صیانت از منابع طبیعی نیازمند مشارکت عمومی است

دادستان اشکذر گفت: مشارکت مردم در اجرای پروژه‌های احیای منابع طبیعی یک راهکار مناسب برای صیانت از منابع طبیعی محسوب می‎شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ،  سید محمد ابراهیم اقبالی زارچ دادستان عمومی و انقلاب شهرستان اشکذر در دیدار با مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان یزد، گفت: جایگاه اداره منابع طبیعی در حفاظت از اراضی ملی و جلوگیری از زمین خواری و تلاش جهت رفع بعضی از تداخلات اراضی از ناحیه مدیریت این  اداره با دغدغه حفظ منابع طبیعی و کمک به مردم قابل تقدیر است.

او افزود: تمامی دستگاه‌های اجرایی باید برای حفظ سرمایه‌های ملی بخصوص صیانت از منابع طبیعی به صحنه آمده و مشارکت جدی در این زمینه داشته باشند.

اقبالی حفاظت از منابع طبیعی را وظیفه‌ای همگانی دانست و تصریح کرد: دادستانی شهرستان اشکذر در برخورد با متجاوزان به اراضی ملی بسیار جدی است و در برخورد با تخریب کنندگان و متعرضین به منابع ملی و طبیعی، هیچ گونه مماشاتی نخواهد داشت.

دادستان اشکذر با تاکید بر اینکه صیانت از منابع طبیعی را باید اجتماعی کنیم عنوان کرد: این امر نیازمند آموزش و فرهنگ سازی است و باید مردم را در ارتباط و پیوند با منابع طبیعی قرار داده تا افکار عمومی بدان تعلق خاطر داشته باشند.

اقبالی ابراز کرد: تسریع در رفع تصرف از اراضی ملی و منابع طبیعی بلافاصله پس از گزارش مدیریت حفاظت از اراضی از اولویت‌های دادسرای عمومی و انقلاب اشکذر می‌باشد.

در این دیدار مدیرکل منابع طبیعی استان یزد ضمن تقدیر از اقدامات مؤثر و حمایت‌های بی‌دریغ دستگاه قضا در شهرستان اشکذر از جمله صدور احکام بازدارنده و اصلاحی، خاطرنشان کرد: باتوجه به مشکلات شهرستان در بحث کمبود اراضی مورد نیاز، هدف اداره منابع طبیعی حفظ اراضی ملی و در عین حال تلاش برای اجرای قانونی طرح‌ها و مصوبات نیازمند زمین، در شهرستان اشکذر است.

او گفت: خط تلفن ارتباطی رایگان ۱۵۰۴ در تمام ساعات شبانه روز آماده دریافت گزارش مردم در ارتباط با هرگونه تخریب، تصرف به عرصه‌های منابع طبیعی است.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار