افزایش بهره‌وری کلید جهش تولید کشاورزی

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی کرمان گفت:امروز مدیران جهاد کشاورزی توجه خاصی به بهره وری داشته و کلید جهش تولید در بخش کشاورزی، افزایش بهره‌وری است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ،درمراسم معرفی مدیر جدید جهاد کشاورزی شهرستان زرند که علی صادق‌زاده فرماندار شهرستان زرند، پورخاتون معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان، مدیران بازرسی، حراست امور شهرستان‌ها و روابط عمومی این سازمان حضور داشتند از خدمات علی زارعی مدیر سابق جهاد کشاورزی شهرستان تجلیل و رضا محمدی به عنوان مدیر جدید این شهرستان معرفی شد.

در این جلسه پورخاتون ، معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان، با بیان اینکه ارزش تولیدات استان کرمان حدود ۴۰ هزار میلیارد تومان است، گفت: در شمال استان کرمان قریب به ۲۳ هزار میلیارد تومان ارزش تولیدات محصولات کشاورزی است و قریب به دو و نیم میلیارد تومان آب برای این تولیدات مصرف می‌شود.

او افزود: امروز مدیران جهاد کشاورزی توجه خاصی به بهره وری داشته و از نظر ما کلید جهش تولید در بخش کشاورزی افزایش بهره‌وری است.

پورخاتون بیان داشت: باید ارزش افزوده محصولات را با ایجاد صنایع فرآوری بالا برده و حتی الامکان از خام‌فروشی جلوگیری کرد.

در مراسم تودیع و معارفه  زارعی، مدیر سابق جهاد کشاورزی شهرستان زرند، گفت: تا سال ۹۳ سطح تحت پوشش آبیاری تحت فشار در شهرستان زرند ۱۳۰۰ هکتار بود که الان سطح تحت پوشش آبیاری‌های نوین در شهرستان نسبت به سال ۹۳ حدودسه و نیم برابر شده که ۵۰۰ هکتار آن آبیاری زیر سطحی است.

او افزود: سال گذشته ۲ میلیارد تومان اعتبار برای قنوات تخصیص یافت که  بی‌نظیر بود.

زارعی بیان داشت: در سال ۹۳ قریب به ۱۶۰ هکتار از مزارع شهرستان تحت کشت زعفران بود که در حال حاضر این رقم به ۳۸۰هکتار رسیده است.

او تصریح کرد: در سال ۹۳ فقط تک درخت عناب در منازل وجود داشت که الان نزدیک به یک هکتار منسجم شده و در ابتدای کار هستیم این روند به زودی با سرعت رو به پیشرفت خواهد بود.

زارعی تاکید کرد:در خصوص کشت‌های گلخانه‌ای از سال ۹۳ تاکنون بر کیفیت و کمیت کار گلخانه متمرکز شده به نحوی که می‌توان گفت پیشرفته‌ترین گلخانه هیدروپونیک در شهرستان زرند یافت می‌شود.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار