آتش سوزی ۵۰ هکتار از مراتع همدان

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان گفت: ۵۰ هکتار از مراتع همدان طعمه حریق شد.

آتش سوزی ۵۰ هکتار از مراتع همدانبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان با اشاره به اینکه ۵۰ هکتار از مراتع همدان طعمه حریق شد افزود: این از ۱۵ خرداد تاکنون در ۲۰ فقره آتش سوزی طعمه حریق شده است.

او بیان اینکه همه ساله در ماه‌های بحرانی سال که از ۱۵ خرداد آغاز شده و تا نخستین بارندگی ادامه دارد، ادامه داد: منابع طبیعی با مشکل آتش سوزی مراتع دست و پنجه نرم می‌کند که ۹۵ درصد از این آتش سوزی‌ها منشا انسانی دارد.

خزایی بیان کرد: منابع طبیعی و آبخیزداری به منظور مقابله با آتش سوزی اقدام به بهره گیری از توان دیده بانان، فعال کردن ۱۰ تیم اطفای حریق و ایجاد هماهنگی بین این تیم‌ها برای کمک به یکدیگر، استفاده از تجهیزات پیشرفته از جمله دمنده و آموزش و فرهنگسازی با استفاده از ظرفیت رسانه‌ها کرده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری همدان اظهار داشت: تجهیز همیاران طبیعت که درصدد همکاری با این مجموعه برای مهار آتش هستند را داریم وبه منظور استفاده از توان روستاییان آتش کوب به اندازی کافی خریداری و در اختیار آن‌ها قرار گرفته است.

خزایی ادامه داد: ۱۰۰ هکتار آتش‌بُر در این استان ایجاد شده تا بتوانند درختان و جنگل‌های دست کاشت و طبیعی، مراتع درجه یک و پوشش بالایی از منابع ملی این استان را از آتش مصون نگه دارند.

او گفت: به منظور پیشگیری از آتش زدن بقایای محصولات کشاورزی و کاه و کُلش، اداره جهاد کشاورزی توصیه‌های لازم را به کشاورزان داشته است تا شاهد سرایت آتش از مزارع به منابع طبیعی نباشیم.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری همدان اظهار داشت: سامانه ۱۵۰۴ برای دریافت اخبار و گزارش‌های مردمی راه اندازی شده و شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده دود و آتش موضوع را از این طریق اطلاع رسانی کنند.
منبع ایرنا
انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.