استرس کنترل نشده راز ابتلا به بیماری ها است

یک پزشک متخصص اعصاب و روان گفت: در صورتی که میزان استرس از حد طبیعی خود خارج شود نه تنها برای فرد فایده‌ای ندارد بلکه زمینه ابتلا به بیماری‌های مختلف را افزایش می‌دهد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، علی ربانی زاده یک متخصص اعصاب و روان بیمارستان و مرکز آموزشی ابن سینا و دکتر حجازی مشهد گفت: استرس و تنش‌های کنترل نشده سیستم ایمنی بدن را ضعیف نموده و زمینه ابتلا به بیماری‌های مختلف را افزایش می‌دهد.

او  با بیان اینکه استرس و اضطراب در حد طبیعی موجب افزایش تمرکز و بهبود تصمیم گیری می‌شود، ادامه داد: در صورتی که میزان استرس از حد طبیعی خود خارج شود نه تنها برای فرد فایده‌ای ندارد بلکه زمینه ابتلا به بیماری‌های مختلف از جمله گوارشی، ناراحتی قلبی، پوستی، خونی و ابتلا به بیماری‌های ویروسی را افزایش می‌دهد.

عضو انجمن روانپزشکان ایران ادمه داد: افرادی که مبتلا به بیماری‌های زمینه‌ای هستند و یا در سنین بالا قرار دارند بیش از دیگران در معرض آسیب‌های ناشی از استرس قرار می‌گیرند.
 

بیشتربخوانید:


ربانی زاده با بیان اینکه آگاهی و آموزش نسبت به موضوع می‌تواند زمینه استرس را کاهش دهد، بیان کرد: در زمینه شیوع بیماری کرونا نیز اگر مردم اطلاعات خود را نسبت به این بیماری افزایش دهند و بدانند که این بیماری تنها با رعایت نکات بهداشتی قابل پیشگیری است استرس و اضطراب آن‌ها کاهش می‌یابد.

او با تاکید بر اینکه حضور در فضای مجازی و یا پیگیری مستمر اخبار زمینه بروز استرس را در فرد افزایش می‌دهد، تصریح کرد: برای پیشگیری از بروز استرس از ورود بیش از حد در فضای مجازی خودداری کنند و اخبار مورد نیاز خود را روزانه یک بار و از طریق رسانه‌های معتبر و ملی دریافت کنند.

این پزشک متخصص با اشاره به اینکه کودکان بیش از سایرین در معرض آسیب‌های ناشی از فضای پرتنش و اضطراب قرار دارند ، تاکید کرد: بهتر است در این مدت والدین با ایجاد فضایی آرام و شاد و برگزاری برنامه‌های مفرح در محیط منزل استرس و اضطراب را از خود و کودکانشان دور کنند.
 
انتهای پیام//ف.س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار