میانجیگری روسیه میان فلسطین و رژیم صهیونیستی

نماینده ویژه وزارت خارجه روسیه مذاکراتی را با طرف‌های کمیته چهارگانه به منظور ازسرگیری مذاکرات صلح میان فلسطین و رژیم صهیونیستی انجام داد.

 به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روسیاالیوم، مسکو از پیگیری روند مذاکرات میان فلسطین و رژیم صهیونیستی از سوی فرستاده ویژه وزیر خارجه روسیه خبر داد.

وزارت خارجه روسیه روز جمعه در بیانیه‌ای اعلام کرد «ولادیمیر ساورنکوف» در گفتگویی تلفنی با «الون اشبیز» مدیرکل وزارت خارجه رژیم صهیونیستی، «رولاند اشتاین نگر» فرستاده ویژه وزارت خارجه سوئیس و «سوزانتا ترسال» نماینده ویژه اروپا در روند صلح و نیز «نیکولای ملادینف» هماهنگ کننده سازمان ملل در روند صلح خاورمیانه به بررسی از سرگیری مذاکرات میان فلسطین و رژیم صهیونیستی پرداخت.

در بیانیه وزارت خارجه روسیه آمده است در این مذاکرات راهکارهای احتمالی به منظور ازسرگیری مذاکره دو جانبه میان فلسطین و رژیم صهیونیستی، با هدف یافتن راه حل نهایی برای موضوعات اصلی به بحث گذاشته شد. در این گفتگوی تلفنی نماینده ویژه وزارت خارجه روسیه بر ضرورت خودداری از گام های یکجانبه و اهمیت فعال سازی کمیته چهارگانه (آمریکا، سازمان ملل، روسیه و اتحادیه اروپا) به عنوان سازوکار تصویب شده در شورای امنیت برای حل مناقشه فلسطین تاکید کرد.

تازه ترین موضوع مورد مناقشه میان فلسطین و رژیم صهیونیستی بحث گسترش حاکمیت غیرقانونی این رژیم بر بخش هایی از کرانه باختری است. در طرح شوم دونالد ترامپ موسوم به معامله قرن، بخش عمده‌ای از کرانه باختری به اشغال صهیونیست‌ها درخواهد آمد، همچنین قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی شناخته شده است. گروه‌های مقاومت نسبت به این طرح واکنش تندی نشان داده‌اند. تشکیلات خودگردان فلسطین هم تهدید کرده است از روزی که طرح الحاق کرانه باختری آغاز شود، دیگر به توافق‌های پیشین با رژیم صهیونیستی پایبند نخواهد بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار