برگزاری برنامه‌های متعارف مساجد و هیئت‌های مذهبی در ماه محرم

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمان از برگزاری برنامه‌های متعارف مساجد و هیئت‌های مذهبی در ماه محرم مطابق با دستورالعمل‌های ستاد مبارزه با کرونا خبر داد.

برگزاری برنامه‌های متعارف مساجد و هیئت‌های مذهبی در ماه محرمبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،  حجت الاسلام غلامحسین حقانی مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان کرمان با اشاره به نقش مهم هیئت‌های مذهبی در تقویت فرهنگ دینی و عمومی جامعه،گفت: هیچ مانعی در برگزاری برنامه‌های متعارف مساجد و هیئت‌های مذهبی در ماه محرم و صفر وجود ندارد.

او با تاکید بر اینکه فعالیت هیئت‌های مذهبی و مساجد تابع دستورالعمل‌های ستاد استانی مبارزه با کرونا است، تصریح کرد: کلیه پروتکل‌های بهداشتی از قبیل استفاده از ماسک، رعایت طرح فاصله گذاری، استفاده از اماکن باز، کوتاه شدن مدت برنامه‌ها باید مورد توجه هیئت‌های مذهبی قرار بگیرد.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان کرمان گفت : می‌توان تجربه موفق لیالی قدر را در ماه محرم و صفر تکرار نمود و مراسم‌های سوگواری اباعبدالله الحسین (ع) را با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار نمود.

حجت الاسلام حقانی با اشاره به منویات گهربار مقام معظم رهبری در ارتباط تصویری با ستاد ملی مبارزه با کرونا، یادآورشد: از جامعه متدین و مذهبی انتظار می‌رود در رعایت کلیه پروتکل‌های بهداشتی دقیق‌تر و منظم‌تر عمل کنند تا شاهد هیچ گزارشی مبنی بر تخلفات، بروز بیماری و اختلاط غیر متعارف در مراسمات مذهبی نباشیم.

او به شیطنت اخیر رسانه‌های بیگانه پیرامون سخنان معاون راهبری استان‌ها و ارتباطات سازمان تبلیغات اسلامی پیرامون فعالیت‌های مساجد و هیئت‌ها در ایام ماه محرم اشاره کرد و افزود: برخلاف زیاده گویی‌های دشمنان، ما معنویت و دعا را در باز شدن غل و زنجیر کرونا از پای مردم ایران بی تأثیر نمی‌دانیم، همانطور که در دوران دفاع مقدس با تکیه بر سلاح ایمان و اعتقادات مذهبی در برابر دشمن تا دندان مسلح ایستادیم.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار