دبیر کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کردستان:

سند تحول فرهنگ قرآنی در کردستان به‌روزرسانی می‌شود

گلباغی گفت:با تشکیل کمیسیون‌های تخصصی قرآنی سند تحول فرهنگ قرآنی به‌روزرسانی می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،کامل گلباغی دبیر کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کردستان گفت: شورای توسعه فرهنگ قرآنی در سنوات گذشته به شیوه دیگری برگزار می‌شد که در استان تاکنون ۲۷ جلسه برگزار کرده است.

او افزود: معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سنوات گذشته اقداماتی انجام داد و امسال تدبیر بر این بود تا جلسات توسعه فرهنگ قرآنی در درون شورای فرهنگ عمومی به انجام برسد و این اقدام ارزشمندی برای توسعه فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی است.

دبیر کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کردستان ادامه داد: شورای توسعه فرهنگ قرآنی سه کمیسیون شامل کمیسیون تخصصی آموزش عمومی، کمیسیون آموزش عالی و کمیسیون تبلیغ و ترویج است که مسؤلیت کمیسیون ترویج برعهده ارشاد اسلامی است که باید شش کارگروه داشته باشد.

گلباغی یادآور شد: ۴۹ درصد اعتبارات بخش قرآنی به کمیسیون آموزش عمومی اختصاص می‌یابد و آموزش و پرورش و سازمان تبلیغات اسلامی نیز در راستای ارتقای این کمیسیون تلاش می‌کنند.

او با اشاره به اینکه مأموریت اصلی ما سند تحول فرهنگ قرآنی است، بیان کرد: این سند از سال ۹۶ تدوین شده و نیاز است سند تحول فرهنگ قرآنی تدوین شده بروز شود.

دبیر کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کردستان گفت: باید برنامه توسعه فرهنگ قرآنی توسط کمیسیون‌های تخصصی انجام شود تا به اهداف این کمیسیون‌ها برسیم.

گلباغی مأموریت دیگر شورای توسعه قرآنی را عملیاتی کردن بیانیه گام دوم انقلاب دانست و اظهار کرد: جلسات تخصصی این مهم نیز در حال شکل گیری است تا کارگاه‌های آموزشی برای توجه به بیانیه گام دوم انقلاب برگزار کنیم.

او به طرح موضوعی قرآن کریم پرداخت و افزود: این طرح به منظور ترویج مفاهیم قرآنی در جامعه پیش خواهد رفت.

دبیر کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کردستان با بیان اینکه از سال ۹۳ هیچ مؤسسه قرآنی ثبت نشده بود، ادامه داد: تاکنون مجوز ۱۴ مؤسسه قرآنی صادر شده و ثبت هفت مؤسسه نیز در دست اقدام است.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.