ناتو حملات طالبان در افغانستان را محکوم کرد

کشور‌های عضو ناتو با محکوم کردن حملات طالبان در افغانستان اعلام کردند سطح کنونی خشونت‌ها قابل قبول نیست و خواستار برقراری آتش‌بس بشر دوستانه شدند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، کشورهای عضو پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در بیانیه‌ای با غیر قابل قبول خواندن حملات طالبان در افغانستان این حملات را محکوم کرد و خواستار برقراری آتش‌بس بشر دوستانه شد.

کشور‌های عضو ناتو اعلام کردند سطح کنونی خشونت‌ها قابل قبول نیست و به بی‌ثباتی دامن می‌زند و اعتماد به روند صلح را تضعیف می‌کند.

ناتو در این بیانیه همچنین از همه طرف‌های افغانستانی دعوت کرد هر چه سریع‌تر مسائلی را که حل نشده باقی مانده است و از آغاز مذاکرات جامع میان افغان‌ها جلوگیری می‌کند، حل‌وفصل کنند.

ناتو همچنین یادآور شد حضور نظامی ناتو و شرکای آن در فضای ماموریت حمایت قاطع از افغانستان تابع این شرایط است.

پیش از این یک مقام آمریکایی روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با شبکه خبری فاکس‌نیوز مدعی شد که پنتاگون ۵ پایگاه نظامی ارتش آمریکا در افغانستان را به عنوان بخشی از توافق با گروه طالبان تعطیل کرده است.

تازه‌ترین حملاتی که طالبان روز‌های یکشنبه و دوشنبه به آن دست زده است، به کشته شدن ۳۰ نفر از اعضای نیرو‌های افغانستان و زخمی شدن ده‌ها نفر از آن‌ها منجر شد.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار