دادستان رودبار جنوب خبر داد:

دستگیری ۶ قاتل متواری با کمک سران طوایف

دادستان عمومی و انقلاب رودبار جنوب گفت: با همکاری سران طوایف رودبار ۶ قاتل مسلح متواری دستگیر و تحویل دستگاه قضایی شد.

دستگیری ۶ قاتل متواری با کمک سران طوایفبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،  حامد عمرانی دادستان عمومی و انقلاب رودبار جنوب کرمان گفت: با توجه به بافت طایفه‌ای و عشیره‌ای این شهرستان و به منظور جلوگیری از نا امنی‌ها و دستگیری یا خود معرف شدن متهمین یا محکومین متواری با سران طوایف و متنفذان محلی ارتباط حسنه برقرار شد که نتایج مثبتی نیز در پی داشت.

او افزود: از جمله آثار و برکات ایجاد ارتباط حسنه دستگاه قضایی با سران طوایف و متنفذان محلی رودبار جنوب می‌توان به تحویل دادن ۶ قاتل مسلح متواری به دفتر دادستانی توسط سران طوایف اشاره کرد که از جمله آن قاتل شهید جرجندی مامور پلیس مبارزه با مواد مخدر در این شهرستان است که چندی قبل توسط قاچاقچیان مسلح به شهادت رسید.

او اظهار داشت: با تشکیل جلساتی با سران طوایف، آن‌ها موظف به جمع آوری سلاح‌های غیر مجاز طایفه خود شدند که در این راستا تعداد ۲۴۴ قبضه از انواع سلاح کلاشینکف، کلت کمری و سلاح شکاری غیر مجاز جمع آوری شد.

او به پیگیری مستمر برای برخورد با جرایم فضای مجازی نیز اشاره و بیان کرد: این اقدامات منجر به افتتاح پلیس فتا در این شهرستان شده است.

دادستان عمومی و انقلاب رودبار جنوب گفت: در راستای رعایت حقوق شهروندی و تکریم ارباب رجوع، ملاقات حضوری مردم با دادستان بصورت روزانه از ساعت ۹ الی ۱۲ تعیین و اعلام شده است.

عمرانی با اشاره به حضور سرزده خود طی چندین نوبت در جمع‌های اعتراضی کشاورزان این شهرستان، اظهار کرد: در پی این حضور ضمن استماع مطالبات آنها، پیگیری برای رفع آن در شورای تامین شهرستان و استان انجام شده است.

او بیان کرد: در راستای ایجاد صلح وسازش میان طوایف و جلوگیری از ادامه قتل‌های بین طایفه‌ای در این شهرستان با تشکیل جلسات متعدد با سران طوایف و متنفذان محلی در محل دفتر دادستان و زندان جیرفت اقدام به صلح و آشتی میان دو طایفه بزرگ شد.

او اظهارکرد: این اختلاف بزرگترین نزاع طایفه‌ای در جنوب استان کرمان بوده که در اثر آن ۸ نفر بصورت مسلحانه به قتل رسیده و تعدادی هم مجروح شدند در نتیجه این صلح و آشتی بین الطوایفی ۵ نفر از قصاص رهایی پیدا کردند و از ادامه اختلافات و قتل‌ها میان این دو طایفه جلوگیری شد.

عمرانی گفت: پارسال در راستای آموزش ضابطین قضایی نیز ۲۲ جلسه آموزشی برای ضابطین عام (نیروی انتظامی)، بسیجیان (گشت بسیج محله محور طرح رضویون) و ضابطین موضوع قانون امر به معروف و نهی از منکر برگزار شده است.

او تصریح کرد: مهمترین مشکلی که باعث ایجاد ناامنی در این شهرستان می‌شود ناشی از فقر اقتصادی و بیکاری جوانان است و چنانچه مسئولین امر در زمینه اشتغال و ایجاد صنایع تبدیلی کشاورزی در این منطقه بستر‌های سرمایه گذاری و رونق تولید را فراهم کنند؛ بسیاری از معضلات و نا امنی‌های این منطقه خود به خود حل خواهد شد.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار