فعاليت‌های قرآنی در کردستان به انسجام بيشتری نياز دارد

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان گفت:برای انجام هر چه بهتر فعاليت‌های قرآنی نیازمند انسجام بخشی مراکز و مؤسسات قرآنی و تولید محتوا قرآنی هستیم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، حجت الاسلام احمد حاتمیان مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان گفت: عدم انسجام و هماهنگی مراکز، مؤسسات و خانه‌های قرآنی، تفاوت شیوه کار و دامنه فعالیت‌های این مراکز از معضلات اصلی جامعه قرآنی است که در این راستا نیازمند انسجام بخشی مراکز و مؤسسات قرآنی و تولید محتوا قرآنی هستیم.

او با بیان اینکه عموم فعالیت‌های قرآنی ما امروز به روخوانی، روانخوانی، تجوید و حفظ قرآن خلاصه می‌شود، افزود: نیاز ضروری جامعه کنونی تولید محتوای قرآنی است چرا که آموزش و فراگیری قرآن باید زمینه‌ای برای فهم، تدبر و عمل کردن به قرآن باشد، اما جامعه قرآنی ما کمتر وارد حیطه فهم و معارف قرآن شده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان ادامه داد: در این راستا سه رویکرد آموزش روخوانی و روانخوانی قرآن، تأسیس مؤسسات و مراکز قرآنی برای آموزش و تربیت قرآنی و دینی جامعه از ضرورت‌های کنونی جامعه قرآنی است.

حجت الاسلام حاتمیان به برنامه‌های پیش‌بینی شده در بخش قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان کردستان در سال‌جاری اشاره کرد و یادآور شد: در سال‌جاری مهمترین شاخص تبلیغات اسلامی حمایت مالی از مراکز قرآنی استان کردستان و ساماندهی و انسجام بخشی مؤسسات و کانون‌های قرآنی و رویکرد محتواگرایی مراکز قرآنی مورد توجه قرار گرفته است.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.