هندیجان، شهرستانی با ظرفیت های بالقوه در خوزستان

هندیجان یکی از شهرستان های خوزستان با ظرفیت های بالقوه از جمله بندر صیادی بحرکان است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، علی بویری فرماندار شهرستان هندیجان با اشاره به ظرفیت‌های شهرستان هندیجان از جمله بندر صیادی بحرکان گفت: این محل با عنوان منطقه نمونه گردشگری به ثبت رسیده است.

او افزود: در شهرستان هندیجان ۲ بندر صیادی بحرکان و سجافی وجود دارند که در حال حاضر پروژه‌های عمرانی در بندر بحرکان در حال اجرایی شدن است و می‌تواند به قطب گردشگری برای توسعه شهرستان هندیجان تبدیل شود.

بویری در خصوص پروژه‌های عمرانی در بندر صیادی بحرکان بیان کرد: ساخت پمپ بنزین، تامین روشنایی و بهسازی ورودی اسکله از جمله اقداماتی هستند که به منظور جذب گردشگران در این بندر در حال انجام است که ایجاد روشنایی نقش موثری دارد ضمن آنکه پارسال ۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای این طرح‌ها اختصاص یافت.

فرماندار شهرستان هندیجان با برشمردن این نکته که سند توسعه شیلات این شهرستان در حال تدوین است، اظهار داشت: مکانیزه کردن شیلات و توسعه آبزوی پروری از دیگر اقدامات در دست اجرا هستند که به موجب آن ۱۰ هزار هکتار از زمین‌های مرغوب در جوار کرانه‌های خلیج فارس، بندر بوطاهری و رودخانه زهره به پرورش ماهی و میگو اختصاص می‌یابند.

بویری ادامه داد:پس از اجرایی شدن این طرح‌ها و توسعه شیلات هندیجان در ۲۴ هزار هکتار از زمین‌های مرغوب خوزستان زمینه سرمایه گذاری به مبلغ ۲۰ هزار میلیارد ریال فراهم می‌شود. شایان ذکر است که پارسال نیز ۵۰۰ تن آبزی از راه بندر سجافی صادر شد و در مجموع میزان صید آبزیان در هندیجان سال پیش ۱۴ هزار تن بوده است.

انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.