۵ برابر شدن جنگلکاری ها؛

توسعه ۵۰۰ هکتار جنگلکاری در شهرستان ملایر

فرماندار ملایر گفت: پارسال ۵۰۰ هکتار جنگل به فضای سبز شهرستان اضافه شد.

توسعه ۵۰۰ هکتار جنگلکاری در شهرستان ملایربه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان ؛ قدرت الله ولدی، فرماندار ویژه شهرستان ملایر گفت: با همکاری منابع طبیعی استان و شهرستان از پارسال جهش های بزرگی در توسعه جنگلکاری داشته ایم و به جای سهمیه ۱۰۰ هکتاری شهرستان ۵۰۰ هکتار توسعه جنگل ها را و کاشت نهال داشته ایم و برای امسال هم آمادگی ایجاد ۵۰۰ هکتار جنگلکاری جدید در ملایر وجود دارد.

او با اشاره به کاشت نهال های کم آب بر و سازگار با اقلیم شهرستان افزود: این جنگلکاری ها در منطقه حاجی آباد، سد کلان ،بام ملایر، منطقه  دم سیاه، دانشگاه ملایر و شهرهای سامن، جوکار، زنگنه وازندریان کاشته شده است و علاوه بر افزایش پوشش گیاهی منطقه و توسعه جنگلکاری ورودی های شهر برای جذب گردشگران را ایجاد کرده ایم.

فرماندار ویژه ملایر از پرورش یک میلیون و ۶۰۰ هزار نهال در نهالستان ملایر هم خبر داد و افزود: نهالستان قدس ملایر تنها نهالستان استان است که اسفند پارسال ۴۰۰ هزار نهال صنوبر آن را رایگان برای توسعه جنگلکاری بین تمام شهرستان های استان توزیع کردیم.

ولدی بیان کرد:‌ از ۱۷۱ هزار هکتار اراضی ملی شهرستان ملایر، ۱۳۸ هزار هکتار آن مراتع، ۶۷۲ هکتار جنگل و ۱۶۷ هزار هکتار ذخیره گاه جنگلی است.

انتهای پیام/ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار