برگزاری آزمون مدارس استعداد‌های درخشان خراسان رضوی در ۲۷ تیرماه

رئیس اداره استعداد‌های درخشان آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: آزمون ورودی پایه هفتم مدارس استعداد‌های درخشان استان، ۲۷ تیرماه همزمان با سراسر کشور برگزار می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمدمهدی مومنی رئیس اداره استعداد‌های درخشان آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: با مجوز ستاد ملی کرونا، با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و طبق شیوه‌نامه‌های ارسالی، آزمون ورودی پایه هفتم مدارس استعداد‌های درخشان روز ۲۷ تیرماه همزمان با کل کشور از ساعت ۹ صبح در حوزه‌های خراسان رضوی برگزار خواهد شد.
 
او افزود: آزمون تکمیل ظرفیت پایه دهم مدارس استعداد‌های درخشان نیز ساعت ۱۴ همان روز برگزار خواهد شد.

رئیس اداره استعداد‌های درخشان آموزش و پرورش خراسان رضوی ادامه داد: محتوای آزمون ورودی پایه هفتم بر اساس هوش و استعداد تحلیلی خواهد بود و از محتوای کتب درسی سوالی ارائه نخواهد شد.
 
مومنی بیان کرد: برای آزمون تکمیل ظرفیت پایه دهم سوالات به صورت ۵۰ درصد استعداد تحلیلی و ۵۰ درصد استعداد تحصیلی خواهد بود که در بخش استعداد تحصیلی سوالات از پایه هشتم و محتوای نوبت اول پایه نهم طرح می‌شود.

او تصریح کرد: بیش از ۱۷ هزار متقاضی در آزمون ورودی پایه هفتم مدارس استعداد‌های درخشان شرکت می‌کنند که از این میان هزار و ۳۸۳ نفر برای ورود به این مدارس پذیرش خواهند شد.

رئیس اداره استعداد‌های درخشان آموزش و پرورش خراسان رضوی تاکید کرد: برای تکمیل ظرفیت پایه دهم نیز بیش از ۹ هزار متقاضی در آزمون شرکت می‌کنند که هزار و ۴۱۰ نفر از آن‌ها پذیرش خواهند شد.
 
انتهای پیام//ف.ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.