رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان گفت: علاوه‌بر افزایش تعداد مبتلایان به کرونا در سیستان و بلوچستان موارد نیازمند به بستری در بخش‌های مراقبت ویژه نیز در این استان رو به افزایش است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، محمد هاشمی شهری رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان گفت: شرایط به حدی رسیده که تخت‌های بستری بخش‌های کرونا در برخی بیمارستان‌ها تکمیل و در برخی دیگر نیز بیش‌از ۹۵ درصد تکمیل شده است.

او ادامه داد: بر خلاف روزهای نخست شیوع ویرس کرونا در سیستان و بلوچستان شاهد درگیر شدن قشر جوان و حتی بستری‌های زیر ۴۰ سال در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستانی هستیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان بیان کرد: هم‌اینک روند ابتلا به ویروس کرونا در سیستان و بلوچستان تغییرات جدی پیدا کرده به طوریکه شاهد بستری افراد جوانتر و دارای ریسک فاکتور چاقی در بخش‌های مراقبت ویژه هستیم که این مقوله نشان دهنده چرخش گسترده این ویروس در جامعه است.

او با تاکید بر اینکه تخت‌های بیمارستانی ما تکمیل شده است خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین خواسته‌های ما عزم جدی مردم برای رعایت اصول بهداشتی است تا حجم ورودی بیماران مشکوک به کرونا در استان کاهش یابد.

هاشمی شهری افزود: در صورت استمرار وضعیت فعلی، هم ظرفیت خدماتی بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی و درمانی تحت تاثیر روند بی‌رویه و فزاینده کرونا قرار خواهد گرفت.

او تاکید کرد: برای کاهش موارد بروز کرونا باید به اصول فاصله گذاری هوشمند اجتماعی پایبند باشیم چراکه انسداد کامل جامعه و تعطیلی‌های گسترده دیگر امکانپذیر نیست.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان ادامه داد: استفاده از ماسک، نرفتن به تجمعات غیرضروری و مسافرت‌های غیرضروری، فاصله گذاری هوشمند و رعایت هشدارهای بهداشتی از مهمترین برنامه‌هایی است که باید توسط مردم در رابطه با مهار ویروس کرونا انجام شود.

سیستان و بلوچستان به عنوان پهناورترین استان کشور به سبب گستردگی جغرافیایی و قرار گرفتن در همسایگی ۲ کشور افغانستان و پاکستان در حوزه بهداشت و درمان به سه بخش تقسیم شده است.

شهرستان‌های شمالی شامل زابل، هیرمند، زهک، هامون و نیمروز زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی زابل، شهرستان های زاهدان، میرجاوه، خاش، سراوان و سیب و سوران زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی زاهدان و شهرستان های ایرانشهر، سرباز، نیکشهر، مهرستان، چابهار، کنارک، دلگان، فنوج و قصرقند زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر قرار دارد.

بر اساس آخرین آمار اعلام شده تا ظهر پانزدهم تیرماه ۹۹ تاکنون ۲۴۰ هزار و ۴۳۸ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و با فوت ۱۶۳ نفر در ۲۴ ساعت، شمار جان باختگان کرونا در کشور به ۱۱ هزار و ۵۷۱ نفر رسید، همچنین ۲ هزار و ۵۶۰ بیمار جدید مبتلا به کرونا در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۲۹۵ مورد بستری شدند.

تا کنون ۲۰۱ هزار و ۳۳۰ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. همچنین سه هزار و ۱۶۸ نفر از بیماران مبتلا به کرونا در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.