کادر بهداشت و درمان سیستان و بلوچستان برای مقابله با کرونا مجاهدانه عمل کرد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان گفت: کادر بهداشت و درمان سیستان و بلوچستان با اقدامات مجاهدانه در برابر کرونا سبب کنترل و جلوگیری از انتشار بیماری در کانون‌های مهم روستایی استان شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهداندر گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، گفت: کادر بهداشت و درمان سیستان و بلوچستان با اقدامات مجاهدانه در برابر کرونا سبب کنترل و جلوگیری از انتشار بیماری در کانون‌های مهم روستایی که بخش قابل توجهی از جمعیت استان را شامل می‌شود، شدند.

دکتر محمد هاشمی شهری  در آیین تجلیل از مدافعان سلامت سیستان و بلوچستان که با حضور اعضای کاروان زیر سایه خورشید در زاهدان برگزار شد، اظهارداشت: کادر پزشکی از همان اوایل اخطار‌ها درباره شیوع کرونا، همانند رزمندگان خط مقدم برای نجات جان هموطنان تلاش کرده و در این مسیر از جان خود مایه گذاشتند.

او ادامه داد: با اقدامات پیشگیرانه مطلوب در سیستان و بلوچستان کادر بهداشت و درمان این استان دچار کمترین تعداد مبتلایان شدند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان بیان کرد: ویروس کرونا معضلی نیست که نتوان آن را کنترل کرد کافیست مردم قبول کنند اکنون زمانی نیست که به عقب برگردیم و با رعایت موازین بهداشتی باید با این ویروس خطرناک زندگی و فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کرد.

او بیان کرد: کرونا با وجود مشکلات فراوان که برای کشور در ابعاد اقتصادی و اجتماعی به همراه داشت کشوری که تا قبل از شیوع این ویروس در بسیاری از اقلام بهداشتی وابسته به واردات بود در کوتاه‌ترین زمان ممکن بتواند اقلام مورد نیاز بهداشتی را تامین و حتی صادر کننده آن‌ها شود.

هاشمی تاکید کرد: با وجود ضعف زیر ساخت‌های بهداشت و درمان در سیستان و بلوچستان با تلاش و از خودگذشتگی کادر بهداشت و درمان شاهد کمترین آسیب‌ها در این حوزه هستیم به طوریکه دو کانون شیوع این بیماری در خاش و سراوان در کمترین زمان ممکن مهار و کنترل شد.

او افزود: سیستان و بلوچستان که پیش‌از انقلاب و حتی در سال‌های نخست پیروزی انقلاب از کمبود مراکز بهداشتی درمانی رنج می‌برد و برای درمان از پزشکان هندی و بنگلادشی استفاده می‌کرد هم‌اینک در پرتو عنایت دولتمران ضمن رشد چشمگیر تعداد پزشکان و گسترش مراکز بهداشتی درمانی به قطب پزشکی منطقه تبدیل شده‌است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: سیستان و بلوچستان را می‌توان تابلوی درخشان خدمات نظام جمهوری اسلامی در حوزه سلامت معرفی کرد به طوریکه توسعه استان در عرصه آموزش و تحقیقات، ارتقا شاخص‌های سلامت و زیرساخت‌های بهداشت و درمان بسیار چشمگیر بوده است.

او  با بیان اینکه وجود مرکز درمان ناباروری، مرکز اشعه درمانی، جراحی قلب باز، تشخیص قبل از تولد، قطب چشم پزشکی و پیوند کلیه و قرنیه، سیستان و بلوچستان را به قطب پزشکی در کشور و منطقه تبدیل کرده است، تصریح کرد: با پیشرفت‌های انجام شده این استان علاوه‌بر اینکه سالانه میزبان افزون‌بر ۵۰۰ بیمار خارجی است میزان موفقیت در مرکز ناباروری آن در زاهدان نیز از استان یزد فراتر رفته است.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار