چگونه در قرنطینه خانگی با فرزندان برخورد کنیم؟

یکی از راهکار های موثر برای جلوگیری و کاهش اختلافات والدین و فرزندان چارچوب و گذاشتن قوانین صحیح برای آنها است.

محمدرضا حلاج مشاور کودک و خانواده و کارشناس ارشد روانشناسی بالینی در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،گفت: با توجه به وضعیت قرنطینه خانگی فرزندان، والدین باید شرایطی ایجاد  کنند که به آن‌ها آسیب دیگری وارد نشود و در عین حال باید همان قوانین و چارچوب ها قبل از کرونا را برای کودکان اجرا کنند به طوری که آرامش در محیط خانواده حفظ شود و به کودکان هم انتقال یابد و ناهنجاری در آن وجود نداشته باشد.

او به این مساله که قرنطینه باعث افزایش مصرف بیشتر فضای مجازی فرزندان شده است اشاره کرد و افزود: در این شرایط که والدین وقت بیشتری را در خانه سپری می‌کنند میتوانند به بازی‌های خانگی، پرداختن تعاملات علمی در خانه بپردازند.

مشاور کودک و خانواده و کارشناس ارشد روانشناسی بالینی ادامه داد:فرزندان برای تعاملات خارج از خانه تا حدی که وابستگی ایجاد نشود و در حالت عادی سپری شود به فضای مجازی نیاز دارند به شرط اینکه آسیب روحی نداشته باشد و باعث ناتوانی تعاملات اجتماعی نشود بلکه گسترش پیدا کند و جبران شود.

حلاج بیان کرد: برای ایجاد سرگرمی در روابط والدین و فرزندان میتوان ایده‌های خلاقانه تولید کرد  یا با تمرین ورزش‌های ساده  با کودکان هم بازی شوند که در حد قابل قبولی  انرژی کودکان تخلیه تخلیه شود.



انتهای پیام//ا.د
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار