رئیس دامپزشکی راور از آغاز رایگان واکسیناسیون تب مالت برای ۶۵۰۰ راس بره و بزغاله سه تا هشت ماه علیه این بیماری خبر داد.

آغاز طرح رایگان واکسیناسیون تب مالتبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، علیرضا اسلامی رئیس دامپزشکی راور از آغاز رایگان واکسیناسیون تب مالت برای ۶۵۰۰ راس بره و بزغاله  سه تا هشت ماه علیه این بیماری خبر داد.

او افزود: بیماری بروسلوز به دلیل آثار اقتصادی در دامداری‌ها و آثار طولانی مدت بیماری در جمعیت انسانی مهمترین بیماری مشترک بین انسان و دام محسوب می‌گردد.

اسلامی گفت: به منظور پوشش دادن کامل جمعیت دامی شهرستان و جلوگیری از انتقال بیماری توسط دام‌ها به جمعیت انسانی این طرح با برنامه‌ریزی کامل و رعایت تمام اصول در قالب اکیپ‌های دامپزشکی در سطح شهرستان راور انجام شد.

رئیس دامپزشکی راور بیان داشت: بیماری تب مالت یکی از مهمترین بیماری‌های مشترک بین انسان و دام می‌باشد که در صورت مبتلا شدن انسان عوارضی نظیر تورم مفاصل، تب، لرز، سردرد و درمان بسیار سخت و دردناکی به همراه دارد و در دام نیز به جز سقط جنین تقریبا علائم دیگری ندارد.

اسلامی تصریح کرد: اساسی‌ترین راه‌های مبارزه با بیماری بروسلوز، آموزش و ترویج دامداران در ارتباط با چگونگی برخورد با دام‌های سقط کرده، جنین‌های سقط شده، مراقبت‌های بهداشتی موقع زایمان و عدم مصرف شیر خام ورعایت مقررات بهداشتی و قرنطینه‌ای از جمله ضد عفونی جایگاه ومحتویات سقطی وزایمانی به وسیله فرمالین و شعله دادن و همچنین جداسازی دام‌های زایمان کرده از گله به مدت حداقل یک هفته و واکسیناسیون را بر شمرد.

رئیس دامپزشکی راور در پایان از مردم شریف راور در خواست کرد به منظور پیشگیری از ابتلا به این بیماری خطرناک و در عین حال پنهان ضمن همکاری با اکیپ‌های عملیاتی دامپزشکی جهت واکسیناسیون، از ورود دام قاچاق وغیر مجاز به دامداری‌ها جلوگیری کنند وفقط شیرومحصولات لبنی پاستوریزه مصرف کنند.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.