در ادامه تعقیب و گریز‌های هوایی روسیه و آمریکا صورت گرفت؛

رهگیری هواپیمای شناسایی آمریکا توسط جنگنده‌های روسیه بر فراز دریای ژاپن

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد جنگنده‌های این کشور یک فروند هواپیمای شناسایی آمریکا را بر فراز دریای ژاپن رهگیری کرده‌اند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد دو فروند جنگنده سوخو-۳۵ و میگ-۳۴، روز شنبه یک فروند هواپیمای شناسایی ۱۳۵-RC از نیروی هوایی آمریکا را بر فراز دریای ژاپن (دریای شرقی) شناسایی کردند.

وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد «یازدهم ژوئیه، نظارت بر فضای هوایی روسیه یک هدف هوایی را بر فراز آب‌های بی‌طرف دریای ژاپن (دریای شرقی) شناسایی کرد که در جهت مرز‌های دولت فدراسیون روسیه در پرواز بود.»

بنا به گفته این بیانیه، جت‌های جنگنده روسیه هواپیمای شناسایی را با حفظ فاصله ایمن همراهی کردند تا این هواپیمای آمریکایی از مرز‌های روسیه دور شد. به گفته وزارت دفاع روسیه، جنگنده‌های روسی پس از دور کردن هواپیمای آمریکایی به آشیانه خود در خاک روسیه بازگشتند.

این نخستین بار نیست که روسیه جنگنده‌های جاسوسی آمریکا را رهگیری می‌کند. چندی پیش نیز وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که پدافند هوایی این کشور هواپیمای جاسوسی آمریکا را بر فراز آب‌های بی‌‎طرف در دریای سیاه ردیابی کرده است. وزارت دفاع روسیه همچنین اعلام کرد جنگنده سوخو-۳۰ این کشور هواپیمای آمریکایی را همراهی کرده است.

بر اساس اطلاعات ارائه شده توسط مرکز کنترل دفاع ملی روسیه، روز ۱۷ ژوئن، یک ناوشکن آمریکایی وارد دریای سیاه شده است. پیش از این نیز جنگنده‌های روسیه برای رهگیری بمب‌افکن آمریکایی در مرز‌های شرقی این کشور اعزام شدند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار