شکنجه‌های مرگبار معتادان در کمپ مخوف

راز شکنجه‌های بی‌رحمانه معتادان در یک کمپ ترک اعتیاد که از سوی دو برادر اداره می‌شد با مرگ یکی از مددجو‌ها و دستگیری متهمان فاش شد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،  ساعت ۸ شب ۱۵ تیر مأموران کلانتری ۱۴۳ امامزاده داوود در تماس با بازپرس کشیک قتل پایتخت از مرگ مشکوک پسری جوان در یک کمپ ترک اعتیاد خبر دادند.

به‌دنبال اعلام این خبر، بازپرس شعبه سوم دادسرای امور جنایی پایتخت راهی محل حادثه که کمپی مجاز در جاده امامزاده داوود بود، شدند.

شکنجه‌های مرگبار معتادان در کمپ مخوف

کشف جسد
با حضور تیم جنایی در سالن کمپ آن‌ها با جسد پسر ۳۱ ساله در حالی مواجه شدند که مورد شکنجه قرارگرفته بود. بررسی‌ها نشان می‌داد کمپ در اختیار دو برادر به‌نام‌های بابک و بهرام است. دو برادر در تحقیقات اولیه مدعی شدند که پسر جوانی، روز قبل یعنی۱۴ تیر در کمپ پذیرش شده است و قبل از پذیرش این جراحات را داشته است.


بیشتر بخوانید

اما بازپرس جنایی و متخصصان پزشکی قانونی با مشاهده زخم‌های روی بدن پسر جوان، به اظهارات کذب دو برادر پی بردند. چرا که زخم‌ها جدید بود و نشان می‌داد که از ساعاتی پیش به وجود آمده است.

در ادامه بررسی‌های میدانی مشخص شد که پسر جوان به دستور صاحبان کمپ و توسط معتادانی که در آنجا نگهداری می‌شدند مورد شکنجه قرار گرفته است. بدین ترتیب به دستور بازپرس غلامی، دو برادر و ۹ مردی که در این شکنجه مرگبار حضور داشتند بازداشت شدند.

کمپ ۲۰۰ میلیونی
در ادامه تحقیقات دو برادر که کمپ ترک اعتیاد را اجاره کرده بودند، در حالی که منکر شکنجه بودند تحت بازجویی قرارگرفتند. یکی از آن‌ها گفت: من خودم معتاد بودم، اما ترک کردم و بعد هم تصمیم گرفتم کمپ ترک اعتیادی تأسیس کنم. ۱۲ سال قبل کمپ را تأسیس کردم و از حدود سه سال قبل نیز این کمپ را در اختیار گرفتم. ۲۰۰ میلیون تومان برای رهن کامل کمپ پرداخت کرده‌ام.
او ادامه داد: بعد از تأسیس کمپ، برادرم نیز برای کمک به من آمد. روز حادثه من داخل کمپ نبودم و زمانی به اینجا رسیدم که مأموران و اورژانس آمده بودند.

برادر این مرد نیز گفت: روز حادثه بیرون بودم و زمانی که آمدم دیدم که چند نفر از معتادان کمپ دور شایان جمع شده‌اند و او را کتک می‌زنند. اعتراض کردم و بعد آن‌ها شایان را به حمام بردند، من هم دوباره بیرون رفتم. وقتی برگشتم دیدم حال شایان بد شده است و فوراً با اورژانس تماس گرفتم.

در ادامه، ۹ مرد جوانی که در رابطه با شکنجه‌های مرگبار بازداشت شده و عاملان این قتل بودند، مدعی شدند که قصد قتل و شکنجه نداشتند، اما این کار را به دستور صاحبان کمپ انجام داده‌اند.

اظهارات یکی از متهمان
مرد معتادی که در این ماجرا بازداشت شده در مورد علت کتک زدن شایان گفت:اگر شایان را کتک نمی‌زدیم خودمان شکنجه می‌شدیم.
وی که آثار زخم عمیقی شبیه جای گاز گرفتگی سگ روی پایش دیده می‌شد گفت: هر کسی که به کمپ می‌آمد سگ را رها می‌کردند و پا‌های او را گاز می‌گرفت. اگر هم مخالفت می‌کردیم به قدری ما را کتک می‌زدند تا بمیریم.

خوب چرا به این کمپ آمدید؟
من خودم آمدم، اما خیلی از بچه‌ها را خانواده هایشان به زور آوردند. بعضی از آن‌ها نیز معتادان ترک اجباری بودند. اوایل نمی‌دانستیم که شرایط کمپ این‌طوری است. من ۱۲ سال است که اعتیاد دارم، البته قبلاً ترک کرده‌ام، اما دوباره به سراغ مواد رفتم. ۱۰ ماه قبل به این کمپ آمدم ودیگر به من اجازه خروج داده نشد.

آیا پول هم می‌دادید؟
از ۸۰۰ هزار تومان تا ۲ میلیون تومان ماهانه از ما پول می‌گرفتند. اما به جای غذا کدو و بادمجان گندیده به ما می‌دادند.

موضوع شکنجه را به خانواده‌تان نمی‌گفتید؟‌
نمی‌توانستیم. هر زمان که ملاقاتی داشتیم سه نفر از پرسنل کمپ بالای سر ما می‌ایستادند اگر کوچک‌ترین اشاره‌ای می‌کردیم به قدری ما را شکنجه می‌کردند که به سختی می‌توانستیم نفس بکشیم. البته من خانواده‌ام ساکن چین هستند و کسی را ندارم و هزینه کمپ را از پس اندازم می‌دهم. ولی یکی از بچه‌ها وقتی خانواده‌اش برای ترخیص آمدند به او گفته بودند باید ۱۸ میلیون تومان بدهی وگرنه اجازه نمی‌دهیم که او از کمپ برود.

چگونه درمان می‌شدید؟
درمان نمی‌شدیم. یک پزشک کمپ داشتیم که هفته‌ای یکبار می‌آمد و مهرش را می‌زد و می‌رفت.

چرا شکنجه‌تان می‌کردند؟
برای تفریح و خنده خودشان. تقریباً هر روز یک بار ما را شکنجه می‌کردند و به تماشای این شکنجه می‌ایستادند.‌

نمی‌توانستید فرار کنید؟‌
نمی‌شد فرار کرد. کمپ یک حیاط داشت که دیوارهایش فنس کشی شده بود و بشدت از آن محافظت می‌شد. یکی از بچه‌ها می‌خواست فرار کند که او را گرفتند و جلوی سگ انداختند.

چرا شایان مرد؟
شایان ۱۳ تیر ساعت ۳ صبح پذیرش شد. روز حادثه، ۱۵ تیر، شروع به داد و بیداد کرد که نمی‌خواهد باشد و سر همین مسأله او را سه ساعت به قول مسئولان کمپ تنبیه کردیم. اما شایان زیر این شکنجه‌ها حالش بد شد. حتی بابک هم شایان را کتک زد و زمانی که دید حالش وخیم است به دو نفر دستور داد او را به حمام ببرند. بعد از حمام باز هم حال شایان بد بود و او را به اتاق بابک بردیم که متوجه شدیم فوت کرده است. بابک به ما گفت دو نفرتان با چاقو همدیگر را بزنید که پلیس فکر کند او می‌خواسته فرار کند و در هنگام فرار شما را هم زخمی کرده است.

مگر کمپ تحت نظارت مرجع رسمی نبود؟
زمانی که مسئولان می‌آمدند ما را در یک اتاق حبس می‌کردند و کسی از وضعیت ما خبر نداشت.

در این مدت کسی از کمپ آزاد نشد؟
چند نفری آزاد شدند و چند نفری هم فرار کردند، اما چون معتاد بودند و از مسئولان کمپ می‌ترسیدند هیچ کدام شکایت نکردند.

منبع: ایران

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مهشید
۱۴:۴۷ ۲۹ فروردين ۱۴۰۱
بله قبول دارم کمپ های بدی هم هست اما ،متاسفانه از همین کلمه بیماری هم خیلی معتادا دارن سواستفاده میکنن مردم و خانواده از دست معتاد آرامش نداره متاسفانه خسارت های وحشتناکی میزنن گاها آدم میکشن همین معتادا اما به هر حال باید درمان بشن حالشون خوب بشه و حمایت و هدایت بشن بالاخره همچین مصیبتی ما داریم تو جامعه مون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۰۱ ۱۲ فروردين ۱۴۰۰
با سلام
من خودم تجربه این جور کمپها رو داشتم خواهشا کمپهای طرف غنی آباد و محمود آباد طرف جاده خاوران (سه را سیمان)برید ممیبینید که بدتر از اینه مثلا کمپ محسن ترابی خودش مصرف میکنه وبعد دیوونه میشه میوفته به جون معتادا ....خدا شاهده شبها بچه ها که خواب بودن لای انگشت پاشون قند میزاشت و با فندک آب میکرد وبعد معتاد بدبخت تهو از سوزش پا مپرید یا با فندک پاشینه پاشونو تو خواب میسوزوند
کسایی که براش مریض می آوردن تورج سیاهی و وحید گازی عباس موسی خوانی میزاشتن و میرفتن ۶ یا ۷ ماه دیگه میومدن برای ترخیص
وحید معروف به وحید گازی تو محمود آباد طرف سه راه سیمان بقالی داره و با نیسان سفید گاز هم پخش میکنه که معروفه به وحید گازی بعدظهر ها می آمد کمپ محسن ترابی گاز میآورد وبعد با محسن ترابی شروع میکردن به مصخره وزدن بچه ها ....محسن بی شرف که موقع حظور غیاب عصرها به جای حاظر میگفت که بگید (.... )مثلا میگفت فلانی ....فلانی هم باید جواب میداد که ....
تروج سیاهی کمپ دار بود و یک نفر از همون گردانندهای کمپ خودش و به علت دعوا و مشاجره کشت و تو همون کمپ خاک کرد و بعد مدت ۶ ماه استخوناشم در آورده بود و سوزانده بود و چون اون طرف بی کس و کار بود هیچ کس متوجه کار او نشد
من در کمپ محسن ترابی بودم که این ماجرا را فهمیدم
خواهشا مسولین پی گیری کنن......با تشکر از توجه دوستان و مسولین
Iran (Islamic Republic of)
روزبه
۲۰:۲۸ ۰۷ مرداد ۱۳۹۹
بایداین دو برادر به اشد مجازات محکوم بشن تا درس عبرت بشه واسه بقیه.معتاد بیماره.مجرم نیست حتی بامجرم چنین کاری رو نمیکنن.معتاد باید مثل یک بیمار باهاش برخورد بشه اما متاسفانه هنوز در کشور ما جا نیافتاده فکر میکنن معتادرو باید هر بلایی سرشون بیاری.البته اینم بگم
Iran (Islamic Republic of)
عای اصغر رمضانی.
۱۵:۲۴ ۱۸ تير ۱۳۹۹
اینجانب.از ریاست قوه قضاییه تقاضا دارم.کلیه عوامل مخصوصا از این دو برادر سنگدل وقاتل اشد مجازات مخصوصا اعدام رادارم..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۵ ۱۸ تير ۱۳۹۹
معتاد حقشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۷ ۱۸ تير ۱۳۹۹
باید مثل معاملات که تو سایت ثبت میشه و کد رهگیری داده میشه هر کسی در کمپ بستری میشه مشخصاتش به یک مرکزی ارسال بشه تا وقتی بازرس میره از احوال همه اونا پرس و جو کنه.بتید یک جوری قانونمند و سیستماتیک بستری بشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۷ ۱۸ تير ۱۳۹۹
باید مثل معاملات که تو سایت ثبت میشه و کد رهگیری داده میشه هر کسی در کمپ بستری میشه مشخصاتش به یک مرکزی ارسال بشه تا وقتی بازرس میره از احوال همه اونا پرس و جو کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۷ ۱۸ تير ۱۳۹۹
چی بگم واقعا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۴ ۱۸ تير ۱۳۹۹
این وظیفه دولت است که کمپ دولتی بزند و این افراد را بستری کند.وقتی این کار را نمی کند خب بودجه جمع نی می شود وافرادی مثل طبری و خاوری و زنجانی و ........ تریلیاردی اختلاس می کنند.
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۰:۰۴ ۱۸ تير ۱۳۹۹
سلام خدمت همه عزیزان ..همین الان چندین کمپ هستش که اینکار انجام میشود ولی چون کسی حرف یک معتاد رو باور نمی کنه اهمیت نمیدن تا حالا من چند دفعه برام پیش اومده اسنپ گرفتن رفتم دم در خونه طرف می گفتن مریض داریم بعد سر در نیاوردم که کمپ میبرم خود بنده خدا تو راه میگفت که تو کمپ می کشن آدم رو اینقدر زجر میدن اما خانواده طرف فقط ی چیز مهم بود براشون بردن کمپ یا ترک کردن به هر قیمتی...اره خود خانواده ها هم مقصر هستن
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۰:۰۴ ۱۸ تير ۱۳۹۹
سلام خدمت همه عزیزان ..همین الان چندین کمپ هستش که اینکار انجام میشود ولی چون کسی حرف یک معتاد رو باور نمی کنه اهمیت نمیدن تا حالا من چند دفعه برام پیش اومده اسنپ گرفتن رفتم دم در خونه طرف می گفتن مریض داریم بعد سر در نیاوردم که کمپ میبرم خود بنده خدا تو راه میگفت که تو کمپ می کشن آدم رو اینقدر زجر میدن اما خانواده طرف فقط ی چیز مهم بود براشون بردن کمپ یا ترک کردن به هر قیمتی...اره خود خانواده ها هم مقصر هستن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۶ ۱۸ تير ۱۳۹۹
عجب .
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۰۶:۵۳ ۱۸ تير ۱۳۹۹
باید اعدام بشن
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۴:۰۱ ۱۸ تير ۱۳۹۹
سلام،مشخص بودع کارشون فقد واسه پول بوده نه کمک به یه معتاد ،چجور میتونستی اینهمه نگهشون داری و هی پول بگیری،هر روز کمپ برابر با صد روز عادی..ـخیلی بده خیلیی
United States of America
ناشناس
۰۳:۴۵ ۱۸ تير ۱۳۹۹
وقتی کسی که معتاده میادویاماموران میگیرنش ومیارن کمپ. باید هرروز ازطرف دولت رسیدگی شود.متاسفانه تاحالا ازهزاران نفر ماجرای کمپهای مختلف راشنیدم. وشنیدم که دولت دیه هرنفرکه توکمپ بمیره را دویست هزارتومن اعلام کرده. همین مساله باعث میشه که یه عده سواستفاده بنمایند.وهمچنین محیط کمپ بایدطوری باشه که شخص معتاداحساس آرامش بکنه وبتونه ترک کنه.وبعنوان یه ایرانی ازدستگاه قضا خواستار فقط وفقط اعدام هرچندنفرم که بشه تواین ماجرا دست داشتن هستم وازجناب آقای رئیسی خواستاراینم که این عده را فقط باداراعدام مجازات نمایند تادرس عبرتی برای دیگر سواستفاده کنندگان شود.امیدوارم که فقط اعدام بشوند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۰۵ ۱۸ تير ۱۳۹۹
باسلام
من خودم تجربه این جاهارو دارم در اینجا به از خانواده های که پیامک رو میخونن خواهش میکنم اگر نمی‌توانید مسأله ای رو حل کنید لطفاً برای راحتی خودتون صورت مسأله رو پاک نکنید.
چون بهتون قول ۱۰۰درصد میدهم که هیچ معتادی با اینکارا و به زور پاک نمیشه، نشده و نخواهد شد.
گول یسری از معتادای مثلاً پاک شده و دارای کمپ ترک رو نخورید اینها همه کاراشون و حرفاشون دروغه و بخاطر گرفتن هرچه بیشتر پول از شماهاست بعدشم تورو خدا قبول کنید که اعتیاد جرم نیست بلکه فقط یه بیماری لاعلاجه که میشه توی نقطه ای متوقفش کرد همین درضمن شما مگه مثلاً اگه سرطان داشته باشید میبرن تو طویله های مثل این کمپ ها می‌بندن و میزننشون
متاسفانه معتادا از حق و حقوق خودشان خبر ندارن واااالا میتونن از خونوادهاشون که زنگ میزنن به زور ببرنشون این کمپ ها به جرم آدم ربایی ازشون شکایت میکردن تا دمارشون رو دربیارن هم خونوادهاشون و هم مسئولین این وحشی خونه هارو....
Iran (Islamic Republic of)
هادی حرف حق
۰۲:۳۱ ۱۸ تير ۱۳۹۹
این ۲ برادر و بقیه حروم لقمه ها رو بیندازید جلوی سگ ها
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۱:۵۶ ۱۸ تير ۱۳۹۹
اگه اینطوری باشه صاحبخانه کمپ حتما باید اشد مجازات رو ببینم.
من یه کمپ موسسه مانند حرفه‌ای رو شنیدم که با مشاور و جلسات و از لحاظ روانی معتاد رو متقاعد میکنن که ترک کنه فکر کنم دوره‌اش سه ساله و رایگان است.
Iran (Islamic Republic of)
ناش
۰۱:۴۲ ۱۸ تير ۱۳۹۹
کمپ های ورامین هم همین وضع رودارندچراحرف معتادهاروباورنمیکنیدبخداهمشون بچه های خوبی هستندولی به این دچار شدند.کمپ اقاقیهاوکمپ باغ صالح وکمپ خانجان و...وحومه اطراف ...
Iran (Islamic Republic of)
ناش
۰۱:۴۲ ۱۸ تير ۱۳۹۹
کمپ های ورامین هم همین وضع رودارندچراحرف معتادهاروباورنمیکنیدبخداهمشون بچه های خوبی هستندولی به این دچار شدند.کمپ اقاقیهاوکمپ باغ صالح وکمپ خانجان و...وحومه اطراف ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۵ ۱۸ تير ۱۳۹۹
سلام شرمنده نمیتوام خودم را معرفی کنم قصدم گفتن جند کلمه به گوش شنوایی اگه باشد هست دراکثر کمپها همین وضع هست دوتا ادم بیسواد ی 4دیواری راه انداختن وهر کتر دلشون بخواد میکنن از سو استفاده همه جوره مالی و بیگاری بقیه داستان باشه برا وقتی گند همه مپها در اومد من بیشتر نمیگم فقط ما انقدر خدا زده هستیم که سر نوشت و کار خانوادههای جوان به این ادما افتاده انگار کسی نیس
Iran (Islamic Republic of)
بندخدا
۲۳:۵۶ ۱۷ تير ۱۳۹۹
مگر اینا یهودی بودن مگر دین ایمان وجدان ندارند از قوه قضاییه درخواست اشد مجازات را داریم واقعا اگر معتادی باشه باتوجه به این کارا دیگه ادم نباید جزی از خانواده اش ببر کمپ حولناک است تورا خدا درسی بشه برامابقی کمپها
Canada
ناشناس
۲۳:۴۹ ۱۷ تير ۱۳۹۹
این کمپ ترک اعتیاد نبوده
بلکه شکنجه گاه بوده
تمام عقده دورن خبیث و شیطانی شون
را روی این اشخاص بی پناه پیاده میکردند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۴ ۱۸ تير ۱۳۹۹
باید این معتادان شکنجه را به تخت ببندند تا اعتیاد شکنجه دیگران از سرشان رفع شود.
Canada
ناشناس
۲۳:۴۳ ۱۷ تير ۱۳۹۹
نباید این جور موسسات زیر نظر دولت هر چند مدت یکبار
مورد تجسس قرار گیرد
جوانان عزیر با معتاد شدن .مشکلات افزایش مییابد
ترابخدا بفکر جوانی تون باشید و
اصلا ناامید نشوید
فقط با سعی و کوشش به همه چیز میرسید و
صد البته توکل بخدا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۳ ۱۷ تير ۱۳۹۹
خدالعنتشان کندمعتادیک بیماراست به جای درمان آنهاراشکنجه میکردند برای همین است بعضی ازمعتادهاوقتی آزادمیشوندمثل آدمهای منگ هستندبرای اینکه آنهارامیزنندخداازتقصیرشان نگذردخواهشم یکنم دوبرادرراجلوی همان سگهابندازیدتاآنهاراتکه تکه کنند تادل همه شادشود ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۹ ۱۷ تير ۱۳۹۹
بابا به خدا این کمپها مصرف کننده ها رو بیشتر داغون میکنن.فقط و فقط به فکر درآمد هستن.تنها یه راه برای خلاصی از اعتیاد و درمان هست این راه هم روش دی اس تی و کنگره 60
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۱ ۱۷ تير ۱۳۹۹
من درباره کمپ هایی دیگه هم شنیدم.نمونه اش کمپی که برادرخانم خودم رفته بود.میگفت فقط شب تا شب بهشون نون خالی میدادن .متادون هم نصف حدمعمول بهشون میدادن. کسای که اعتراض میکردن رو بشدت کتک میزدن .پربود از ساس وشپش.تخت خوابهایی که صبح وقتی از خواب بدار میشدن جایی سیمهای تخت روبدنشون میفتاد.بدرفتاری وشکنجه کارکنان ونگهبانها از شکنجه توفیلمها بدتر بود.اگه کسی به خانواده اش میگفت اینجا اینجوریه کسی باور نمکرد فکر میکردن بخاطر خماری داره دروغ میگه تابیاد بیرون....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۹ ۱۷ تير ۱۳۹۹
چه خونواده های بیفکری، یعنی نباید چک کنن ببین دارن چه بلایی سرشون میارن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۷ ۱۷ تير ۱۳۹۹
حکم این ارازل خونخوار و روان بریش نباید کمتر از اعدام باشد و کسانی را هم که مجوز تاسیس کمب داده اند باید محکمه شوند همچنین بازرسان بی دقت که جان این انسانهای بیمار برایشان اهمیت نداشته است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۱ ۱۷ تير ۱۳۹۹
عجب چه جانورایی بوده اند دو برادر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۷ ۱۷ تير ۱۳۹۹
جونتون درمیومد معتاد نمیشدین.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۷ ۱۷ تير ۱۳۹۹
معتادیک بیماراست که بایددرمان شودپس اگربه نظرشماباشدهیچ کس نبایدبیمارشودوگرنه درمان نمیشودوبایدشکنجه شود؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۴:۰۴ ۱۸ تير ۱۳۹۹
واقعا فکر میکنی معتاد شدن دوس داشتن؟؟این بیماریه که دامن گیر خیلیا شده،چع اونی ک تفریحی میزنه چ اونی ک همیشه میکشه،درسته باعث ضربه زدن ب خود و اطرافیانت میشه،ولی چیزیه ک دست ادم نیست ،یهو بخودت میای میبینی افتادی توش،و یه عمر عذابش همراهته،پس تا درک نکردی نظر نده
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۷:۵۴ ۱۷ تير ۱۳۹۹
عاملین این قتل و اتفاق هایی که تو این کمپ افتاده اعدام کنید
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۰۶:۵۱ ۱۸ تير ۱۳۹۹
هر دو باید اعدام بشن در دید مردم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۰ ۱۷ تير ۱۳۹۹
.از جناب اقای ریسی ریس قوه قضاییه تقاضامندیم که عدالت علی ع گونه را در مورد این دو وحشی رعایت کند...انشالاه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۷ ۱۷ تير ۱۳۹۹
مگه اینجا تگزاسه که واسه تفریح جوان مردم رو شکنجه کنند و بکشند؟
قانون و نظارت کجاست؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۲ ۱۷ تير ۱۳۹۹
چه وحشی؟بیجاره شایان که خانوادهاش به زور اونجا بردنش؟..........
Iran (Islamic Republic of)
احمدی
۰۰:۰۲ ۱۸ تير ۱۳۹۹
بیچاره
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۴:۰۶ ۱۸ تير ۱۳۹۹
اره زنگ میزنن کمپ،اونام سه چهار نفری میان وقتی خابیده،میبندنش و میبرنش کمپ،،و خانواده اطلاع نداره داخل کمپ چخبره،فکر میکنه درمان میشن،ولی نمیدونن چ حرفا و فحشایی میخورن،نمیدونن ک غڋای سگ میدن توی کمپ،،و یجوری هی میگن هنوز خوب نشده ک پول بیشتری بگیرن،البته بعضی کمپا هم هستن ک خیلی خوبن
آخرین اخبار