روز‌های قرنطینه خانگی را آسان کنیم

برای همه ما چه جوان و چه مسن فعالیت بدنی منظم به منظور حفظ سلامت اهمیت دارد و در این دوران کرونایی اهمیت این موضوع دو چندان شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،  سید کاظم فرهمند قائم مقام معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: برای همه ما چه جوان و چه مسن فعالیت بدنی منظم به منظور حفظ سلامت اهمیت دارد و در این دوران که به دلیل شیوع ویروس کرونا، مردم بیشتر در خانه می‌مانند و تحرک کمتری دارند، اهمیت این موضوع دو چندان شده است.

 او افزود: فعالیت بدنی با شدت متوسط در مقایسه با زندگی بی تحرک می‌تواند باعث بهبود ایمنی بدن ما شود.
 
در روز‌های قرنطینه خانگی چه کنیم؟
 

فعالیت بدنی منظم، استرس را کاهش می دهد

قائم مقام معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: فعالیت بدنی منظم همچنین می‌تواند به کاهش احساس استرس و اضطرابی که بسیاری از ما ممکن است به دلیل نگرانی ناشی از همه گیری کرونا و شنیدن خبر‌های بد با آن مواجهیم، کمک کند.

فرهمند بیان کرد: دستورالعمل‌های علمی موجود، انجام فعالیت بدنی هوازی با شدت متوسط به مدت ۱۵۰ تا ۳۰۰ دقیقه در هفته و ۲ جلسه تمرین قدرتی در هفته را توصیه می‌کنند.
 
روز‌های قرنطینه خانگی را با ورزش بگذرانیم
 

در قرنطینه خانگی چه ورزش هایی توصیه می شود؟

 
او تصریح کرد: برخی از فعالیت‌های هوازی با شدت متوسط که برای انجام آن‌ها نیاز به مهارت چندانی وجود ندارد و ورزش‌هایی همچون پیاده روی سریع، نرم دویدن، حرکات درجا، طناب زدن، حلقه زدن، دوچرخه سواری، تنیس روی میز، بدمینتون، تردمیل و... در این ایام توصیه می‌شود.
 

بیشتر بخوانید 


قائم مقام معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد تاکید کرد: همچنین می‌توانید با انجام برخی فعالیت‌های خانه داری مثل نظافت منزل، تی کشیدن، جارو کردن، شستن ماشین و... ضمن داشتن فعالیت هوازی متوسط با کمک اعضاء خانواده جو صمیمی و همدلی را نیز در محیط خانه ایجاد کنید.

فرهمند اظهار کرد: زمانی که در منزل هستید، در محدوده خانه ۲ تا ۳ بار در روز هر بار به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه سریع راه بروید و یا از پله‌ها بالا و پایین بروید، در صورتی که مشکل مفصلی ندارید طناب بزنید، برای ورزش از فیلم‌های ورزشی کمک بگیرید اگر وسایل ورزشی هوازی در منزل دارید از آن‌ها استفاده کنید.
 
او افزود: همچنین می‌توانید با شنیدن موسیقی مورد علاقه خود لذت ورزش را بیشتر کنید؛ به یاد داشته باشید در هر شرایطی مثبت، فعال، چابک و سالم بمانید.
 
انتهای پیام//ف.ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.