۷۵ درصد از پرونده‌های مسن رسیدگی شده است

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان اشکذر گفت: خط قرمز دادگستری حقوق مردم است.

سید علی اکبر اقبالی، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان اشکذربه گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، دهقانی زاده رییس دادگستری شهرستان اشکذر در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: دادگستری جلساتی را با مدیران صنایع داشته و حل مسائل قضایی واحدهای تولیدی را در اولویت قرار داده است.

او به پرونده‌های زمین خواری در شهرستان اشاره کرد و گفت: بیش از هشتصد و ۱۶ هکتار از اراضی شهرستان اشکذر رفع تصرف شده است.

رئیس دادگستری اشکذر  درباره پرونده‌های ورودی به دادگستری گفت: در سال ۹۷ تعداد ۱۴ هزار و ۵۴ فقره پرونده به دادگستری  وارد شده که با کار‌های صورت گرفته برای کاهش جرائم، در سال ۹۸ با ۱۶ درصد کاهش، به تعداد ورودی ۱۲ هزار و صد و ۹۸ فقره  رسیده که باید برای کم نمودن این تعداد نیز تلاش کرد.

دهقانی زاده با بیان اینکه در سال ۹۷ متوسط زمان رسیدگی به هر پرونده ۱۷۶ روز بود، تصریح کرد: در سال ۹۸ متوسط زمان رسیدگی به هر پرونده به ۱۰۲ روز کاهش یافته است.

سید محمد ابراهیم اقبالی، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان اشکذر نیز گفت: اگر فعالیت خبرنگاران نبود، شاید بسیاری از مشکلات آشکار نمی‌شد و قوه قضاییه در صدد حل آن‌ها بر نمی‌آمد.

او با بیان اینکه رسانه کمک کار  دادگستری است، افزود: همیشه خبرنگار در مسیر سازندگی گام برداشته  و نقاط ضعف  را برای درست کردن نشان داده است.

اقبالی ادامه داد: مردم از روند طولانی پرونده‌ها دلخور هستند. از این رو بنا به دستور رییس محترم قوه قضاییه، به هزار و سیصد و ۶۳ فقره  (نزدیک به ۷۵ درصد) پرونده‌های مسن که بیش از یک سال عمر داشتند، رسیدگی شده است.

دادستان عمومی و انقلاب اشکذر با بیان اینکه خط قرمز دادگستری حقوق مردم است، اظهار داشت:  مهمترین دغدغه مردم در دیدار‌های انجام شده آلودگی هوا و انتشار بو‌های نامطلوب است که برای این منظور در پایش‌های شبانه‌ای که به همراه رئیس اداره محیط زیست انجام شد، برخی واحد‌های صنعتی که کانون انتشار بوی نامطبوع بودند؛ شناسائی و تذکرات قانونی به آن‌ها ابلاغ شده است.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار