برنامه سه ماهه جهش تولید در آذربایجان شرقی محقق شد

معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی اظهار کرد: به رغم شیوع بیماری کرونا واحد‌های صنعتی استان با تمام توان فعالند و در سه ماهه اول سال جهش تولید بسیاری از برنامه‌های پیش بینی شده تحقق یافته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،رضا عین الله زاده معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان ‌شرقی با اشاره به حمایت دولت از صنعتگران در سال جهش تولید، از فعالان بخش خصوصی به عنوان بازوی توانمند استان در تحقق توسعه یاد کرد.

او با اشاره به توان و ظرفیت بخش خصوصی استان در حوزه صنعت از فعالیت حدود چهار هزار واحد صنعتی با سرمایه گذاری بخش خصوصی مستقر در شهرک های صنعتی خبر داد.

او گفت: طراحی و تولید ماشین آلات و دستگاههای ماسک زنی و افزایش ظرفیت تولید محلول های ضدعفونی کننده در استان ثمره تلاش بی وقفه صنعتگران درپیشگیری و مبارزه با شیوع بیماری کرونا است .

رتبه یک آذربایجان شرقی در زمینه جذب اعتبارات از محل تسهیلات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید

معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن تجارت استان آذربایجان شرقی با اشاره به تغییرات قیمتی و مشکلات پیش آمده برای واحدهای تولیدی، اظهار کرد: استهلاک، ماشین آلات و تجهیزات فرسوده نیاز واحدهای تولیدی به سرمایه در گردش را بیش از پیش ضروری ساخته و ستاد تسهیل و رفع موانع تولید با تداوم برگزاری جلسات متعدد هفتگی و تعامل سازنده با بانک های عامل استان برای تأمین و جذب اعتبارات لازم برای واحدهای درخواست کننده حرکت کرده است.

عین الله زاده از تداوم روند رونق صنایع کوچک در استان به عنوان شاخص موفقیت در اشتغال زایی و توسعه یاد کرد و گفت: اختصاص تسهیلات به صنایع کوچک که منجر به اشتغال زود بازده در استان می شود تداوم دارد.

او از حضور جوانان دانشگاهی خلاق و دارای توانمندی های علمی در عرصه تولید از طریق تشکیل استارتاپ ها و شرکت های دانش بنیان با تکیه بر دانش فنی روز دنیا و مطالعات علمی جامع استقبال کرد و آن را ضرورت امروز توسعه اقتصادی برشمرد .

معاون امور صنایع سازمان صمت استان دستاوردهای درخشان نمایشگاه رینوتکس در سال ۹۸ را نتیجه حمایت از توان متخصصین داخلی استان دانست و اظهار کرد: در زمینه اعطای زمین و تسهیلات لازم سازمان صمت استان اقدامات حمایتی را پیگیری کرده و همچنین صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته وزارت صمت نیز ۴۰ میلیارد تومان تسهیلات کم بهره و ارزان از محل اعتبارات این صندوق در راستای تداوم تولید برای استان آذربایجان شرقی اختصاص داده است .

نهضت ساخت داخل با رویکرد تولید قطعات صنعتی

عین الله زاده با تشریح بخشی از اقدامات وزارت صمت در جلوگیری از واردات کالاهای صنعتی و توجه روزافزون به بحث داخلی سازی در سال جهش تولید، گفت: برش استانی این مبحث تهیه و مقرر شده ۱۰۰ میلیون دلار کالاهایی که بصورت قطعات صنعتی وارداتی بوده از طریق ظرفیت داخلی صنایع استان تولید و تأمین شود .

او از شناسایی قطعاتی که توان تولید داخلی آن وجود دارد خبر داد و افزود: طی جلسات تخصصی متعدد با انجمن قطعه سازان و صنعتگران استان تمهیدات لازم در احصای نیازمندی و توان تولید واحدهای بومی انجام شد و ۲۲ قطعه راهبردی از جمله قطعات سرچاهی ، پمپ ، خودرویی با صرفه جویی ارزی در حال تولید است و براساس پیش بینی ها طی چهار ماه آینده اولین نمونه این نوع از قطعات ساخت داخل رونمایی خواهد شد.


انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار