مدیرعامل شرکت توزیع برق لرستان:

لزوم مصرف بهینه برق در بخش صنعت و کشاورزی

مدیرعامل شرکت توزیع برق لرستان گفت: بخش‌های خانگی، تجاری و اداری الگو‌های مصرف بهینه را رعایت کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، مدیرعامل شرکت توزیع برق لرستان گفت: بخش‌های خانگی، تجاری و اداری الگو‌های مصرف بهینه را رعایت کنند.

فریدون خودنیا اظهار کرد: مصرف برق در کشور ما روند صعودی دارد و این امر نشان دهنده توسعه و صنعتی شدن است.

او افزود: در برخی مشاغل و مشترکین مانند مصارف خانگی، تجاری و اداری به ارزش افزوده برای ما تبدیل نمی‌شوند.

مدیرعامل شرکت توزیع برق لرستان ادامه داد: باید در بخش صنعت و کشاورزی برق بهینه مصرف شود.

خودنیا بیان کرد: قیمت انرژی در ایران کم است و متناسب با سایر بخش‌ها قیمت آن افزایش نیافته و بر این اساس زیاد به این مقوله اهمیت نمی‌دهیم.

او گفت: نه تنها مصارف خانگی، تجاری و اداری به ارزش افزوده برای ما تبدیل نمی‌شوند همان اندک مبلغی را که می‌خواهند پرداخت کنند، انجام نمی‌شود.

مدیرعامل شرکت توزیع برق لرستان تصریح کرد: بخش‌های خانگی، تجاری و اداری الگو‌های مصرف بهینه را رعایت و بخشی از مصارف خود را مدیریت زمان کنند.

او گفت: اوج مصرف برق از ساعت ۱۱ صبح تا ۵ بعدازظهر است و مشترکین می‌توانند مصارف را غیر از ساعت مذکور داشته باشند تا از ظرفیت نیروگاه‌ها بهتر بهره ببریم.

خودنیا عنوان کرد: در کشور از ۱۵ خرداد تا ۱۵ شهریور، ۴۶۸ ساعت کمبود یا محدویت تولید برق داریم و مابقی ساعات سال نیروگاه‌ها با نصف ظرفیت کار می‌کنند و خیلی از آن‌ها مقرون به صرفه نیست که کار کنند.

مدیرعامل شرکت توزیع برق لرستان با اشاره به اینکه نباید سرمایه‌های نظام را به سمت ساخت نیروگاه ببریم، بیان کرد: ساخت نیروگاه ۲۰۰۰ مگاواتی با اعتبار امروز ۱۰ هزار میلیارد تومان و ۱۰۰ نفر اشتغال به همراه دارد.

خودنیا خاطرنشان کرد: اگر ۱۰ هزار مشترک خانگی هرکدام یک لامپ اضافه را خاموش کنند اندازه یک نیروگاه ۱۰۰۰ مگاواتی صرفه‌جویی می‌شود.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.