کرونا به رگبار بسته است/رشد سه برابری تعداد بستری‌شدگان کرونا در مشهد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: تعداد بستری‌شدگان مبتلا به کرونا در کلانشهر مشهد از نیمه دوم خردادماه تاکنون رشد بیش از سه برابری داشته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،محمد حسین بحرینی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد در نشست خبری ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا در خراسان رضوی، گفت: از هفته دوم خرداد ماه امسال تاکنون شاهد رشد چشمگیر تعداد مبتلایان سرپایی و بستری در  مشهد و بیشتر مناطق  خراسان رضوی بوده‌ایم.

او افزود: این در حالی است که طی این مدت تعداد فوتی‌های ناشی از کرونا در  مشهد نیز رشدی حدود دو برابر داشته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: در حال حاضر تمام بخش‌های بیمارستان ۶۱۰ تختخوابی امام رضا (ع) مشهد و همچنین بیمارستان شریعتی این شهر به درمان بیماران کرونایی اختصاص یافته است و در صورت تکمیل شدن ظرفیت آن‌ها مراکز درمانی دیگری ویژه این گونه بیماران اختصاص خواهد یافت.

بحرینی بیان کرد: تعداد مبتلایان بستری در بیمارستان‌های زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد که علاوه بر مشهد ۱۳ شهرستان دیگر را زیر پوشش دارد طی مدت یاد شده بیش از دو برابر رشد کرده است.
 

بیشتربخوانید:



او تصریح کرد: تعداد فوتی‌های ناشی از کرونا در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد که حدود ۸۰ درصد جمعیت استان را شامل می‌شود از نیمه دوم خردادماه تاکنون رشدی سه برابر داشته است.
 

رعایت بهداشت تنها سلاح انسان در جنگ با کروناست

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد تکید کرد: در حال حاضر فرهنگ‌سازی برای مردم در خصوص رعایت پروتکل‌های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی مهمترین راهکار مقابله با کروناست چرا که پایان فعالیت این ویروس مشخص نیست و باید با آن زندگی کرد.

بحرینی اظهار کرد: بررسی‌ها نشان داده است که در ارتباطات دو فرد با یکدیگر اگر یک نفر از آنان ماسک داشته باشد خطر انتقال ویروس تا ۹۰ درصد کاهش می‌یابد و اگر دو طرف ماسک داشته باشند حدود یک و نیم درصد خطر ابتلا وجود دارد.

او پیاده‌سازی نظام ارجاع و سطح‌بندی بیماران کرونایی را یکی از موفقیت‌های دانشگاه علوم پزشکی مشهد در سطح کشور عنوان کرد و افزود: در قالب این نظام از ازدحام و هجوم مبتلایان مشکوک به کرونا به بیمارستان‌ها پیشگیری می‌شود به طوری که ابتدا بیمار به مراکز جامع سلامت و درمانگاه‌های تعیین شده مراجعه می‌کند و اگر نیاز به درمان‌های تخصصی‌تر و بستری باشد بیمار به بیمارستان‌های ویژه انتقال داده می‌شود.
 

۱۷ شهرستان خراسان رضوی از لحاظ ابتلا به کرونا در وضعیت قرمز قرار دارند

 
حسن جعفری معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: در حال حاضر ۱۷ شهرستان این استان که مشهد نیز در زمره آنهاست به لحاظ ابتلا به کرونا در وضعیت قرمز قرار دارند.

او افزود: هم‌اکنون چهار شهرستان  خراسان رضوی وضعیت سفید دارند، سه شهرستان وضعیت نارنجی و هشت شهرستان به لحاظ ابتلا به کرونا در وضعیت زرد هستند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی ادامه داد: موج نخست شیوع کرونا در این استان با اتخاذ تدابیر درست و منطقی، تلاش و هماهنگی تمامی مسئولان و دست‌اندرکاران و همچنین زحمات شبانه‌روزی کادر درمانی به خوبی مدیریت شد و این بیماری فروکش کرد.

جعفری بیان کرد: از اواخر خردادماه و اوایل تیرماه، روند ابتلا به کرونا در مشهد و خراسان رضوی صعودی شد و همچنان این وضعیت ادامه دارد و اگر شرایط حادتر شود، مجبور به اعمال محدودیت‌های بیشتری خواهیم شد.

او تصریح کرد: بررسی‌ها نشان داده است در مرحله نخست شیوع کرونا ۹۱ درصد مردم خراسان رضوی پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کردند، اما اکنون رعایت این پروتکل‌ها از سوی مردم به ۳۷ درصد کاهش یافته است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی تاکید کرد: مقابله با کرونا اکنون یک آزمون است و انتظار داریم همه مسوولان و مردم از این آزمون خطرناک با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی و زدن ماسک، قبول شده و سربلند بیرون آیند.
 
انتهای پیام//ف.س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.