ثبت نام ۴۴ هزار متقاضی مسکن ملی در کرمان

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان گفت: ۴۴ هزار و ۳۳ نفر برای مسکن ملی در استان کرمان ثبت نام کردند.

ثبت نام ۴۴ هزار متقاضی مسکن ملی در کرمانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، حاجی زاده مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان در جلسه شورای مسکن در استانداری کرمان با اعلام اینکه ۴۴ هزار نفر برای مسکن ملی ثبت نام کردند، گفت: ۱۱ هزار ۵۲۳ نفر از این افراد واجد شرایط هستند.

او افزود: ۲۱۴ هکتار زمین ملی برای این طرح اختصاص پیدا کرده است.

حاجی زاده بیان کرد: ۱۰ هزار و ۶۹۷ نفر از طریق آموزش و پرورش و نیرو‌های مسلح ثبت نام کردند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان اظهار کرد: در ۲۱۴ هکتار زمین قرار است  ۱۰ هزار و دویست و نود و سه واحد ساخته شود.

او افزود: نه و یک دهم هکتار زمین برای هزار و سیصد نفر در نظر گرفته شده که همه در محدوه قانونی شهر (حاجی آباد و بلوار سیدی) است.

محمد جواد فدایی استاندار کرمان  نیز در جلسه شورای مسکن با اعلام اینکه به دلیل مشکل تامین آب در شهر‌های کرمان وسیرجان طرح ساخت مسکن ملی باید بررسی شود گفت: در شهر‌های کرمان و سیرجان فعلا مخالف ساخت مسکن ملی هستم که باید کارشناسی شود.

او افزود: در شهرستان کرمان می‌توان به سمت ایجاد شهر‌های جدید برویم مثلا می توان در ماهان مسکن ساخت.

فدایی بیان کرد: دو سال است برای تامین آب شهرستان‌های جیرفت و عنبرآباد تلاش می‌کنیم و تاکنون موفق نشدیم در دولت مطرح کنیم.

استاندار کرمان اظهار کرد: ۱۰ تا ۱۵ درصد روی قیمت‌های زمین کشیده شود تا هزینه تامین آب مقداری حل شود.

او با اعلام اینکه به جز شهرستان کرمان و سیرجان زمین‌های همه شهرستان‌هاباید برای مسکن ملی تامین شود، گفت: برای تامین آب دو شهرستان کرمان و سیرجان باید جلسه‌ای جداگانه گذاشته شود.

استاندار کرمان افزود: ما تنها استانی در کشور هستیم که مشکل آب زیادی داریم و رتبه ۲۵ تامین آب را در کشور را داریم.

موسوی معاون عمرانی استاندار کرمان با اعلام اینکه برای تمام واحد‌های که در نظر گرفته شود باید شرایط آب و برق فراهم شود بیان کرد: ما در کرمان هزار لیتر آب در ثانیه کم داریم.

او افزود: باید به این موضوع به صورت منطقی نظر داد که مردم دوچار کمبود آب نشوند ما همین طور در شهرک مطهری کمبود آب داریم.

موسوی بیان کرد: ما به زمان یک هفته‌ای احتیاج داریم تا مشکل تامین آب شهرستان‌ها را بررسی کنیم و برای ساخت مسکن ملی تصمیم بگیریم.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار