فائوچی: اختلاف احزاب اجازه مدیریت کرونا را نمی‌دهد

رئیس مؤسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا در مصاحبه‌ای از اختلافات حزبی این کشور و نقش آن در مدیریت کرونا صحبت کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از  چاینادیلی، «آنتونی فائوچی»، رئیس مؤسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا اختلافات حزبی را عامل دشواری مبارزه با ویروس کرونا در این کشور خواند.

فائوچی در مصاحبه با خبرنگاران گفت: «باید چشمانتان را بسته و گوش‌هایتان را بگیرید تا تصور کنید در جامعه‌ای پر از تفرقه زندگی نمی‌کنید.»

رئیس مؤسسه ملی آلرژی آمریکا گفت: «باید این فرض را در نظر بگیرید که اگر این اختلافات وجود نداشت، رویکرد هماهنگ‌تری در مقابله با ویروس کرونا داشتیم.»

او سپس از عملکرد دولت آمریکا در مدیریت شیوع ویروس کرونا انتقاد کرده و گفت: «هنگامی که خودمان را به‌عنوان یک کشور با دیگر کشور‌ها مقایسه کنیم، می‌بینیم کشورمان عالی عمل نکرده است یا بهتر بگویم که اصلا عالی عمل نکرده‌ایم.»

او که پیش از این اعلام کرده بود اگر آمریکایی‌ها توصیه‌های مربوط به بهداشت عمومی را رعایت نکنند، موارد ابتلا به کرونا در آمریکا می‌تواند روزانه به ۱۰۰ هزار نفر هم برسد تاکید کرد باید بازگشایی کسب‌وکار‌ها متوقف شده و به‌دنبال دلایل ناکارآمدی در مقابله با شیوع این بیماری بگردند.

هم‌زمان با شیوع ویروس کرونا در آمریکا، و همچنین بحبوحه انتخابات ریاست جمهوری این کشور، نامزد‌های دو حزب جمهوری‌خواه و دموکرات وارد دور جدیدی از منازعات لفظی شده‌اند.

به طور مثال به تازگی جو بایدن، نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا با انتقاد از سوء مدیریت دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور او را فرمانده‌ای دانست که نمی‌تواند برای مبارزه با ویروس کرونا فرمانی صادر کند.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا و نامزد جمهوری‌خواه انتخابات آتی، در مصاحبه با شبکه فاکس نیوز بار دیگر جو بایدن، رقیب دموکرات خود را هدف حملات لفظی خود قرار داد و گفت بایدن باید آزمون شناختی (آزمون‌های شناختی ارزیابی کننده ظرفیت‌های شناختی انسان‌ها شامل انواع آزمون‌های ضریب هوشی و سطح زوال عقل است) انجام دهد هر چند احتمالا قادر به موفقیت در آن نخواهد بود.

آمریکا روز پنجشنبه از ابتلای ۶۵ هزار و ۵۵۱ نفر دیگر به کرونا خبر داد که این، رکوردی تازه در زمینه ثبت آمار ابتلا به کرونا ظرف ۲۴ ساعت در این کشور به حساب می‌آید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار