کاهش شدید ذخایر خونی در خراسان رضوی

در حال حاضر ذخایر خونی استان به شدت رو به کاهش است و کلیه پایگاه‌های اهدای خون فعال هستند، چشم‌های منتظری هستند که فقط با اهدای خون ما، ادامه زندگی برایشان میسر می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مجید عبدالهی مدیرکل انتقال خون خراسان رضوی گفت: خون سالم نیاز ضروری برای تمام افراد به‌ویژه بیماران محسوب می‌شود و مصدومان حوادث ترافیکی، مادران باردار و بیماران تالاسمی، هموفیلی و سرطانی ... نیاز بیشتری به خون و فرآورده‌های خونی سالم دارند.

او با اشاره  به باور غلط انتقال ویروس کرونا از  طریق  اهدا خون،افزود: ویروس کووید ۱۹ یا همان کرونا با اهدای خون به افراد منتقل نمی‌شود و متاسفانه یک تصور غلط در بین مردم به وجود آمده که ویروس از این طریق قابلیت انتشار دارد.
 
مدیرکل انتقال خون خراسان رضوی ادامه داد: افراد مومن، خیّر و نوع دوست در چنین شرایطی بیماران و نیازمندان به خون و انواع فرآورده‌های خونی را تنها نگذارند بلکه با مراجعه به مراکز انتقال خون باعث برطرف شدن نیاز بیمارستان‌ها و بیماران به ویژه افراد مبتلا به تالاسمی، هموفیلی و سرطان شوند.

پایگاه‌های فعال اهدای خون در سطح شهر مشهد عبارتند از:
پایگاه اهدای خون ثامن: پارکینگ شماره ۴ سابق حرم مطهر ابتدای بازارچه شهید آستانه پرست
پایگاه امام رضا (ع): میدان تقی آباد - ابتدای خیابان دانشگاه
پایگاه امید: - خیابان شیرازی - نبش شیرازی ۳ - مجتمع تجاری اقامتی امید - طبقه منهای ۱
پایگاه شهید سلیمانی (میلاد): آزاد شهر - چهارراه میلاد - بین استقلال ۲ و ۴
پایگاه شهید کریمی: قاسم آباد - چهارراه مخابرات - شریعتی ۲۸
پایگاه مهر: بلوار ابوطالب- نبش ابوطالب ۳۳
به همراه داشتن کارت ملی و ماسک جهت اهدای خون الزامی است.

بیشتر بخوانید:
 
عبدالهی بیان کرد: پایگاه امام رضا (ع) در نوبت صبح و عصر و سایر پایگاه‌ها در نوبت صبح آماده پذیرش داوطلبان اهدای خون خواهند بود. ساعت پذیرش پایگاه‌ها در نوبت صبح از ۴۵/۷ الی ۰۰/۱۳ و در نوبت عصر از ۳۰/۱۴ الی ۴۵/۱۸ می باشد.
 
انتهای پیام// ف.غ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.