روزانه ۶۰ تست کرونا در بروجن انجام می‌شود

سرپرست شبکه بهداشت و درمان بروجن، از انجام روزانه ۶۰ تست مولکولی کووید ۱۹ در مرکز نمونه گیری این شهرستان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، محمدحسن کرمی سرپرست شبکه بهداشت و درمان بروجن، سرعت بخشیدن به روند شناسایی و بیماریابی را یکی از راهکاری مهم برای کنترل بیماری کووید ۱۹ دانست و اظهار داشت: به طور متوسط روزانه ۶۰ تست مولکولی در آزمایشگاه مرکزی این شهرستان انجام می‌شود.

او افزود: در این تست نمونه توسط سواپ‌های مخصوص از ترشحات حلق و بینی برداشته شده و پس از بسته بندی در شرایط استریل به آزمایشگاه مرکز بهداشت استان ارسال خواهد شد.


بیشتر بخوانید


کرمی با اشاره به مهارت و توانمندی پرسنل شبکه بهداشت و درمان در شناسایی، نمونه‌گیری، غربالگری و درمان افراد مشکوک و مبتلا گفت: جواب نمونه‌ها ظرف ۲۴ تا ۴۸ ساعت آماده شده و در اختیار مراجعه کنندگان قرار می‌گیرد.

او با بیان اینکه انجام هر تست حدود ۷۰۰ هزار تومان هزینه به دانشگاه علوم پزشکی تحمیل می‌کند افزود: با تشخیص پزشک و پس از تشکیل پرونده تنها افراد بیمار و دارای علایم مجاز به انجام تست می‌باشند.

کرمی در خصوص عدم رعایت اصول بهداشتی و استفاده نکردن برخی از شهروندان از ماسک و سایر اقلام بهداشتی بخصوص مراکز شلوغ هشدار داد و اضافه کرد: دارو و واکسن تأیید شده برای درمان بیماری کرونا وجود ندارد و تنها رعایت نکات بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در این زمینه می‌تواند مؤثر باشد.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار