همتی مطرح کرد؛

فعلا برنامه‌ای برای کنترل مبادی ورودی شهرها وجود ندارد

رئیس جمعیت هلال احمر گفت: هنوز برنامه‌ای برای کنترل ورودی و خروجی شهرها نداریم.

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، کریم همتی رئیس جمعیت هلال احمر در نشست و دیدار با سفیر استرالیا در ایران اظهار کرد: خوشحالیم که در شرایط خاص کنونی با همکاری یکدیگر کرونا را شکست دهیم.

وی اقرود: هلال احمر ایران یکی از بزرگترین جمعیت‌های امدادی خاورمیانه است و حدود ۲ میلیون داوطلب هلال احمر دارد و در زمینه‌های امدادی تجربیات خوبی دارد.

رئیس جمعیت هلال احمر با اشاره به امدادگران گفت: داوطلبان هلال احمر در زمینه‌های امدادی و بهداشتی کمک بسیار خوبی به ما می‌کنند و در زمینه از بین بردن ویروس کرونا اقدامات خوبی انجام دادند.

همتی درباره افراد بی بضاعت تصریح کرد: افراد ناتوان مالی در شرایط خاص بحران و همین بیماری تحت حمایت هلال احمر قرار می‌گیرند و جمعیت هلال احمر عضو هیئت حاکم صلیب سرخ است و خدمات انسانی و اقدامات موثری انجام داده است.

وی بیان کرد: از دولت شما تشکر می‌کنیم که همکاری خوبی با ما دارید و در آتش سوزی‌های استرالیا بخشی از هموطنان شما فوت شدند و این می‌طلبد تا در کنار هم به بحث تغییر اقلیم و شرایط موجود توجه داشته باشیم.

رئیس جمعیت هلال احمر گفت: در کشور ما امکانات اطفای حریق کم است، اما همراهانمان کمک‌های خوبی انجام می‌دهند.

همتی با اشاره به کووید ۱۹ گفت: هلال احمر به عنوان معین دولت از ۵ ماه گذشته اقدامات خوبی انجام داده است و هلال احمر در فضای مجاری برنامه‌های آموزشی برای مردم به وجود آورد و در کنار آن شرایطی فراهم شد تا مردم متوجه شوند بدون استرس می‌توان با کووید ۱۹ روبه رو شد.

وی ادامه داد: شیوع مرونا همزمان با سال نوی ایران بود و ۲۱ میلیون نفر توسط نیرو‌های داوطلب ما غربالگری شدند. ما تحت تحریم‌های آمریکا بودیم، اما مردم علی رغم تمام تحریم‌ها توانستند بهتر از دیگر کشور‌ها مقاومت کنند و از شما می‌خواهیم ضمن ارتباط گیری با صلیب سرخ جهانی به ما کمک کنید تا از این بیماری عبور کنیم.

رئیس جمعیت هلال احمر ادامه داد: بیش از یکصد و 30 میلیارد تومان مردم در همین شرایط خاص به ما کمک کردند تا این مبلغ را به نیازمندان بیماری کرونا اختصاص دهیم.

همتی گفت: بیش از ۱۵۵ محموله بین المللی به هلال احمر کمک شد که عمده آن از سوی چین بود و جا دارد از تمام کشور‌هایی که به ما کمک کردند تشکر کنم.

وی با اشاره به کمک‌های مردمی گفت: ۳۰۰ هزار بسته معیشتی میان کسانی که هیچ درآمدی نداشتند توزیع شد و همچنین بسته‌های بهداشتی و حفاظت شخصی در درب خانه محرومان توزیع شد.

رئیس جمعیت هلال احمر تصریح کرد: صلیب سرخ استرالیا در اوایل سیل سال گذشته ۴۷۰ هزار فرانک کمک مالی خوبی به ایران کرد و از شما انتظار داریم به عنوان سفیری که با ایران ارتباط خوبی دارند و هر چند تحت فشار آمریکا قرار گرفته به ما کمک کنند تا بتوانیم وسایل ضروری خود را تهیه کنیم.


بیشتر بخوانید


همچنین کریم همتی رئیس جمعیت هلال احمر در حاشیه این دیدار در جمع خبرنگاران با اشاره به شیوع ویروس کرونا گفت: با توجه به شرایط خاص کرونا هم اکنون آمادگی بیشتری داریم و تقریبا تمام وسایل حفاظت شخصی بین همکاران توزیع شده است.

رئیس جمعیت هلال احمر ادامه داد: جمعیت هلال احمر منتظر اعلام ستاد مرکزی کرونا است تا اگر اقدامات بیشتری نیاز باشد ورود پیدا کند.

همتی درباره کنترل مبادی ورودی شهرها بیان کرد: فعلا دستورالعملی برای کنترل مبادی ورودی شهرها وجود ندارد، اما می‌توان گفت هم جمعیت هلال احمر هم تمام ارکان دولت آمادگی بیشتری دارند تا این بیماری را کنترل کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار