فراخوان طراحی پوستر و لوگوی شیراز پایتخت کتاب ایران

معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری شیراز با یادآوری اینکه شیراز امسال عنوان پایتخت کتاب ایران را کسب کرده است، از انتشار فراخوان طراحی پوستر و لوگوی "شیراز، پایتخت کتاب ایران" خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مرتضی جعفری معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری شیراز با یادآوری اینکه شیراز امسال عنوان پایتخت کتاب ایران را کسب کرده است، از انتشار فراخوان طراحی پوستر و لوگوی "شیراز، پایتخت کتاب ایران" خبر داد.

او از اعلام فراخوان طراحی لوگو و پوستر شیراز پایتخت کتاب ایران خبر داد و گفت: هنرمندان گرافیست و طراحان سراسر کشور تا ۳۰ تیرماه فرصت دارند لوگو و همچنین پوستر شیراز پایتخت کتاب ایران را به آدرس shirazbookpromotion@gmail.com یا از طریق شبکه اجتماعی به شماره ۰۹۳۹۷۱۱۴۵۶۳ ارسال کنند که فرم ارسال اثر نیز در سایت سازمان فرهنگی، اجتماعی شهرداری شیراز به آدرس farhangi.shiraz.ir قابل دسترس است.

جعفری بیان کرد: استفاده از نماد‌های فرهنگی و تاریخی شهر شیراز، المان‌های کتاب و کتابخوانی و همچنین عبارت «شیراز، پایتخت کتاب ایران ۱۳۹۹» و Iran’s ۲۰۲۰ Book Capital در طراحی لوگو و همچنین پوستر پیشنهاد می‌شود.

او، جایزه لوگو و پوستر برگزیده را هر کدام ۱۰ میلیون ریال اعلام و تأکید کرد: نمایشگاهی نیز از پوستر‌ها و لوگو‌های منتخب برگزار و از منتخبین با اهدای لوح سپاس و جایزه ۲ میلیون ریالی تقدیر می‌شود.

معاون فرهنگی شهردار شیرازگفت: پوستر‌ها باید در ابعاد ۷۰*۵۰ و حداقل لوگو باید به‌صورت وکتور طراحی و فرم شرکت در مسابقه نیز به همراه اثر ارسال شود.

جعفری افزود: همه‌گیری ویروس کرونا ماهیت برخی رویداد‌ها را تغییر داد، اما سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز رویداد‌هایی از جمله «صدای دانایی» و ۳ مسابقه «کتابخوانی آنلاین» را برنامه‌ریزی و اجرا کرده است.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز ادامه داد: امسال در شهر شیراز چند اقدام زیرساختی نیز در حوزه کتاب از جمله حداقل ایجاد دو فضای تعاملی کتابخوانی و مطالعه کلید می‌خورد و ۳ کتابخانه عمومی و سالن مطالعه در فرهنگسرا‌های شیراز راه‌اندازی خواهد شد.

جعفری گفت: پیشنهاد نامگذاری یکی از معابر یا میادین شیراز به‌نام «کتاب» نیز در کمیسیون نامگذاری شورای اسلامی شهر شیراز در حال پیگیری است که المان کتاب نیز در آن نصب می‌شود.

معاون شهرداری شیراز ادامه داد: پایگاه اطلاع‌رسانی دبیرخانه دائمی ترویج کتابخوانی شیراز نیز به‌زودی با محوریت ارائه گزارش و برنامه‌های همه مؤسسات، دستگاه‌ها و مردم در ترویج کتاب و کتابخوانی به‌صورت دو زبانه راه‌اندازی خواهد شد.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
امین
۰۰:۰۴ ۱۸ تير ۱۳۹۹
جایزه ۱ میلیون واقعا آتیش زدین به مالتون ، فقط هزینه پوستر و متریال میشه یک میلیون تومان
آخرین اخبار