رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد:

بستری ۷۰۰ بیمار کرونایی در مراکز درمانی/ پایان کرونا مشخص نیست

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در حال حاضر ۷۰۰ بیمار در مراکز درمانی زیر پوشش این دانشگاه بستری هستند که ۱۵۰ تن از آنان در بخش مراقبت های ویژه قرار دارند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، دکتر سید محمد حسین بحرینی نماینده تام الاختیار وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی جهت مدیریت بیماری کرونا در خراسان رضوی گفت: در حال حاضر ۷۰۰ بیمار در مراکز درمانی زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد بستری هستند که از این تعداد ۱۵۰ بیمار بدحال و در بخش‌های مراقبت ویژه تحت مراقبت و درمان قرار دارند.

او افزود: در حال حاضر دو بیمارستان ۶۱۰ تختخوابی امام رضا (ع) و دکتر شریعتی به طور کامل به بستری بیماران مبتلا به کرونا اختصاص یافته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: دیگر مراکز فعال در سطح مشهد به ارائه خدمات به بیماران غیر کرونایی می‌پردازند و در صورت وجود بیمار کرونایی به دو مرکز ریفرال ارجاع داده می‌شود.

بحرینی بیان کرد: بیمارانی که به علت بیماری به جز کرونا در مراکز درمانی بستری شده اند و تست کرونا آن‌ها نیز مثبت شده است، برای ادامه درمان به دو مرکز امام رضا (ع) و یا دکتر شریعتی انتقال داده می‌شوند.
 
او تصریح کرد: بدین منظور بخش قلب بیمارستان دکتر شریعتی و اتاق عمل بیمارستان ۶۱۰ تختخوابی برای ارائه خدمات به این دسته از بیماران فعال شده است.
 

بیشتر بخوانید: 



رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه اجرای برنامه نظام ارجاع بیماران مشکوک و یا مبتلا به کووید-۱۹ از ابتدای شیوع این ویروس در مشهد در حال اجراست، تاکید کرد: این برنامه در حال حاضر همچنان با قوت ادامه دارد و شهروندان در صورت بروز علائم در ابتدا به ۲۹ مرکز خدمات جامع سلامت در مناطق زیر پوشش و ۱۰۰ درمانگاه خصوصی و خیریه مراجعه نمایند.

بحرینی اظهار کرد: بیماران در صورت نیاز از طریق درمانگاه‌ها و مراکز خدمات جامع سلامت به مراکز سطح دو که مجهز به مراکز تصویر برداری و آزمایشگاه است ارجاع داده می‌شوند و پس از آن در صورت نیاز به سطح سه که همان بیمارستان هاست منتقل می‌شوند.

او افزود: در مشهد ۱۴ کلینیک ویژه بزرگسالان و ۴ کلینیک ویژه کودکان آماده خدمات رسانی سطح دو به شهروندان هستند.


تا زمان تولید واکسن کرونا، پایان این بیماری مشخص نیست

 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه تا زمان تولید واکسن کرونا نمی‌توان زمان پایان این بیماری را انتظار داشت، ادامه داد: تنها راه پیشگیری از این بیماری در حال حاضر، رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، استفاده از ماسک، خود مراقبتی و حفظ فاصله گذاری اجتماعی است.

بحرینی بیان کرد: در صورت ابتلا فرد به بیماری کووید-۱۹ و عدم استفاده از ماسک، امکان انتقال بیماری به دیگر افراد تا ۹۰ درصد افزایش می‌یابد.

او با بیان اینکه بر اساس اعلام سازمان جهانی بهداشت استفاده از ماسک می‌تواند نقش موثری در کاهش موارد ابتلا به کرونا داشته باشد،  تصریح کرد: اگر فردی سالم باشد و از ماسک استفاده کند، در زمان قرار گرفتن در مجاورت فرد بیمار خطر ابتلا به بیماری به ۷۰ درصد می‌رسد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد تاکید کرد: استفاده از ماسک در بیماران مبتلا به کرونا خطر انتقال بیماری را به ۵ درصد و در صورت استفاده هر دو گروه سالم و بیمار از ماسک احتمال ابتلا به بیماری به ۱.۵ درصد کاهش می‌یابد.

بحرینی اظهار کرد: در کنار استفاده از ماسک، شستن دست‌ها، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و اقدامات دیگر هم‌چنان اهمیت زیادی دارد.

انتهای پیام//ف.ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.