افزایش تعامل بین بندر خرمشهر و گمرک

مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر از افزایش تعامل و هماهنگی بین بندر خرمشهر و گمرک در راستای توسعه و تسهیل فرآیندهای صادرات خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،نوراله اسعدی مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر در نشست هم اندیشی بررسی مشکلات صاحبان کالا در راستای تسهیل و فرایندهای صادرات  که با حضور مدیر کل گمرک خرمشهر  و صاحبان کالا،تجار و بازرگانان در سالن اجتماعات این بندر  برگزار شد گفت:  بندر خرمشهر و گمرک بصورت زنجیره وار باهم ارتباط دارند و تسریع و تسهیل در روند صادرات و واردات کالاها یکی از اهداف اصلی و وظایف مشابه بندر و گمرک است.

او در خصوص انجام خدمات ۲۴ ساعته توسط گمرک تصریح کرد: با توجه به رشد چشمگیر صادرات در بندر خرمشهر به کشور‌های حاشیه خلیج فارس و همچنین انجام لایروبی اسکله ۴ پست یکی از راه‌ها و اقداماتی که در تسریع و تسهیل فرآیند‌های صادرات کمک شایانی دارد وجود و همکاری گمرک بصورت شبانه روزی و ۲۴ ساعاته در درب‌های خروج بندر خرمشهر است.

مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر در ادامه از برگزاری مستمر و مداوم جلسات بین بندر و گمرک بصورت هر دوماه یک بار با حضور تمامی ارگان‌های دخیل د ر امر صادرات و واردات و تجار و بازرگانان خبر داد.

اسعدی گفت: از مهمترین موضوعاتی که در این نشست بررسی شد می توان به شناخت بازار‌های هدف، عدم اعلام وصول پروانه‌های صادراتی، کاهش زمان انتظار شناورها، لزوم ساماندهی محوطه‌های صادراتی و نصب تجهیزات x-ray اشاره کرد.

او همچنین با اشاره به رشد روز افزون عملیات تخلیه و بارگیری در بندر خرمشهر گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۳۰ هزار دستگاه کامیون در بندر خرمشهر تردد داشته است و این نشان دهنده حضور خوب و بازگشت رونق به این بندر استراتژیک است.

مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر از افزایش و رونق واردات در بندر خرمشهر خبر داد و تصریح کرد: بندر خرمشهربا وجود زیر ساخت‌های مناسب تمام توان خود را برای بازگشت دوباره صاحبان کالا و تجار برای انتخاب مرز آبی بندر خرمشهر به عنوان مبدا واردات به کار می‌بندد تا هم شهر خرمشهر، بندر و گمرک به رونق برسد.

علی سلیمانی مدیر کل گمرک خرمشهر در ادامه در خصوص رشد بی سابقه صادرات از گمرکات گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون صادرات از مبدا گمرک خرمشهر رشد ۶۱ درصدی را نشان میدهد و این تعامل خوب بین گمرک و بندر است.

او درپایان از آمادگی بندر خرمشهر و گمرک در راستای حل مشکلات صاحبان کالا و تجار و بازگانان استقبال و تصریح کرد: تکریم ارباب رجوع سرلوحه کاری گمرک است.

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.