وضعیت قرمز با وجود شیب نزولی کرونا در کردستان ادامه دارد

معاون امور بهداشتی دانشگاه کردستان گفت: کاهش آمار ابتلا به کرونا در استان کردستان به منزله عبور از وضعیت قرمز نیست.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،ابراهیم قادری معاون امور بهداشتی دانشگاه کردستان گفت: کاهش آمار ابتلا به کرونا به منزله عبور از وضعیت قرمز نیست و در حال حاضر هم تعداد بستری‌های این بیماری در استان، سه برابر بیشتر از ماه‌های فروردین و اردیبهشت است.

او افزود:در ۲۰ روز گذشته مردم استان، دستورالعمل‌های بهداشتی را به خوبی رعایت کردند، ولی از پنجشنبه هفته گذشته، موج دوباره بی توجهی در عدم استفاده از ماسک و رعایت فاصله فیزیکی از سر گرفته شده است.

قادری با بیان اینکه این روند باعث می‌شود تا ۶ هفته آینده دوباره شاهد افزایش مرگ و میر و ابتلا به این بیماری در استان باشیم، افزود: با وجود کاهش آمار ابتلا وضعیت استان همچنان قرمز است و تعداد مبتلایان در مقایسه با ماه‌های اول و دوم بهار، سه برابر شده است.

معاون امور بهداشتی دانشگاه کردستان با بیان اینکه کردستان، روند سریع کاهش ابتلا به بیماری را داشت، اضافه کرد: استان کردستان با همکاری مطلوب مردم توانست در عرض ۲۰ روز این بیماری را مدیریت کند این در حالی است که برخی استان‌ها، بیش از ۵۰ روز است که با این بیماری در حد گسترده، دست و پنجه نرم می‌کنند.

 قادری با تاکید بر اینکه شیب کاهشی بیماری نباید باعث احساس امنیت از ابتلا شود، یادآور شد: بعضی شهر‌های استا ممکن است در هفته آینده، با موج‌های جدید بیماری مواجه شوند بطوریکه وضعیت بیماری در کامیاران، بیجار و دیواندره شکننده است و با وجود کنترل خوب بیماری، نمی‌توان گفت که کرونا در این شهر‌ها به اوج نمی‌رسد.

معاون امور بهداشتی دانشگاه کردستان گفت: کنترل بیماری به رفتار مردم و مسوولین بستگی دارد و اگر دستورالعمل‌های بهداشی جدی گرفته شود، تا زمان درست کردن واکسن کرونا حتی اگر چند سال هم طول بکشد، می‌توان با این ویروس زندگی کرد و به آن مبتلا نشد.

او با بیان اینکه موج اخیری که در استان شاهد هستیم، موج اصلی پیش بینی شده نبود، تاکید کرد: موج اصلی چهار برابر بیشتر از این موج بیمار و فوتی خواهد داشت.

قادری اظهار داشت: اگر مردم به توصیه‌ها توجه کافی داشتند، موج فعلی هم به وجود نمی‌آمد و حالا هم اگر به کاهش آمار خوش خیال باشیم و ماسک را کنار بگذاریم، قطعا بیماری اوج می‌گیرد و چه بسا بسیار شدیدتر از موج فعلی باشد.

معاون امور بهداشتی دانشگاه کردستان استفاده از ماسک، رعایت فاصله فیزیکی، شست و شوی مرتب دست‌ها و کتمان نکردن بیماری و ماندن در خانه به مدت ۱۰ روز در صورت ابتلا، را از جمله اصلی‌ترین توصیه‌ها به مردم عنوان کرد.

منبع:ایرنا

انتهای پیام/م

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.