مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان گفت: بیش از ۸۰۰ هکتار از اراضی ملی استان از متجاوزان پس گرفته شد.

بازگردانی بیش از ۸۰۰ هکتار از اراضی ملی به منابع طبیعی استان همداناسفندیار خزائی، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان گفت: پارسال با پیگیری‌های انجام شده ۶۶۱ هکتار و امسال نزدیک به ۲۰۰ هکتار از اراضی ملی منابع طبیعی استان  از متجاوزان  پس گرفته شد.

او با اشاره به وجود ۴۵ هزار هکتار اراضی جنگلی در استان همدان افزود: ما پارسال هزار و  ۳۲۲ فقره شکایت تصرف اراضی منابع طبیعی با آرای صادره به نفع دولت را داشته ایم و در سه ماهه اول امسال هم  ۲۴۹ فقره آرای قضایی  باز پس گیری اراضی ملی را داشته ایم.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بیان کرد: با اجرای طرح بزرگ درختکاری طی پارسال جهشی بزرگ در توسعه جنگلکاری و درختکاری استان شکل گرفت و از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی و استانی برای نخستین بار در استان ۲ هزار هکتار درختکاری با نهال و گلدانی انجام شد.

خزائی با بیان اینکه  توسعه جنگل‌های استان متناسب با شرایط آب و هوایی استان است گفت: ذخیره گاه‌های جنگلی این استان هم طی سه سال گذشته  از ۵۱۸ هکتار به ۲ هزار و  ۷۹۵ هکتار رسیده است.

او با تاکید بر اینکه ۳ درصد علوفه کشور در مراتع استان قرار دارد افزود: استان همدان با ۸۲۲ هزار هکتار مرتع تنها سهم یک درصدی از مراتع کشور را دارد.

انتهای پیام/ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار